ناشناس

سلام علیکممن حدود 3 سال و نیم است که ازدواج کرده...

سلام علیکم من حدود 3 سال و نیم است که ازدواج کرده ام. از زمانی که ازدواج کردم همیشه به این فکر میکنم اگر همسرم را از دست بدم چی میشه؟ هر کاری می کنم نمی تونم از این فکر رهایی پیدا کنم. الان که باردارم این فکر بیشتر آزارم میده وقتی همسرم کنارم نیست نگرانم و وقتی پیشمه استرس از دست دادنش رو دارم لطفا کمکم کنید.
چهارشنبه، 13 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام علیکممن حدود 3 سال و نیم است که ازدواج کرده...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

سلام علیکم
من حدود 3 سال و نیم است که ازدواج کرده ام. از زمانی که ازدواج کردم همیشه به این فکر میکنم اگر همسرم را از دست بدم چی میشه؟ هر کاری می کنم نمی تونم از این فکر رهایی پیدا کنم. الان که باردارم این فکر بیشتر آزارم میده وقتی همسرم کنارم نیست نگرانم و وقتی پیشمه استرس از دست دادنش رو دارم لطفا کمکم کنید.


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام و عرض ادب . دوست عزیز افکاری که ذهن شما را به خود مشغول کرده است افکار بیش بها داده شده ای هستند که تنها منجر به ایستایی و رکود و حتی پسرفت شما در زندگی می گردند. به جای درگیری با این افکار به دنبال اهداف خود در زندگی باشید و برای آنها برنامه ریزی کنید. مثلا در شرایط حاضر بارداری خوب و پرورش یک فرزند خوب می تواند از جمله ارزش های شما در زندگی باشد و در راستای این ارزش می توانید اهداف مختلفی را تعیین کنید . مثلا رهایی از این نگرانی ها و کاهش استرس و تنش که می تواند بر جنین اثر بگذارد یا خواندن کتاب های مرتبط با پرورش فرزند ازجمله این اهداف است. برای این اهداف برنامه ریزی کنید. در راه اجرای هر برنامه ای یک سری موانع وجود دارد. بخشی از این موانع بیرونی هستند، بیرونی یعنی هر آنچه خارج از ذهن شما در حال وقوع است. این موانع با حل مسئله بر طرف خواهد شد. اما بخش بزرگی از موانع ، موانع درونی هستند. موانع درونی یعنی افکار ، احساسات ، میل ها، خاطرات و باورها و انتظاراتی که در ذهن شما وجود دارد و باعث می شود حرکت به سوی جلو برای شما ایجاد مشکل کند. مثلا همین فکر که اگر همسرم را از دست بدم چی میشه؟ یک مانع درونی است که باعث می شود احساساتی چون اضطراب و تنش را برای شما به همراه داشته و از حرکت شما رو به جلو جلوگیری کند. برای رهایی از این موانع درونی نمی توان حل مسئله کرد. نمی توان با این افکار کلنجار رفت یا به بحث با آنها نشست. بهترین راه حل برای رهایی از این افکار دست زدن به عمل است. یعنی جسم خود را درگیر فعالیت های متعدد و متنوع کنید تا به تدریج ذهن و فکرتان نیز با شما همراه شود. اهداف خود را در زندگی مشخص کرده و هر روز خود را با فعالیت های مختلف پر کنید و درگیر این اهداف شوید این افکار هم می آیند و می روند. شما همچنان به کار خود ادامه دهید نتیجه آن خواهد بود که به تدریج این افکار کمرنگ شده و جای خود را به اهداف سودمند خواهد داد. ضمنا بی کاری و پرداختن به فعالیت های تکراری و یکنواخت می تواند به گسترش این افکار دامن بزند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.