دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

آیا کرونا قبل از شروع علائم بیماری هم منتقل می شود؟‌

پرسش :

آیا ویروس کرونا می تواند از شخصی که هیچ گونه علائمی مانند تب یا سرفه نشان نمی دهد انتقال یابد؟


پاسخ :
گروهی از پژوهشگران در سنگاپور می گویند معتقدند این اتفاق در برخی موارد افتاده است. این پژوهشگران مسیر ابتلا در مبتلایان سنگاپوری را بررسی کرده و یافته های خود را از طریق یک گزارش مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا منتشر کردند. بعد از یک تجزیه و تحلیل دقیق آنها متوجه شدند که در هفت گروه از مبتلایان مواردی وجود داشت که از طریق انتقال انسان به انسان این ویروس را از افرادی گرفته بودند که هیچ گونه علائمی نشان نمی دادند.

این افراد فاقد علائم تازه چند روز بعد از تماس با دیگران شروع به بروز علائمی مثل تب، سرفه و یا آبریزش بینی کردند، در حالی که آن افراد بعدا به ویروس کرونا مبتلا شدند. پژوهشگران معتقدند که این افراد بدون علائم ویروس را در دوره نهفتگی آن از طریق ریز قطره ها و دیگر راهها پخش کردند.

برخی از این گروهها در کلاس آواز مبتلا شدند. این پژوهشگران می گویند حتی اگر کسی هم سرفه نمی کرد، این ویروس می توانسته از طریق ریز قطره ها هنگام بلند آواز خواندن و دیگر راهها منتقل شده باشد.

پژوهشگران سنگاپوری معتقدند این امر ثابت می کند که ویروس جدید کرونا می تواند در دوره نهفتگی نیز منتقل شود. آنها می گویند تنها جدا کردن افرادی که دارای علائم هستند کافی نیست و اجتناب از دورهمی و جمعیت نیز مهم است.

این اطلاعات تا ۶ ژوئیه 2020 است.

منبع: nhk.or.jp (سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.