هندسه چگونه و به چه منظوري به وجود آمد؟

فردي مصري به نام «آحموس» اولين پايه هاي علم هندسه را بنا نهاد. سه هزار سال پيش در مصر باستان، زماني که رود نيل طغيان مي کرد و مزارع زير آب مي رفت، پس از فروکش کردن رود، کشاورزان قادر به شناسايي زمين هاي خود نبودند؛ به همين علت بين آن ها اختلافات زيادي پيش مي آمد. آحموس دانشمند براي اولين بار با اندازه گيري
دوشنبه، 29 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هندسه چگونه و به چه منظوري به وجود آمد؟

هندسه چگونه و به چه منظوري به وجود آمد؟
هندسه چگونه و به چه منظوري به وجود آمد؟


 






 
فردي مصري به نام «آحموس» اولين پايه هاي علم هندسه را بنا نهاد. سه هزار سال پيش در مصر باستان، زماني که رود نيل طغيان مي کرد و مزارع زير آب مي رفت، پس از فروکش کردن رود، کشاورزان قادر به شناسايي زمين هاي خود نبودند؛ به همين علت بين آن ها اختلافات زيادي پيش مي آمد. آحموس دانشمند براي اولين بار با اندازه گيري مساحت زمين ها و پياده کردن شکل آن ها بر روي کاغذ، مشکل کشاورزان را حل کرد و پايه هاي علم هندسه را بنا نهاد.
او مساحت زمين هاي مختلف را که به شکل هاي چهارگوش، سه گوش و اشکال متنوع ديگر بود، با واحدهاي اندازه گيري آن زمان اندازه گرفت . آحموس پس از فرونشستن آب، دوباره نقشه را پياده مي کرد و مزرعه ي هر کس را به هر شکل و مساحتي که پيش از آن داشت، تحويل مي داد.
هندسه در اغلب زبان هاي لاتين «ژئومتري» نام دارد. «ژئو» به معناي زمين و «متري» به معناي اندازه گيري است. خوب شما چه کاربردهاي ديگري از هندسه را مي دانيد؟
منبع: نشريه 7 روز زندگي شماره 104



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.