دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

وضعیت جوان ها در صورت ابتلا به کرونا

پرسش :

آیا حال جوان ها هم در صورت ابتلا به کرونا وخیم می شود؟


پاسخ :
کارشناسان قبلا می گفتند که سالمندان و کسانی که دچار بیماریهای زمینه ای هستند با ابتلا به ویروس کرونا علائم شدیدی نشان خواهند داد. اما در مارس، رسانه ها مرگ یک زن ۲۱ ساله در بریتانیا و یک دختر ۱۶ ساله در فرانسه در اثر ویروس کرونا را گزارش کردند که هیچ مشکل قبلی هم نداشتند. موارد اخیر نشان می دهند که برخی از افراد جوان هم پس از ابتلا حالشان وخیم می شود.

ژاپن نیز شاهد بدحال شدن افراد نسبتا جوان تر بوده است. کوتسونا ساتوشی از مرکز ملی ژاپن برای سلامت جهانی می گوید که از بیش از ۳۰ بیماری که او درمان کرده یک مرد در دهه ۴۰ سالگی که هیچ بیماری زمینه ای جدی نداشت دچار علائم شدید شد.

کوتسونا گفت که این مرد در روزهای اول فقط تب و سرفه داشت اما بعد از یک هفته دچار ذات الریه حاد شد و به دلیل وخامت سریع وضعیت تنفسش نیاز به دستگاه اکسیژن پیدا کرد. او گفت که این مرد بعد بهبود یافت. کوتسونا گفت که افراد جوان نباید فکر کنند که به خاطر سنشان ایمن هستند چون آنها هم می توانند به شدت مریض شوند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که موارد زیادی وجود داشته که افراد زیر ۵۰ سال بستری شده اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) گزارش کرد که دو تا چهار درصد از مبتلایان بین ۲۰ تا ۴۴ ساله در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) هستند.

این داده ها بر اساس اطلاعات تا دوم آوریل 2020 ارائه شده است.

منبع: nhk.or.jp (سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.