۲ علامتِ هشداردهنده در رابطه‌، که باید براش کاری بکنید!

ما در این محتوا ۲ علامتی که نشون میده یه جای کار میلنگه رو بهتون میگیم و ۲ مهارت ارتباطی رو هم که برای حل این مشکلات نیازه یاد بگیرید بهتون معرفی می‌کنیم.
دوشنبه، 12 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
۲ علامتِ هشداردهنده در رابطه‌، که باید براش کاری بکنید!
همۀ ما از کودکی یاد می‌گیریم چطور با آدمها صحبت کنیم و ارتباط برقرار کنیم اما وقتی بزرگ میشیم می‌بینیم که انگار چیزهایی که در کودکی یاد گرفتیم برای داشتن یک رابطه (بخصوص یک رابطه عاطفی غنی) کافی نیست.

چرا؟

چون چیزی که به ما آموزش داده شده صرفاً ارتباط برقرار کردنه نه برقراری یک ارتباط خوب و موثر.

اما نیازی به نگرانی نیست چون روش‌های برقراری ارتباط موثر همگی مهارتهایی هستن که در بزرگسالی هم قابل یادگیری هستن و با تمرین کردن می‌تونید به خوبی ازشون استفاده لازم رو ببرید.

ما در این محتوا ۲ علامتی که نشون میده یه جای کار میلنگه رو بهتون میگیم و ۲ مهارت ارتباطی رو هم که برای حل این مشکلات نیازه یاد بگیرید بهتون معرفی می‌کنیم.

با ما باشید...

بارها سر یک موضوع تکراری یا به یک شکل تکراری دعوا می‌کنید!

شما یا بارها سر یک موضوع تکراری دعوا می‌کنید یا بارها به یک شکل تکراری سر موضوعات مختلف دعوا می‌کنید. اگه این اتفاق توی رابطۀ عاطفی یا روابط دیگه‌تون میوفته به این معناست که شما در مهارت حل مسئله ضعیف هستید یا اصولاً بلد نیستید.

ممکنه دعواتون به پایان برسه اما مسئلۀ اصلی حل نمیشه و زمان که بگذره دوباره دربارۀ همون موضوع حل نشده بحث می‌کنید. اما اگه یاد بگیرید مسائل رابطه‌تون رو حل کنید اونها روی هم تلنبار نمیشن و تبدیل به توشه‌ای نمیشن که رابطه‌تون رو سنگین کنه.

برای این منظور بهتره که خیلی جدی روی آموزش مهارت حل مسئله کار کنید.

از بحث دربارۀ موضوعات مختلف اجتناب می‌کنید!

 
۲ علامتِ هشداردهنده در رابطه‌، که باید براش کاری بکنید!


این کار می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه؛ مثلا میترسید اگر بگید دعواتون بشه یا طرف مقابل ناراحت بشه. اما مسئله اینه که اجتناب از بیان اون موضوع به هر حال باعث بوجود اومدن مشکل توی رابطه میشه.

اجتناب ممکنه برای مدتی موثر باشه اما در نهایت، منجر به کدورت و خشم انباشته‌شده میشه تا زمانی که دیگه نتونید اون رابطه رو تحمل کنید. بعد از اون هم احتمالا یک محرک کوچیک باعث بوجود اومدن یک دعوای بزرگ میشه!

اگه این اتفاق توی رابطه‌تون افتاده میتونه بخاطر این باشه که شما مهارت جراتمندی رو بلد نیستید. اگر یاد نگیرید جراتمندانه حرفتون یا احساس و نیازتون رو بگید انقدر ارتباطتون کمتر و کمتر میشه تا زمانی که در معرض خطر پایان قرار بگیره.

برای حل این مشکل هم توصیه می‌کنیم که آگاهانه روی آموزش رفتار جراتمندانه خودتون کار کنید.

در انتها لازم می‌دونیم این نکته رو متذکر بشیم که گاهی مشکلات اساسی‌تر و عمیق‌تر از اینه که با آموزش بتونیم از پسِ حل کردنشون بر بیاییم. در این صورت لازمه حتماً از یک روانشناس صاحب صلاحیت کمک بگیریم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.