معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام ملودی جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام ملودی ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام ملودی ، به دلیل ریشه فرانسوی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام ملودی تا به الان تقریبا 9,831 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 20 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم ملودی

جنسیت دختر
نام به انگلیسی melodi
تلفظ نام به انگلیسی /melodi/
تلفظ به فارسی ملودی
افراد دارای این نام 9,831
ابجد 90
ریشه نام فرانسوی
 

ریشه اسم ملودی

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام ملودی فرانسوی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " ملودی " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام ملودی به صورت“ /melodi/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام ملودی بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام ملودی

 
معنی اسم ملودی در فرهنگ فارسی عمید:
قطعۀ موسیقی که از توالی چند صوت تشکیل شده و خوش آهنگ باشد، نغمه.
 
معنی اسم ملودی در فرهنگ فارسی معین:
آهنگ، لحن، نغمه.
 
معنی اسم ملودی در فرهنگ فارسی:
آهنگ، لحن، نغمه، خوش آهنگی، نوا و آهنگ خوش آیند را گویند و آن مایه اصلی موسیقی است، به تعبیر دیگر اصوات موزون و متوالی است که بگوش خوش آیند باش،. ملودی ممکن است با ساز یا آواز تنها اجرا شود، در این صورت آن را یک صدایی گویند، وقتی که چند صدایی باشد با چند ساز یا آواز اجرا می‌شود توضیح ملودی همان نغمه است.
 
معنی اسم ملودی در لغت‌ نامه دهخدا:
از «ملوس» یونانی بمعنی آهنگ و «اوده» بمعنی آواز و نواست و در موسیقی سلسله صداهایی است که آهنگی ر ا بوجود آورد و نیز توالی کلماتی که در عبارت، گوش را نوازش دهد، نوا و آهنگ خوشایند و اصوات موزون و بهم پیوسته‌ای است که به گوش خوش آیند باشد، ملودی ممکن است با ساز و آواز توأمان باشد و یا ممکن است ساز یا آواز جدا از هم اجرا گردد که در این صورت آن را یک صدایی نا مند.
 
معنی اسم ملودی در ثبت احوال:
(فرانسوی، melodie) (در موسیقی) توالی تعدادی از اصوات در موسیقی سازی و آوازی، به گونه ای که یک واحد مستقل را بسازد و معمولاً قابل زمزمه کردن باشد.
 

حروف ابجد نام ملودی

ابجد اسم ملودی شامل عدد " 90 " و ابجد وسیط آن شامل عدد" 30 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 18 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «ملودی»

هادی
محمدهادی
امیرمهدی
آتاگلدی
ملک آرا
مهدی
وادی
سعدی
محمد
مجتبی
مانی
موسی
عبدالهادی
عبدالمهدی
مهدی
 

نام های هم آوا دختر با اسم «ملودی»

ملورین
مولوده
ام کلثوم
مولود
ملوک
 

خصوصیات کلی  اسم ملودی

رنگ این نام رنگ طلایی می باشد، طلایی به رنگ طلاست و همین امر سبب میگردد که شما همانند طلا در میان اطرافیانتان بدرخشید. از خصوصیات اشخاصی که دارای این نام هستند میتوان به کمال گرایی بالا، رفتار و کلام صحیح که برگرفته از فرهنگ بالای خانواده ی شما می باشد اشاره کرد. همین موضوع سبب شده است که شما در انتخاب دوستان و اطرافیانتان محتاط تر عمل کنید و افرادی متناسب با شخصیت خودتان را در کنارتان انتخاب کنید. دیدی که شما به زندگی و جهان دارید می تواند شما را به یک معلم یا یک آموزش دهنده ی خبره و تمام عیار تبدیل کند که دانش آموزان خود را در راه رسیدن به بالاترین مقام ها و روشن ترین آینده ها تربیت خواهید کرد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.