دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

در شیوع کرونا، قبل از رفتن به پناهگاه باید چه تمهیداتی انجام دهیم؟

پرسش :

هنگامی که در زمان همه گیری جهانی کرونا به دلیل بلایای طبیعی مجبور به ترک خانه خود می شوید قبل از رفتن به پناهگاه چه تمهیداتی باید انجام دهیم؟


پاسخ :
وقتی که خطر قریب الوقوع یک فاجعه وجود دارد، معمولا پناهگاه های تخلیه مملو از افراد هستند، یعنی خطر احتمال سرایت ویروس در چنین محیطی بالا است. وقتی که شما به پناهگاه می روید، حتما تعدادی ماسک صورت، ضدعفونی کننده های الکلی و تب سنج همراه خود داشته باشید.

در صورت نداشتن ماسک، می توانید از یک حوله و یا دستمال پارچه ای کوچک که بتواند روی دهان و بینی شما را بپوشاند، استفاده کنید. اگر ضد عفونی کننده الکی نداشتید، بجای آن می توانید از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده استفاده کنید. در ژاپن کمبود ماسک صورت وجود دارد و بعضی دولت های محلی مقدار کافی از این اقلام را برای استفاده افراد تخلیه شده در اختیار ندارند. در صورت امکان بهتر است که ماسک های خودتان را همراه داشته باشید.

برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، مهم است که شرایط و وضعیت سلامتی خودتان را کنترل کنید. به عنوان مثال دمای بدن خود را غالبا چک کنید. تب، سرفه و احساس خستگی شدید برخی از علائمی هستند که نشان می دهند احتمالا شما به کرونا مبتلا شده اید.

در صورتی که دوستان و آشنایانی در مناطق تحت تاثیر سلسله بارندگی های شدید دارید، لطفا این اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارید.

منبع: nhk.or.jp (سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.