فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟ بررسی 0 تا بینهایت

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟ ضد آفتاب ها بهترین محصول برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید هستند. پزشک ها و متخصص های پوست توصیه می کنند برای داشتن پوستی سالم هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.
چهارشنبه، 27 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟ بررسی 0 تا بینهایت
ضد آفتاب ها انواع مختلفی دارند و شامل انواع کرم های رنگی و بی رنگ می شوند. به هر حال با خرید کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می توانید از پوست خود محافظت کنید و فرق چندانی میان ضد افتاب رنگی و بی رنگ در ارتباط با محافظت از پوست وجود ندارد.
 
یکی از بهترین محصولات ضد افتاب، محصولات برند کلینیک(Clinique)  می باشد. با خرید ضد آفتاب کلینیک و استفاده از آن، پوستی شاداب و سالم خواهید داشت.

در کرم های ضدآفتاب مواد مختلفی مثل رنگدانه ها، اکسید روی، اکسید آهن و ... وجود دارند که باعث یکنواختی پوست می شوند. انواع ضدآفتاب های رنگی قابلیت تطابق با پوست افراد را دارند، در صورتی که کرم های بی رنگ اغلب با پوست تطابق پیدا نمی کنند.

حالا سوال اینجاست که فرق ضد‌آفتاب رنگی و بی رنگ چیست و کدام یک برای پوست شما بهتر است؟


کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

قبل از آشنایی با تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ و رنگی، باید با تعاریف هر یک از کرم ها آشنا شوید. کرم های ضد آفتاب رنگی در رنگ بندی های مختلف تولید می شوند و قابلیت سازگاری با انواع رنگ پوست را دارند. این کرم ها برای انواع پوست های خشک، معمولی یا چرب مناسب هستند و از پوست در برابر عوامل آسیب زا مراقبت می کنند.

در کرم های ضد آفتاب رنگی، از رنگدانه های اکسید آهن استفاده می شود، برای همین از پوست در برابر نور آبی محافظت می کنند. این کرم ها با جلوگیری از چین و چروک، لکه های تیره و پیری زودرس، پوستی جوان برایتان به ارمغان می آورند.

کرم های رنگی ضدآفتاب در پوشاندن لکه های تیره و جای جوش نیز عملکرد خوبی دارند. به دلیل سبک بودن این کرم ها، شما حتی می توانید آنها را روی کرم های آرایشی هم استفاده کنید. امکان استفاده از این کرم ها به جای کرم پودر نیز وجود دارد.

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟ بررسی 0 تا بینهایت


کرم ضد آفتاب بی رنگ چیست؟

کرم های ضد آفتاب بی رنگ هر چند قدرت مقابله با اشعه های مضر خورشید را دارند، اما در مقابل نورهای مرئی بی دفاع هستند. در فرمولاسیون ساخت این ضد آفتاب ها از ذرات ریز استفاده می شود، به همین دلیل هیچ رنگ سفیدی از خود روی پوست جا نمی گذارند.

در این کرم ها تیتانیوم و اکسید روی وجود دارد، به همین دلیل در صورت استفاده و تعریق، رد سفید روی پوست به جا می گذارند.
 

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در رنگدانه ها است. این رنگدانه ها با نام اکسید آهن در ترکیبات ضد آفتاب های رنگی استفاده می شوند. با وجود این رنگدانه ها به راحتی می توانید تمام نقص های صورت خود را بپوشانید و پوستی یکدست و یکنواخت داشته باشید.

تحقیقاتی برای انواع کرم های ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ انجام شد و محققان به این نتیجه رسیدند که کرم های رنگی قدرت بیشتری دارند. علت قدرت بیشتر کرم های رنگی در وجود رنگدانه های اکسید آهن است.

خورشید اشعه های مضر زیادی دارد که از جمله شناخته شده ترین آنها می توان به اشعه های UVB و UVA اشاره کرد. اما اشعه دیگری هم از خورشید ساطع می شود که تاثیر منفی روی پوست می گذارد و نام آن نور مرئی است. نور مرئی هم جزو آسیب رسان ترین اشعه ها برای پوست به شمار می آید و به مرور زمان مشکلات پوستی زیادی به بار می آورد.

متاسفانه نور مرئی فقط از خورشید ساطع نمی شود؛ شما حتی وقتی که در خانه هستید هم از این نور در امان نیستید. نور مرئی از طریق کامپیوتر یا موبایل هم ساطع شده و روی پوست اثر منفی می گذارد.

بنابراین به مهمترین فرق ضد‌آفتاب رنگی و بی رنگ پی می بریم. اکسید آهن موجود در ضد آفتاب های رنگی به خوبی از پوست در مقابل نور مرئی محافظت می کند، در حالی که ضد آفتاب های بدون رنگ این قدرت را ندارند.
 

ضد آفتابی رنگی یا بدون رنگ، کدام یک بهتر است؟

در گذشته فقط ضد آفتاب های بدون رنگ وجود داشتند، اما حالا به لطف شرکت های آرایشی و بهداشتی، انواع مختلفی از ضد آفتاب های رنگی هم وجود دارد. با درک فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ به راحتی می توان متوجه شد که کرم های حاوی رنگ گزینه بهتری برای خرید هستند.

کرم های رنگی ضد آفتاب نه تنها می توانند نواقص صورت را به خوبی بپوشانند، بلکه از اشعه های دیگری مثل نور مرئی هم جلوگیری می کنند. این ضد آفتاب ها سبک تر هستند و پوشش دهی بهتری هم دارند.

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ چیست؟ بررسی 0 تا بینهایت
 

کرم های ضد آفتاب رنگی چه ضرری برای پوست دارند؟

عده ای فکر می کنند ضد آفتاب های رنگی باعث ایجاد لک روی پوست می شوند، اما اینطور نیست. هیچ کدام از ترکیبات این کرم ها موجب تحریک سنتز ملانین پوست نمی شوند، بنابراین امکان ایجاد لکه بر روی پوست وجود ندارد.

همچنین تصور برخی افراد در مورد این کرم ها ایجاد جای جوش روی پوست صورت است. اگر این کرم ها را به خوبی از روی صورت تان پاک کنید و کرم های مخصوص پوست جوش دار بخرید، چنین اتفاقی نمی افتد.

شما نباید ضد آفتاب های کرم پودری بخرید. این کرم ها برای پوست مضر هستند و با بافت سنگین، به مرور به پوست آسیب می زنند. این کرم پودرها پوشش دهی زیادی نیز دارند و به هیچ وجه برای استفاده روزانه توصیه نمی شوند.
 

جمع بندی درمورد فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

در این مطلب به طور کامل در مورد فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ صحبت شد و دانستیم که کرم های رنگی گزینه بهتری برای خرید هستند. این کرم ها به دلیل رنگدانه های اکسید آهن از پوست در برابر اشعه نور مرئی محافظت می کنند. همچین از این کرم ها می توان به عنوان کرم پودر هم استفاده کرد. این در حالی است که کرم های بی رنگ بدون اکسید آهن تولید می شوند و خاصیت پوشانندگی و یک دست کردن پوست را ندارند.

با درک فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ، شما می توانید این کرم ها را از داروخانه ها و فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر بخرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.