احکام | اجتهاد و تقلید: سوال سی و چهار
پرسش :
در رسالۀ حضرتعالى آمده: گمان به اعلمیت یک مرجع کافى نمىباشد، منظور چیست؟
پاسخ :
باسمه تعالى؛ اگر هر یک از دو مرجع محتمل الاعلمیّة نسبت به دیگرى باشند، مکلّف مخیّر است به هر یک مراجعه کند و گمان به اعلمیّت یکى موجب ترجیح نمىشود، و الله العالم.
منبع: استفتائات جدید، آیت الله العظمی جواد تبریزی (رحمه الله)، جلد اول، قم: نشر سرور، 1385.
باسمه تعالى؛ اگر هر یک از دو مرجع محتمل الاعلمیّة نسبت به دیگرى باشند، مکلّف مخیّر است به هر یک مراجعه کند و گمان به اعلمیّت یکى موجب ترجیح نمىشود، و الله العالم.
منبع: استفتائات جدید، آیت الله العظمی جواد تبریزی (رحمه الله)، جلد اول، قم: نشر سرور، 1385.