با داشتن اين 10 فاکتورموفقيت در آغوشتان است!

موفقيت چيزي است که همه ما به دنبال آن هستيم، اين موفقيت مي تواند شغلي ، خانوادگي يا موفقيت در زندگي و روابط باشد. ممکن است موفقيت را در قالب يک شغل رضايت بخش، يک خانواده دوست داشتني يا داشتن يک خانه کوچک در کشور خودتان ببينيد.
سه‌شنبه، 24 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با داشتن اين 10 فاکتورموفقيت در آغوشتان است!

با داشتن اين 10 فاکتورموفقيت در آغوشتان است!
با داشتن اين 10 فاکتورموفقيت در آغوشتان است!


 

نويسنده:سولماز فروتن




 

10 فاکتور موفقيت
 

موفقيت چيزي است که همه ما به دنبال آن هستيم، اين موفقيت مي تواند شغلي ، خانوادگي يا موفقيت در زندگي و روابط باشد. ممکن است موفقيت را در قالب يک شغل رضايت بخش، يک خانواده دوست داشتني يا داشتن يک خانه کوچک در کشور خودتان ببينيد.
همه ما روياها و ايده آل هاي خودمان را داريم، اما 10 فاکتور برتر کمک کننده به خلق داستان موفقيت ما چيست؟ بياييد هم اکنون آنها را مرور کنيم.

سلامتي
 

سلامتي شما(و عزيزان شما) مهم ترين بخش از اين موفقيت است. اگر پول نتواند براي شما شادي بخرد، پس سلامتي را هم براي شما به ارمغان نمي آورد. با وجود بيماري، ناخوشي و مشکلات غير قابل کنترل سلامتي، سالم زندگي کردن و عمر طولاني داشتن خودش يک موفقيت بزرگ محسوب مي شود!

روابط سالم
 

آموختن نحوه نزديک شدن، به دست آوردن و توسعه دادن انواع مختلف رابطه در زندگي، کليد موفقيت است. روابط شاد کيفيت زندگي شما را تقويت کرده و به زندگي معناي تازه اي مي بخشد.

امنيت مالي
 

امنيت مالي يکي از عواملي است که اغلب از آن به عنوان تنها عامل موفقيت ياد مي شود اما اين درست نيست. مهم نيست که چقدر درآمد داريد، موفقيت را با پول تعريف نمي کنند. به طور کلي پول چه ارزشي دارد اگر نتوانيد آن را با هيچ کس تقسيم کنيد؟
امنيت مالي زماني به دست مي آيد که شما به اندازه يک منزل و تشکيل خانواده درآمد داشته باشيد، در حالي که اين توانايي را داريد که به راحتي براي مخارج اضافه مانند مسافرت يا اقلام گران قيمت ديگر پس انداز کنيد. کليد درک اين مسأله اين است که امنيت مالي تنها بخشي از شادي و موفقيت است. زندگي چيزي بيشتر از ثروت فراوان است!

برتري شغلي
 

امنيت مالي و يک شغل مهيج، دست در دست هم دارند. از آنجا که شما بخش اعظمي از زندگي خود را صرف کار کردن مي کنيد، مهم است شغلي داشته باشيد که به شما احساس هوشمندي، توانايي و رضايت بدهد. با اين کار، بند ديگري را به داستان موفقيت خود اضافه مي کنيد.

کيفيت زمان
 

موفقيت در زندگي به شکل زمان نيز در مي آيد. همه ما آرزو داريم زمان بيشتري براي لذت بردن از چيزهاي خوب زندگيمان داشته باشيم. آيا بيشتر وقت خود را در محل کارتان سپري مي کنيد؟ همه همين طور هستند. با اين وجود آيا وقت کافي براي خانواده و عزيزان خود داريد؟ داشتن يک زندگي که در آن زمان به خوبي سپري مي شود و هيچ حسرتي وجود ندارد، جنيه ديگري از موفقيت شماست.

ميزان استرس
 

آيا مرتباً به خاطر شغل، پول و روابط خود استرس داريد؟ آموختن نحوه مديريت استرس، جزء لاينفک سلامتي و موفقيت شما در زندگي است. روي هم رفته استرس ممکن است به بيماري هاي مزمني که کيفيت زندگي شما را کاهش مي دهند منجر شود.

روشن بيني
 

روشن بيني، فاکتور بزرگي در تعيين موفقيت زندگي شماست. روش برخورد شما با موانع کوچک يا نه چندان کوچکي که بر سر راه شما قرار مي گيرند، گوياي خيلي چيزها درباره نگرش شما به کيفيت زندگي تان است و داشتن فکر مثبت علي رغم شرايط و درس گرفتن از مشکلات مي تواند تمايز فراواني بين شما و کسي که در زندگي به موفقيت نمي رسد به وجود آورد.

آموزش و رشد
 

درس گرفتن از هر موقعيتي، براي خلق کردن و لذت بردن از يک زندگي موفق ضرورت دارد. براي هر چيز، شخص، درس و هر پند کوچکي که با آن مواجه مي شويد ارزش قايل شويد.

درک
 

درک کردن و همدردي در زندگي به شما اين امکان را مي دهد که بتوانيد با افراد بيشتري در ارتباط باشيد، چه کساني که آنها را مي شناسيد و چه کساني که نمي شناسيد. دانستن اينکه همه ما مشکلاتي داريم که روزانه بايد با آنها مبارزه کنيم، به شما کمک مي کند با درک و ملاحظه بيشتري با اطرافيان خود برخورد کنيد.

زندگي در زمان حال
 

يکي از لازم ترين ابعاد موفقيت در زندگي اين است که بتوانيد در زمان حال زندگي کنيد. ما نمي توانيم مرتباً به دنبال يک لحظه فوق العاده در آينده باشيم در حالي که اين همه کمال و زيبايي در زندگي امروز ما وجود دارد. بالاتر از همه، توانايي درک آنچه که اکنون داريد، کليد موفقيت شما در زندگي است.
منبع:نشريه موفقيت، شماره 185



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط