چه موقع جهت درمان اضطراب خود مراجعه کنیم؟ (بخش اول)

اگر خیلی وقت است که استرس را تجربه می‌کنید و این امر بر عملکرد روزانه شما اختلال ایجاد کرده است، وقت ان رسیده است که به یک روان­شناس یا روان پزشک مراجعه کنید.
چهارشنبه، 21 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چه موقع جهت درمان اضطراب خود مراجعه کنیم؟ (بخش اول)
اگر شما مدت­هاست که از اضطراب مزمن رنج می­برید، به یک روان­شناس مراجعه کنید.
 
چکیده : اگر خیلی وقت است که استرس را تجربه می‌کنید و این امر بر عملکرد روزانه شما اختلال ایجاد کرده است، وقت ان رسیده است که به یک روان­شناس یا روان پزشک مراجعه کنید.

تعداد کلمات 543 /  تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

چه موقع جهت درمان اضطراب خود مراجعه کنیم؟

اضطراب و افسردگی خود را درمان کنید

1. با یک درمانگر ملاقات کنید.  بدانید که چه زمانی لازم است از یک درمانگر کمک بگیرید. اگر شما اضطراب مزمن را تجربه می‌کنید و احساس می‌کنید که اختلال اضطراب دارید، با یک روان‌شناس و یا روان پزشک قرار ملاقات بگذارید. اضطراب می‌تواند به عنوان یک اختلال روانی - سلامتی، ظاهر شود. اختلالات اضطراب می‌توانند به نگرانی‌های ناتوان‌کننده، حملات وحشیانه، اضطراب، اضطراب از تنهایی، اضطراب از اجتماع و حتی وسواس فکری منجر شوند. درمان اختلالات روانی - سلامتی بدون کمک پزشک بسیار دشوار است و هر چه سریع‌تر به روان پزشک مراجعه کنید، سریع‌تر درمان خواهید شد.
اگرچه «عیب شناسی» می‌تواند کلمه ترسناکی باشد، اما تشخیص اختلال روانی - سلامتی - مانند اختلال اضطراب - به درمانگر یا روان پزشک شما کمک می‌کند که بداند چگونه با پرونده ویژه شما روبه‌رو شود.
برای پیدا کردن یک درمانگر، با پزشک عمومی خود صحبت کنید. او ممکن است توصیه‌هایی برای پیدا کردن یک متخصص سلامت روانی خوب داشته باشد. همچنین منابع اینترنتی برای اتصال شما با روان‌پزشکان در منطقه شما وجود دارند.
مهم است که به مشاور خود اعتماد کنید و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنید احساس راحتی داشته باشید. زمانی که به دنبال یک درمانگر می‌گردید، باید به بیمه سلامت خود نیز دقت کنید تا ببینید آیا هزینه‌های درمان، روان‌پزشک، داروها توسط بیمه شما پوشش داده می‌شود یا خیر.

2. اضطراب تان را برای پزشک توضیح دهید. در هنگام توصیف نشانه‌های اضطراب خود به روان‌پزشک و یا درمانگر تا حد ممکن دقیق باشید. آن‌ها آنجا هستند تا به شما کمک کنند و هم‌اکنون با گستره‌ای از علایم بیماری روانی و نشانه های اضطراب آشنا هستند. اگر محرک‌های خاصی دارید که اضطراب شما را کاهش می‌دهند، حتماً به آن‌ها اشاره‌کنید. اختلالات اضطراب به‌خوبی قابل درمان هستند، اما به شرطی که مشاورتان اطلاعات کافی برای کمک به شما را داشته باشد. سعی کنید چیزی مانند این را بگویید:
«من معمولاً خوب هستم، اما هر زمان که در یک جمع قرار بگیرم، تنفس و ضربان قلب من افزایش می‌یابد و من ناگهان بسیار نگران می‌شوم.»
«من افکار پریشان زیادی دارم که مدام از سرم می‌گذرد و برای من سخت است که روزم را سپری کنم.»

3. برای درمان رفتاری-شناختی (CBT) ثبت‌نام کنید. CBT نوعی از روان درمانی است که در آن مشاور به شما یاد می‌دهد چگونه با اضطراب خود کنار بیایید و در عین حال، روش تفکر خود را تغییر دهید. برای این درمان، شما هر هفته یا هر دو هفته با مشاور ملاقات خواهید داشت. این روش می‌تواند با مصرف دارو و دیگر انواع درمان همراه باشد.
مشاور شما ممکن است به شما توصیه کند تا در فواصل ملاقات‌هایتان، ورزش منظم داشته باشید. تمرینات ورزشی را انجام دهید تا به بهبود اثربخشی درمان کمک کنید.
CBT می‌توانند چند ماه طول بکشد. شما باید در طول این مدت به درمان خود پایبند باشید.

ادامه دارد...

منبع: https://www.wikihow.com/Deal-With-Anxiety
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید:
چه موقع جهت درمان اضطراب خود مراجعه کنیم؟ (بخش دوم)
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش اول)
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش دوم)
چگونه از اضطراب خود بکاهیم؟ (بخش اول)
چگونه از اضطراب خود بکاهیم؟ (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.