برای داشتن زندگی بدون استرس، کوشاتر باشید

اگر بتوانید به یک تعادل خوب در سبک زندگی خود دست پیدا کنید، می‌توانید سطح استرس خود را نیز کاهش دهید. داشتن یک زندگی و کار متعادل و خوب در کنار ورزش منظم و روزانه، برای کاهش استرس و رسیدن به بهترین حالت، بسیار مهم است.
چهارشنبه، 28 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
برای داشتن زندگی بدون استرس، کوشاتر باشید
ورزش موجب تغییرات شیمیایی در مغز می‌شود که می‌تواند به تغییر مثبت حال انسان کمک کند .
 
چکیده : اگر بتوانید به یک تعادل خوب در سبک زندگی خود دست پیدا کنید، می‌توانید سطح استرس خود را نیز کاهش دهید. داشتن یک زندگی و کار متعادل و خوب در کنار ورزش منظم و روزانه، برای کاهش استرس و رسیدن به بهترین حالت، بسیار مهم است.

تعداد کلمات 445 /  تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه

برای داشتن زندگی بدون استرس، کوشاتر باشید

مقدمه

برای کاهش استرس در زندگی خود، سعی کنید کار و تعهدات مدرسه را به حداقل برسانید و در هیچ پروژه جدیدی را انجام ندهید تا زمانی که تمام‌کارهایی که در حال انجامشان هستید را به اتمام برسانید. دقت کنید که هر شب حداقل یک ساعت را برای استراحت و گذراندن وقت با دوستان و خانواد خود صرف کنید. اگر هنوز استرس دارید، ورزش منظم را به‌عنوان فعالیت فیزیکی در نظر بگیرید، چون فعالیت فیزیکی به افراد کمک می‌کند تا با اضطراب کنار بیایند. حتی یک جلسه کوتاه ایروبیک یا یوگا می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد.
 

برای داشتن زندگی بدون استرس، کوشاتر باشید

1. از ورزش منظم لذت ببرید. دانشمندان بر این باورند که فعالیت فیزیکی به مردم کمک می‌کند با استرس، افسردگی خفیف و اضطراب مقابله کنند. ورزش موجب تغییرات شیمیایی در مغز می‌شود که می‌تواند به تغییر مثبت حال انسان کمک کند. ورزش منظم همچنین می‌تواند رفاه را با افزایش اعتمادبه‌نفس و خویشتن‌داری بهبود بخشد.
بزرگ‌سالان باید تلاش کنند تا ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط را به‌صورت هفتگی در برنامه خود بگنجانند.
بعد از یک روز کار طولانی، فقط یک پیاده‌روی کوتاه می‌تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و استرس روز را پشت سرخود قرار دهید.
در انجام تمرینات خود خلاق باشید. مجبور نیستید فقط یک مسیر دایره‌ای را بدوید. معمولاً درگیر شدن در ورزش‌های تیمی می‌تواند راه سرگرم‌کننده‌ای برای ورزش باشد.

2. برای انجام کارهایی که دوست دارید وقت بگذارید. در کنار ورزش منظم باید به خودتان شانس انجام چیزهای دیگری که از آن لذت می‌برید را بدهید. برای مثال، می‌توانید به سینما بروید، با یکی از دوستان تان برای صرف قهوه به بیرون بروید و غیره. انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده شمارا از محیط‌های پراسترس دور خواهد کرد و به شما اجازه می‌دهد سرخود راکمی خلوت کنید.
اگر بتوانید به یک تعادل خوب در سبک زندگی خود دست پیدا کنید، می‌توانید سطح استرس خود را نیز کاهش دهید.
داشتن یک زندگی و کار متعادل و خوب، برای کاهش استرس و رسیدن به بهترین حالت، بسیار مهم است.
غفلت از دوستی‌ها باعث می‌شود که شما در درازمدت استرس بیشتری پیدا کنید.

منبع: https://www.wikihow.com/Live-a-Stress-Free-Lifestyle
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
نقش کمال گرایی در ایجاد استرس
قدم به قدم با استرس خود مقابله کنید
منشأ استرس خود را شناسایی کنید
چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟
در حال زندگی کنید، نه در گذشته یا آینده! 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.