نظافت دستگاه تناسلی (خانم ها بخوانند)

از آنجا که سه دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی در بانوان در مجاورت یکدیگر قرار دارند، بهداشت و سلامت آنها نیز بر هم تاثیر مستقیم داشته و عفونت هر یک از دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی مشکلاتی جدی برای فرد بیمار ایجاد می کند. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
چهارشنبه، 31 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
نظافت دستگاه تناسلی (خانم ها بخوانند)
 رعایت بهداشت دستگاه تناسلی در حفظ سلامتی و شادابی بانوان نقش مهمی دارد.
 
چکیده: از آنجا که سه دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی در بانوان در مجاورت یکدیگر قرار دارند، بهداشت و سلامت آنها نیز بر هم تاثیر مستقیم داشته و عفونت هر یک از دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی مشکلاتی جدی برای فرد بیمار ایجاد می کند. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

 تعداد کلمات 403 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
 
نظافت دستگاه تناسلی (خانم ها بخوانند)

 نظافت و رفع بوی دستگاه تناسلی

ترشحات واژن در خانم‌ها شامل یک سری باکتری های مفید است که برای حفظ سلامت آنان ضروری و بسیار لازم هستند. در مواردی وجود دارد یک ترشح بوی نامطبوع داشته و سبب ناراحتی فرد و زوج او می‌شود. توصیه های زیر، شما را در کاهش و رفع بوی نامطبوع دستگاه تناسلی کمک می‌کند. محیط دستگاه تناسلی در زن و مرد از مناطقی است که اگر به نظافت آن توجه نشود باعث بروز آلودگی شدید و حتی بیماری های گسترده می‌شود.

موارد زیر در بهداشت دستگاه تناسلی ادراری به ویژه خانم‌ها بسیار کمک کننده است:

موارد بهداشت دستگاه تناسلی

* زدودن موهای زائد ناحیه دستگاه تناسلی ادراری. استفاده از موبرهای بهداشتی که در داروخانه موجود می‌باشد و در اسلام نیز به استفاده از آن توجه زیادی شده، بسیار مناسب است و در از بین بردن میکروب و باکتری های مرده محیط بسیار کمک می‌کند. .
* استفاده از لباس زیر و شورت مناسب. هیچگاه از لباس زیر ارزان که از جنس مواد نا مناسب تهیه می‌شوند استفاده نکنید.
* استفاده مرتب و دقیق از لباس زیر و شورت تمیز. اجازه ندهید شورت به ترشحات شما مرطوب شود. ترشحات که سبب رطوبت و لک روی شورت می‌شوند مواد آلوده و باکتری های مرده هستند که باعث تشدید بوی دستگاه تناسلی ادراری می شوند...
* شستشوی مرتب و دقیق دستگاه تناسلی خانم‌ها به دلیل شکاف و شیارهای موجود در دستگاه تناسلی - ادراری باید در نظافت خود به ویژه با آب گرم دقت کنند.
* استفاده از مواد معطر و خوشبو کننده توصیه نمی‌شود. چون سبب نابودی باکتری های مفید محیط دستگاه تناسلی - ادراری شده و این سبب بروز مشکلاتی در آینده برای شما می‌شود.
* سعی کنید محیط مدخل واژن را تمیز نگه دارید.
* از نوار بهداشتی ارزان استفاده نکنید و در تهیه نوار بهداشتی، نکات و علائم معتبر و استاندارد را رعایت کنید.
 
 
منبع: کتاب «دایره المعارف جنسی خانم‌ها»
نویسنده: محمدرضا جعفری نیا
 

بیشتر بخوانید :
ضرورت بهداشت دستگاه تناسلی بانوان
اصول مهم بهداشت جنسی و راه حل ها
عفونت دستگاه تناسلی در خانم ها



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.