بررسي شبهات حجاب(2)

- در متون اسلامي رنگ يا مدل خاصي براي پوشش زنان توصيه نشده است. بلکه حدود پوشش از نامحرم مطرح شده و اين فرهنگ و آداب و رسوم ملل مختلف است که رنگ يا مدل اين پوشش را تعيين مي کند، در عين حال در مورد رنگ مشکي از نظر دين اسلام و از نظر روانشناسان نکات زير را مطرح مي کنيم.
چهارشنبه، 9 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسي شبهات حجاب(2)

 بررسي شبهات حجاب(2)
بررسي شبهات حجاب(2)


 






 

5- چادر مشکي عامل دلمردگي زنان (مگر رنگ مشکي کراهت ندارد؟)
 

- در متون اسلامي رنگ يا مدل خاصي براي پوشش زنان توصيه نشده است. بلکه حدود پوشش از نامحرم مطرح شده و اين فرهنگ و آداب و رسوم ملل مختلف است که رنگ يا مدل اين پوشش را تعيين مي کند، در عين حال در مورد رنگ مشکي از نظر دين اسلام و از نظر روانشناسان نکات زير را مطرح مي کنيم.
- امام صادق (عليه السلام) مي فرمايند: پوشيدن لباس مشکي کراهت دارد مگر در 3 چيز: کفش و عمامه و کساء (کساء به لباس بزرگ مثل عبا و چادر و امثال آن مي گويند.)
- امام صادق (عليه السلام) در پاسخ به پيراهن و کلاه مشکي پوشيدن مي فرمايند: دلت را از گناه و آلودگي پاک نما و هر رنگي را که خواستي بپوش.
- ماکس لوتر روانشناس رنگها مي گويد: "سياه نمايانگر مرز مطلق است"
- رنگ سياه براي تعيين رنگها و حريمها بين خود و نامحرم مرزي عاقلانه ايجاد مي کند، در واقع سياه نه، در مقابل سفيد بله.
- در حاليکه رنگهاي روشن توجه را به خود جلب مي کنند، رنگ سياه اين خاصيت را ندارد.
- سياه نقطه پاياني است. چادر مشکي يعني پايان نگاه نامحرمان، يعني فراسوي پوشش جايي براي نفوذ نگاه ها و نيتهاي ناپاک نيست و سياه نشانگر ترک علاقه و انصراف نهايي و استعمال چادر سياه فقط براي اوقات کوتاه است که زن در بيرون از خانه است و اصولا افراد در بيرون از خانه براي اينکه بتوانند هميشه ظاهري آراسته داشته باشند بيشتر از رنگهاي تيره استفاده مي کنند تا به دليل آلوده بودن فضاي بيرون از خانه، شستشوي آن مشکل ساز نباشد مثلا عموما در اونيفرم مکانهاي اداري و آموزشي از رنگهاي تيره استفاده مي شود.
- فردي که لباس تيره اي را پوشيده خودش را نمي بيند که مثلا ديدن اين رنگ او را دلمرده کند بلکه زن با پوشيدن اين لباس، خود احساس امنيت مي کند زيرا توجه نامحرمان را از خود سلب کرده است. در عمل مي بينيم دلمردگي و افسردگي نه تنها در خانمهاي چادري بيشتر نيست بلکه کمتر هم هست.
- اگر رنگ سياه براي بشر اينقدر خطرناک بود چرا خداوند حکيم اين رنگ را آفريد؟

6- با حجابي: افزايش التهاب و جلب توجه / بي حجابي: عامل اشباع شدن جامعه
 

روح بشر فوق العاده تحريک پذير است. اشتباه است که گمان کنيم تحريک پذيري روح بشر محدود به حد خاصي است و از آن پس آرام مي گيرد. همان طور که بشر - اعم از مرد و زن - از تصاحب ثروت و از تملک جاه و مقام سير نمي شود و اشباع نمي گردد، در مورد نيروي جنسي نيز چنين است. هيچ مردي از تصاحب زيبا رويان و هيچ زني از متوجه کردن مردان و تصاحب قلب آنان و بالاخره هيچ دلي از هوس سير نمي شود. (مسئله حجاب شهيد مطهري، ص 80)
- وقتي با رعايت حجاب جاذبه هاي جنسي زن پنهان مي شود چه التهابي در مرد به وجود مي آيد؟
- بر فرض، اگر حجاب زن موجب جلب توجه و افزايش التهاب مرد شود (که مسلما درصد آن بسيار کمتر از يک فرد بي حجاب و آراسته خواهد بود) اين سؤال مطرح مي شود که جلب توجه به چه چيزي رخ داده جلب توجه به کدام جاذبه زن بوده در واقع اين جلب توجه مفسده اي نخواهد داشت.
- کريستين سن مي نويسد: "در نقش شکار طاق بستان فقط چند تن از سه هزار زني که خسرو پرويز در حرم داشت مي بينيم. اين شهرياران هيچ گاه از اين ميل سير نمي شدند. دوشيزگان و بيوگان و زنان صاحب اولاد را در هر جا نشان مي دادند به حرم خود مي آورد. هر زماني که ميل تجديد حرم مي کرد نامه اي چند به فرمانروايان اطراف مي فرستاد و در آن، وصف زن کامل عيار را درج مي کرد. پس عمال او هر جا زني را با وصف نامه مناسب مي ديدند به خدمت مي بردند." (کريتسن سن، ايران در زمان ساسانيان.)
"از اين گونه جريانها در تاريخ قديم بسيار مي توان يافت. در تاريخ جديد اين جريانها به شکل حرمسرا نيست. به شکل ديگر است، با اين تفاوت که در جديد لزومي ندارد کسي به اندازه خسرو پرويز و هارون الرشيد امکانات داشته باشد. در جديد به برکت تجدد فرنگي براي مردي که يک صد هزارم پرويز و هارون الرشيد امکانات داشته باشد ميسر است که به اندازه آنها از جنس زن بهره کشي کند." (استاد مطهري، مجموعه آثار، ج 19 ص 427 با کمي تلخيص)
- اگر در جوامع غربي مردان ظاهراً به نوع پوشش زنان بي توجه هستند در واقع غريزه (سيري ناپذير) مردها اشباع نشده، بلکه آنچه رخ داده اين است که آستانه رضايتمندي آنها بالا رفته است در واقع رابطه جنسي برقرار مي شود بدون اينکه فرد کاملا ارضا شود. انسان غربي هر چه در ارضاء اين غريزه پيش رفت اين ميل متوقف نشد؛ به جايي رسيدند که ديگر زن براي مرد کافي نبود و به همجنس گرايي روي آورد تا آن جايي که اين کار وجهه قانوني نيز پيدا کرد. پس از آن به ارتباط جنسي با حيوانات روي آوردند سپس به ارتباط جنسي با اشياء، و اکنون نمي دانند با اين غريزه سرکش چه کنند، يعني در واقع روز به روز آستانه تحريک پذيري انسان غربي بالاتر رفت ولي به آرامش نرسيد.
- اگر بر فرض مرد با اين آزادي ها سير شود آن جامعه اي به يک جامعه بيمار تبديل شده که در آن ازدواجي رخ نخواهد داد.
"وقتي مرد پذيرفت که بنگرد و زن پذيرفت که نگريسته شود، همان طور که جان برگ مي گويد: مردان به زنان مي نگرند و زنان به خود نگاه مي کنند که مورد تماشا قرار گرفته اند" آيا ديگر چيزي براي دفاع باقي مي ماند؟ چرا مرد به خانه و خانواده وفادار باشد؟ اصلا چرا خانه و خانواده شکل بگيرد؟ استحکام خانواده مفهومي نخواهد داشت." (ليندزي کان)
در جوامع غربي به جان تن دادن به سختي ها و دردسرهاي تشکيل خانواده، از بازار آزاد و حرمسراي عمومي جامعه بهره مي برند و به تعبير ويل دورانت: "مانند بالزاک کشف مي کنند که خرج يک عيب و ننگ از خرج خانواده کمتر است" (ويل دورانت، لذات فلسفه، ص 169، حجاب اسارت يا آزادي ص 110)
- تمهيدات دين اين است که سطح رضايتمندي را در يک نقطه نگه دارد و مرد از ارتباط جنسي با همسر خود در کانون خانواده احساس لذت و رضايت کند و حرص انسان کنترل شود و اين با طبيعت انسان نيز سازگار است. (که ارتباط جنسي با حيوانات، اشياء، همجنس گرايي و غيره هرگز با طبيعت انسان سازگار نيست)... آتش غريزه با تحريک آن خاموش نمي شود؛ بلکه شعله ور مي گردد. (نسخه جوان و کنترل غريزه، ص 82)
- جوامع غربي با بي حجابي و آزادي هاي بي حد و مرز جنسي و نمونه هايي آشکار از اوج التهاب در جامعه هستند که امروزه جامعه شناسان غربي از علاج آن وامانده اند.
استاد مطهري درباره ي پر ادعا ترين کشور مدعي ايجاد دموکراسي و تمدن مي نويسد: "طلاق گرفتن در آمريکا به آساني تاکسي گرفتن است !... در نيمه دوم قرن بيستم اين ضرب المثل در آمريکا معروف شده که" عشق دوم دلپذيرتر است! "سراب طلاق نه تنها ازدواج زوج هاي جوان بلکه حتي مادران آنها و زن و شوهران قديمي را نيز به سوي خود مي کشد تا آنجا که از جنگ جهاني دوم به اين طرف سطح طلاق در آمريکا از ميانگين 400 هزار طلاق در سال پايين تر نرفته... و سن متوسط زن طلاق گرفته آمريکايي 45 سال است. از هر 4 زن مطلقه آمريکايي يکي الکلي مي شود و اينها 3 برابر بيشتر از زنان شوهر دار خودکشي مي کنند." (نظام حقوق زن، شهيد مطهري، حجاب آزادي يا اسارت، ص 197)
- اگر منظور از التهاب، جاذبه شخصيتي زن باشد بله حجاب اين جاذبه را ممکن است ايجاد کند زيرا هميشه مرد تصويري که از شخصيت زن در ذهن خود دارد بايد اين باشد که وراي چيزي که الان مشاهده مي کند ارزش بالاتري هست که در معرض ديد مرد قرار نگرفته اين زن را مقايسه کنيد با زني که حجاب ندارد و ظاهر و باطنش را مرد مي تواند ببيند.
- در اينجا توجه شما را به برخي از آمارهايي که در مورد مشکل بي حجابي در کشورهاي غربي، جايي که مردم بايد بر اثر بي حجابي اشباع شده باشند! به دست آمده جلب مي کنيم:
بانو "فاني دشانم نويسنده مجله معروف "ال" در مورد زنان دانمارکي تحقيقاتي کرده که خلاصه اي از گزارش او را در زير مي خوانيد:
"يکي از کشورهاي آسيب رسيده، دانمارک است. در دانمارک شايد آنچه بيش از همه باعث حيرت و نفرت شما مي شود، تعداد روز افزون مادران جوان است... چهل و شش درصد از ازدواج هاي دختران دانمارکي "شتاب آلوده" است. زيرا که عروس پيش از ازدواج رسمي باردار شده است. يک دختر دانشجوي دانمارکي مي گفت: در کشور ما خانواده و مدرسه، اخلاق را دفن کرده و به جاي آن آزادي بي بند و باري را زنده کرده اند... آزادي جنسي براي دختر، با وجود همه پيشگيري ها و احتياط ها، فقط يک نتيجه دارد: (يک کودک بي پدر!)" (مجله "ال" به نقل از کتاب براي چشمهايت ص 40 و 41)
- طبق آمارگيري در انگلستان 41% زنان 16 تا 30 ساله از اينکه احتمالا مورد تجاوز قرار گيرند بطور دائم بسيار نگرانند. بيش از 11% زنان انگليسي معتقدند که به هر حال يک روز از سال مورد تجاوز قرار خواهند گرفت. 40% زنان از آژيرهاي هشدار دهنده تجاوز جنسي استفاده مي کنند و 7% زنان در کلاسهاي آموزش دفاع شخصي آموزش ديده اند. (جمهوري اسلامي 64/9/23)
- تجاوز به عنف از هر 34 دقيقه يک فقره به هر 14 دقيقه (يک فقره) رسيده، طبق نوشته مجله آمريکايي نيوزويک هر سال ده ها هزار کودک در اروپا مورد تجاوز جنسي و سوء استفاده هاي ديگر قرار مي گيرند و اين آمار مربوط به دو دهه گذشته است (اکنون اين آمار به طور وحشتناک افزايش يافته است.) (فمنيسم در آمريکا تا سال 2003)
- در آمريکا از هر 4 نوزاد يکي نامشروع است. تنها در سال 1979 بيش از 597000 کودک نامشروع در آمريکا متولد شده اند. در سوئد سالانه 27000 کودک نامشروع متولد مي شود. (عوامل فساد ص 85، داستانهايي در پوشش حجاب ص 82)
آيا به نظر شما در اين جوامع غريزه جنسي با وجود بي عفتي اشباع شده است؟!!
منبع: حريم ريحانه.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.