6 دليل و 5 قانون دوستي در محيط کار

جمله مشهوري وجود دارد که مي‌گويد دو همکار رفيق بهتر از دو رفيق همکار هستند. تحقيقات پژوهشگران نشان داده است 20 درصد از دوستان مردم متعلق به محيط کارشان هستند و محيط‌هاي کاري دومين مکاني است که ما اکثر ملاقات‌هاي دوستانه‌مان را در آنجا انجام مي‌دهيم. 6 دليل براي دوست‌يابي در محل‌کار 1. ما تقريبا 220 روز از سال را در محيط کاري مي‌گذرانيم و با همکارانمان در ارتباط هستيم. تعداد ساعاتي که ما با همکارانمان مي‌گذرانيم بيش از ساعاتي است که نزد والدين، همسر يا فرزندانمان هستيم.
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 دليل و 5 قانون دوستي در محيط کار

6 دليل و 5 قانون دوستي در محيط کار
6 دليل و 5 قانون دوستي در محيط کار


 

نويسنده:سميه مقصودعلي




 
جمله مشهوري وجود دارد که مي‌گويد دو همکار رفيق بهتر از دو رفيق همکار هستند. تحقيقات پژوهشگران نشان داده است 20 درصد از دوستان مردم متعلق به محيط کارشان هستند و محيط‌هاي کاري دومين مکاني است که ما اکثر ملاقات‌هاي دوستانه‌مان را در آنجا انجام مي‌دهيم.

6 دليل براي دوست‌يابي در محل‌کار
 

1. ما تقريبا 220 روز از سال را در محيط کاري مي‌گذرانيم و با همکارانمان در ارتباط هستيم. تعداد ساعاتي که ما با همکارانمان مي‌گذرانيم بيش از ساعاتي است که نزد والدين، همسر يا فرزندانمان هستيم.
2. داشتن يک رابطه خوب دوستانه با همکاران مي‌تواند بر پيشرفت پروژه‌هاي کاري تاثير به سزايي بگذارد.
3. بلند شدن از خواب براي رفتن به محل کار، زماني که بدانيد دوستي در آنجا منتظر شما است راحت‌تر خواهد بود.
4. با همکاران دوست نه تنها زمان زيادي مي‌گذرانيم بلکه مي‌توانيم با آنان در رابطه با پروژه‌هاي کاري، نگراني‌ها و خواسته‌هايمان صحبت کنيم.
5. همکاران ما معمولا هم‌سن ما هستند. ميزان تحصيلات‌شان با ما يکي است و تقريبا شرايط کاري يکساني داريم اما تجربياتمان متفاوت از هم است، پس اشکالي ندارد اگر دور يک ميز بنشينيم و با هم در رابطه با تجربياتمان صحبت کنيم.
6. محيط کار محيط خشني است. ممکن شما گاهي در آن دچار مشکلاتي شويد. داشتن يک دوست در اين محيط مي‌تواند براي شما دلگرم‌کننده باشد.

اين قوانين را رعايت کنيد
 

1. در اين نوع دوستي‌ها بايد حد و حدود شوخي را رعايت کنيد. صميمي شدن بيش از حد مي‌تواند مراتب مقامي را به هم ريخته و حسادت ديگران را برانگيزد و درنهايت شما دچار مشکل شويد.
2. در صورت بروز هر گونه مشکلي بايد فورا در جهت حل آن تلاش کنيد. هر گونه سوءتفاهم مي‌تواند اثرات جانبي بدي در زندگي حرفه‌اي و حتي شخصي شما بر جاي گذارد.
3. محتاط باشيد. به ويژه در اوايل شروع يک رابطه، از بيان رازهاي زندگي شخصي خود با همکارانتان خودداري کنيد.
4. براي خود حد و مرزي قايل باشيد و به مرز ديگران نيز تجاوز نکنيد.
5. قبول کنيد که دوستي‌هاي محيط کار چندان بادوام نيستند. پس تمامي شرايط را در نظر بگيريد و بيش از حد خود را وابسته نکنيد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.