پیامدهای مقایسه همسر با دیگران

یکی از اشتباهی که بسیاری از زوجین در زندگی های امروزی انجام می دهند مشکلی خطرناک است به نام مقایسه همسر با دیگران . مقایسه همسر با دیگران یکی از بدترین عادات زناشویی است که منجر به طلاق عاطفی بین زوجین می شود و اعتماد بنفس طرفین را به شدت پایین می آورد.
جمعه، 2 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیامدهای مقایسه همسر با دیگران
گاهی اوقات ظاهر خوب زندگی دیگران چیزی است که باعث می شود شما درگیر مقایسه شوید در حالی که نمای نزدیک و باطن آن کاملا متفاوت است .
 
چکیده : یکی ازاشتباهی که بسیاری از زوجین در زندگی های امروزی انجام می دهند مشکلی خطرناک است به نام مقایسه همسر با دیگران . مقایسه همسر با دیگران یکی از بدترین عادات زناشویی است که منجر به طلاق عاطفی بین زوجین می شود و اعتماد بنفس طرفین را به شدت پایین می آورد.

تعداد کلمات 1075 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

پیامدهای مقایسه همسر با دیگران

اگر دچار مقایسه ی همسر خود با دیگران هستید پس باید نکات مهمی را بدانید

اگر می خواهید در زندگی زناشویی خود همیشه موفق باشید به شریک زندگی خود و کسی که انتخاب کرده اید احترام بگذارید و او را با همه خوبی و بدی هایش بپذیرید و دوست داشته باشید زیرا هیچ کس خوب مطلق نمی باشد و هرکس خطاهایی دارد پس لزومی ندارد که باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنید زیرا همه افراد سعی می کنند بهترین شخصیت خود را در معرض نمایش دیگران قرار دهند پس برای اینکه هیچگاه احساس خوشایند زندگی باهم بودن تان تغییر نکند از خیره شدن به زندگی دیگران و مقایسه همسر با دیگران پرهیز کنید .
 

راهایی برای کنار گذاشتن عادت بد مقایسه همسر با دیگران

در این بخش به نکته مهمی خواهیم پرداخت و آن هم اشتباه بسیاری از زوجین در زندگی های امروزی است ؛ مشکلی خطرناک به نام مقایسه همسر با دیگران . در زندگی زناشویی مرد و زن هر دو دوست دارند برای شریک زندگی خود بهترین باشند و بدانند که برای اینکه همسرشان عاشق آنها باشد لزومی ندارد که تغییر کنند و یا شبیه شخصیت دیگری شوند اینگونه است که می توانند در زندگی موفق بوده و به یکدیگر آرامش هدیه کنند اما بعضی از زوجین زندگی را به کام یکدیگر تلخ می کنند و شروع به مقایسه کردن می کنند .
هر چیزی در این دنیا باهم متفاوت است همانند رنگ گلها و یا طعم مواد غذایی ؛ به انگشتان خود دقت کنید در این دنیا هیچ کسی پیدا نمی شود که خطوط سر انگشتش با شما همانند باشد پس نباید انتظار داشته باشید همسر شما با همسر دوستتان یکی باشد . هر انسانی از نظر علایق و راه و روش زندگی با دیگری متفاوت است همین تفاوت ها میان انسانهاست که زندگی را از حالت تکرار خارج نموده و دنیارا قشنگتر می کند.
 

از مقایسه ی همسر خود با دیگران بپرهیزید:

مثلا اگر همسر دوست شما اهل سفر و خوش گذرانی است دلیلی ندارد همسر شما هم اینگونه باشد ؛ علایق و راه و روش زندگی همسر شما با آدم های اطرافش متفاوت است و این به معنی بد بودن همسر شما نیست .
 

ورود ممنوعی بزرگ در ذهن شما :

همه افکار از ذهن انسان آغاز می شود مثلا هنگامی که همسرتان با یک کیسه میوه به خانه می آید و در کیسه میوه ی خراب نیز وجود دارد شما می توانید او را سرزنش کنید که چرا جنس خوب و مرغوب نخریده اما حق ندارید او را با شخص دیگری مقایسه کنید و مثلا بگویید برادرت همیشه بهترین میوه ها را می خرد .
 

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید!

برای ترک کردن این عادت نا مناسب باید از ذهن خود شروع کنید هنگامی که می گوییم همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید منظورمان مقایسه مثبت نیست . شما اگر همسرتان را در یک ترازویی بگذارید و فقط خوبی ها و نقاط قوت او را ببینید بهترین کاررا کرده اید . اما اگر فقط نقاط ضعف او را زیر ذره بین بگذارید و نقاط ضعف او را با نقاط قوت دیگران مقایسه کنید مسلما از او ناراضی می شوید .
برای ترک عادت مقایسه یک تابلوی مقایسه ممنوع در ذهن خود نصب کنید و اجازه ندهید در گیر بازی ذهنی "من و همسر دیگران " شوید مثلا نباید کل روز را به فکر نقاط ضعف و کاستی های همسرتان باشید اما هنگامی که به خانه می آیید از اینکه خانه تان مانند دیگر اقوام لوکس و زیبا نیست شکایت نکنید .
 

یک فرمول طلایی برای جلوگیری از مقایسه همسر با دیگران:

اگر می خواهید شریک زندگی تان کنار شما احساس آرامش و امنیت کند و خانه تان مانند بهشت پر از آرامش شود این سخن امام علی را همواره به خاطر داشته باشید " آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نخواه با دیگران چنان رفتار کن که دوست داری با تو رفتارشود" تنها کسی که تمام لحظات عمر همراه شما خواهد بود شریک زندگی تان است پس عزیزترین آدم زندگی تان را مورد قیاس با بقیه ی افراد قرار ندهید .
 

ترفند ترک اخلاق زشت مقایسه همسر با دیگران 

گاهی اوقات ظاهر خوب زندگی دیگران چیزی است که باعث می شود شما درگیر مقایسه شوید در حالی که نمای نزدیک و باطن آن کاملا متفاوت است . با همسر و شریک زندگی خود جوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود .
آیا دل تان می خواهد که شوهر تان از زن های بقیه تعریف کند و نقایص شما را به روی تان بیاورد . مثلا بگوید همسر برادرم دست پخت عالی دارد و تو اصلا بلد نیستی آشپزی کنی . اگر دوست ندارید چنین چیزی بشنوید پس نباید به شوهر خود بگویید شوهر دوستم فلان چیز را خریده و تو اصلا به فکر آسایش من نیستی .
 

مقایسه همسر با دیگران؛ قدم اول فاجعه

اگر فکر می کنید که مقایسه همسر خود با دیگران به زندگی تان ضرر زیادی وارد نمی کند سخت در اشتباهید . خوب است آگاه باشید که سرانجام شما برای تکرار این عادت مقایسه افرادی از جنس مخالف را کنار همسرتان می گذارید و نقاط قوت اورا بررسی کرده و نقاط ضعف و کاستی ها و ناتوانی های همسرتان را می بینید .
گاهی اوقات شما افرادی مانند پدر، برادر، مادر و خواهرتان را با همسر خود مقایسه می کنید اما گاهی این افراد دوستان همسر و یا همسران دوستان و افرادی نامحرم و جنس مخالف هستند و در نهایت شما به این افراد بی عیب و نقص علاقه نشان داده و به او احساس پیدا می کنید و ممکن است همسرتان متوجه این احساس اشتباه شود و این مقایسه ی نادرست زمینه ی بی مهری و بی وفایی را در زندگی مشترک تان فراهم کند پس با این عادت غلط خیلی جدی مبارزه کنید
 
منبع : سایت نمناک 

بیشتر بخوانید :
پیامدهای مقایسه نامزد خود با دیگران
همسر خود را احترام کنید!
همسر خود را بپذیرید
کلید های طلایی همسران​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.