با ورزش کردن، مهارت‌های فکری خود را بهبود دهید

محققان، به این نتیجه رسیده‌اند که هر فرد، در هر سنی، می‌تواند از طریق استفاده از تمرین‌های فیزیکی، به‌طور مثبت بر عملکرد مغز خود تأثیر شگفتی بگذارد.
چهارشنبه، 21 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
با ورزش کردن، مهارت‌های فکری خود را بهبود دهید
ورزش‌های فیزیکی، مؤثرترین راه، برای بهبود مهارت‌های فکری و عملکرد کلی مغز است.
 
چکیده : محققان، به این نتیجه رسیده‌اند که هر فرد، در هر سنی، می‌تواند از طریق استفاده از تمرین‌های فیزیکی، به‌طور مثبت بر عملکرد مغز خود تأثیر شگفتی بگذارد.

تعداد کلمات 451 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
 
با ورزش کردن، مهارت‌های فکری خود را بهبود دهید

 با ورزش کردن، مهارت‌های فکری خود را بهبود دهید

در ورزش‌های هوازی شرکت کنید. تحقیقات نشان داده که ورزش‌های فیزیکی به‌عنوان مؤثرترین راه، برای بهبود مهارت‌های فکری و عملکرد کلی مغز شناخته‌شده‌اند.
یک برنامه ورزشی ایجاد کنید که سه بار در هفته و هر باریک ساعت به طول انجامد. با تمرینات ابتدایی مثل پیاده‌روی بر روی تردمیل یا سواری بر روی دوچرخه‌های ثابت می‌توانید شروع کنید.
حداقل به مدت 12 هفته با برنامه ورزشی خود بمانید تا تناسب‌اندام، توانایی‌های ادراکی و مهارت‌های فکری خود را بهبود بخشید.
مطالعاتی که اخیراً روی افراد بین 57 تا ۷۵ سال سن انجام‌شده، می‌توانند از این سطح تمرین‌ها به‌راحتی بهره‌مند شوند.
عملکرد ورزش‌های پیشرفته و سریع در گردش خون و نواحی مغز را موردبررسی قراردادیم که بهبود قابل‌توجهی در هر دو زمینه اتفاق افتاده و به تأخیر، در عملکرد حافظه، بهبود توانایی‌های شناختی، عملکرد بخش قدامی (جلوی پیشانی)، توانایی‌های فضای بصری، سرعت پردازش و شناخت کلی ارتقاءیافته را نشان داد. حتی اقدامات قلبی وعروقی که شامل قسمتی از این مطالعه بودند نیز به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافتند.
 محققان، این تحقیقات را نشانه‌ای مهم قلمداد می‌کنند که هر فرد، در هر سنی، می‌تواند از طریق استفاده از تمرین فیزیکی، به‌طور مثبت بر عملکرد مغز تأثیر شگفتی بگذارد.
خود را به مطالعه کردن در کنار ورزش عادت دهید. به یاد داشته باشید مطالعه باعث می‌شود، کلمات جدیدی به دایره لغات شما افزوده گردد.

دو تحقیق متفاوت بر روی یک گروه دانشجوی خانم و یک گروه دانشجوی آقا، با موضوع به خاطر سپردن تعداد زیادی از واژگان انجام گرفت. درنتیجه، مطالعه همراه با ورزش، بسیار بازخورد بهتر و پیشرفت بیشتری داشت.
دانشجویان دختر به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه به‌صورت عادی و بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه ورزش یا تمرینی به مطالعه و حفظ کردن لغات پرداختند و اما گروه دیگر پس از یک تمرین دوچرخه‌سواری بر روی دوچرخه‌های ثابت به مدت 30 دقیقه به استقبال واژگان خود رفتند. بازخورد گروه دوم با اختلاف زیادی بهتر و البته قابل پیش‌بینی بود.
دانشجویان پسر نیز به گروه‌هایی تقسیم شدند و این بار آن‌ها را طبق سوابق ورزشی‌شان گروه‌بندی کردیم. افرادی که ورزشکار مبتدی بودند، افرادی که ورزشکار متوسط بودند و در آخر افرادی که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کردند. همان‌طور که انتظار می‌رفت هرچه سطح توانایی دانشجویان بالاتر بود، هوش سرشارتر و پربازده‌تری هم از آنان دیده می‌شد.

منبع : https://www.wikihow.com/Exercise-Your-Brain-for-Better-Thinking-Skills
مترجم: حمید سرافراز
 

بیشتر بخوانید:
تأثیرات ورزش بر بهبود عملکرد حافظه
9 ورزش ضداسترس
با این تمرینات تمرکز خود را بالا ببرید
چگونه از طریق ورزش، استرس خود را کاهش دهیم؟ (بخش اول)
چگونه از طریق ورزش، استرس خود را کاهش دهیم؟ (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.