5 روش بدست آوردن خوشبختی در زندگی

همه ی زوج ها به دنبال خوشبختی در زندگی مشترک هستند، منتهی برخی از افراد بلد نیستند از چه راهی خوشبختی را کسب کنند، ما در اینجا 5 روش برای بدست آوردن خوشبختی بیان می کنیم.
يکشنبه، 12 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
5 روش بدست آوردن خوشبختی در زندگی
یکی از مهمترین ویژگی های خانواده ی خوشبخت، خوش اخلاقی، خوش خلقی و خوش رفتاری در میان اعضای آن است.
5 روش بدست آوردن خوشبختی در زندگی

مقدمه 

در کنار زندگی خودمان، افرادی را می‌بینیم که بسیار خوشحال و سرزنده هستند و رضایت کاملی از زندگی خودشان دارند و برای ما سوالی بوجود می‌آید که آنها چه کارهای انجام دادند که ثمره اش شده آرامش و دوست داشتن همدیگر. 
همه ی ما دوست داریم که آرامش داشته باشیم اما اقدامی نمی کنیم. نشسته ایم به امید اینکه مشکلات ما به خودی  خود حل شوند و منتظر هستیم تا پیکی بیاید و بگوید بسته ای برای شما آورده ام و ما با خوشحالی آن را باز کنیم و ببینیم که بسته آرامش در زندگی مشترک است و نوشته تقدیم شما باد. از این خبرا نیست، باید تلاش کنیم و راهکارهای را در زندگی خودمان پیاده کنیم و به قولی نهال محبت را بکاریم و از او مراقبت کنیم و در آینده از میوه و ثمره ای آن استفاده کنیم. 
 

1. به جای فاصله گرفتن، به هم نزدیک شوید

در زندگی نا موفق، زن و شوهر به جای اینکه حواس شان به یکدیگر باشد به موضوعات بیرونی و بی اهمیت توجه می‌کنند. اما زن و شوهرهای که حرف های خودمانی می‌زنند، ازدواج شان موفق تر است. وقتی زن و شوهر چشم به هم می‌دوزند و از خودشان حرف می‌زنند، پیوند مشترک میان شان استحکام بیشتری پیدا می‌کند. (1)
ارتباط کلامی صحیح : بسیاری از زوجین توانایی ارتباط کلامی صحیح را ندارند، مثلا خانم دوست دارد با شوهرش صحبت کند اما نه در مورد خودشان بلکه در مورد رفتار خانم های دیگر یا مادر شوهر، خواهر شوهر و یا زنان دیگری که ارتباطی با زندگی مشترک آنها ندارد. یا اینکه شوهر دوست دارد در مورد فوتبال، اقتصاد، سیاست و چیزهای دیگری با همسرش صحبت کند در حالی که اصل مطلب چیز دیگری است. 
شما باید در مورد خودتان صحبت کنید با آرامش و به دور از هیجانات کاذب، با کوچکترین مسله، تصمیم نگیرید که از یکدیگر دور شوید بلکه با صحبت کردن سعی کنید مشکلات را حل کنید. 
 

2. خوشبخت ها با یکدیگر خوش اخلاق هستند

یکی از مهمترین ویژگی های خانواده ی خوشبخت، خوش اخلاقی، خوش خلقی و خوش رفتاری در میان اعضای آن است. آنان قدرت کنترل عصبانیت خود را دارند و راه های به کار می‌برند تا در صورت بروز عصبانیت، رفتار زشت و ناشایستی از خود بروز ندهند. خوش اخلاقی در خانواده باعث همکاری، همفکری و هماهنگی می‌شود و رمز بقای خانواده خوشبخت است. (2)
 

3. گذشت کردن

عزیزان، به این نکته توجه داشته باشید که شما دوتا از دو نوع خانواده هستید که فرهنگ ها، تربیت ها، اخلاق ها و اعتقادهای مختلف دارند. سعی کنید در برابر اشتباهات یکدیگر، گذشت داشته باشید و اشتباهات یکدیگر را توجیه کنید و سعی در ساختن یکدیگر داشته باشید و فراموش نکنید که زن و مرد مکمل هم هستند. 
توجه : تفاوت زندگی خوشبخت ها و با زندگی دیگران در این تفاوت هاست، آنها هم در زندگی خودشان مشکلات فراوانی دارند اما سعی و هدف شان، ترمیم اشتباهات طرف مقابل شان است نه تخریب آنها. 
 

4. عدم مقایسه

به این مسئله توجه داشته باشید که در نزد همسرتان از دیگران زیاد تعریف و تمجید نکنید مخصوصا از کسانی که همسرتان روی آنها حساس یا با آنها رقابت دارد. عدم توجه شما به این مسئله تاثیرات منفی زیادی در زندگی شما خواهد داشت که اکثرا مشکلات ناشی از آن متوجه شما و زندگی شما خواهد بود. (3)
آقایان و خانم های عزیز، هیچ انسانی کامل نیست و دارای نقص های در وجود خودش است (به غیر از ائمه معصومین علیهم السلام) شما سعی داشته باشید تا نقاط مثبت را در وجود او ببیند و با مثبت نگاه کردن به رفتار های او شما در قلب او جای می گیرید و می‌توانید قلب او را به تسخیر خودتان در بیاورید و خوشبخت باشید. 
نکته: دانستن و خواندن این مطالب تاثیر زیادی ندارد، اما زمانی که به این دانسته ها  جامه عمل بپوشانید و در زندگی خودتان پیاده کنید دارای اثر فوق العاده ای خواهد شد و شما تبدیل می شوید به یک زوج خوشبخت. 
 

5. تمرین رفتارهای سالم

تمرین کردن رفتارهای سالم توسط زوج ها می‌تواند باعث شود که این رفتارها نهادینه شده و بخشی از گنجینه ی رفتاری آنها شوند. (4)
صفت های خوب را بنویسید و سعی کنید آنها را تکرار کنید و در زندگی مشترک تان پیاده کنید و از شیرینی آن لذت ببرید.
 

نکته ای پایانی

همسران خوشبخت، دوست های خوبی برای یکدیگر هستند و به همدیگر احترام می‌گذارند و به نیاز های طرف مقابل توجه دارند، چون لازمه ای احترام، توجه به نیازهای یکدیگر است. 
دوست های صمیمی از اشتباهات یکدیگر می‌گذرند و هدف شان حفظ رفاقت است، زن و شوهر هم تمام هدف شان باید این باشد که به یکدیگر احترام بگذارند و مکمل هم باشند. 


 پی نوشت
[1] دکتر جان کاتمن و نان سیلور، مترجم مهدی قراچه داغی، هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج تهران: آسیم، 1391، صفحه 89
[2] داوودی نژاد، مسلم، رازهای تسخیر قلب همسر، قم: مهر دلدار، 1392 چاپ اول، صفحه 264
[3] زینب،صفری قهساره، انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه، اصفهان: شهید حسین فهمیده، 1386، صفحه 64
[4] علی محمد، نظری، مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی ، تهران: علم، 1386، صفحه 44

بیشتر بخوانید :
یک راز ساده خوشبختی در "زندگی مشترک"
راه‌هایی برای رسیدن به خوشبختی
راز خوشبختی چیست؟
هدف داشتن و احساس خوشبختی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما