آشنایی با بیماری شایع کودکان در فصل تابستان

فصل تابستان مانند دیگر فصل ها با خود بیماری های مخصوص خودش دارد. ما در این مطلب قصد داریم که برخی از بیماری‌های شایع در فصل تابستان که ممکن است کودک شما دچارش شود را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 27 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با بیماری شایع کودکان در فصل تابستان
خارش پوست و یا عرق سوز شدن پوست بیماری شایع ای بین کودکان در طول فصل تابستان است.
 

مقدمه

تابستون معمولا زمان و موقعیتی عالی برای کودکان هست چون که تمام وقت شان آزاد است و می توانند به راحتی و با شادی زیاد در فضاهای باز و پارک ها به بازی و تفریح بپردازند. اما موضوع ناخوشایندی که در مورد این فصل وجود دارد، این است که متاسفانه تابستان هم به نوبه خودش طیف وسیعی از بیماری‌های ناخوشایند رو با خودش به همراه دارد. مهم است شما به عنوان والدین کودک، همه اقدامات احتیاطی لازم رو انجام بدهید تا کوچولوی دوست داشتنی شما بیمار نشود و سلامتی و همچنین فرصت مناسب برای تفریح و بازی کردن رو از دست ندهد. ما در این مطلب قصد داریم که برخی از بیماری‌های شایع در فصل تابستان که ممکن است کودک شما دچارش شود را به شما معرفی می کنیم.
 

بیماری های کودکان در فصل تابستان


1. گرمازدگی
گرمازدگی در فصل تابستان و در میان کودکان و نوزادان بسیار شایع است. وقتی دمای بدن کودک افزایش پیدا کند، باعث شکل گیری علائمی مثل سردرد، خستگی، تهوع، سرخی پوست، سرگیجه و ادرار کمتر خواهد شد. برای جلوگیری از گرمازدگی می توانید به راحتی با نوشاندن آب و مایعات مختلف به کودک تان مطمئن بشوید که آب بدن کودک تامین شده و در نتیجه از گرمازدگی جلوگیری می شود.
 
2. اگزما یا عرق سوز شدن
خارش پوست و یا عرق سوز شدن پوست بیماری شایع دیگه ای بین کودکان در طول فصل تابستان است. به خاطر گرما، پوست در برخی از قسمت‌های بدن به خارش می افتد. علاوه بر این، عرق کردن باعث بدتر شدن این وضعیت می شود. این مشکل ممکن است که خودش را به صورت جوش های کوچک روی گردن، صورت، زیر بغل و بدن کودک نشان بدهد. لباس کودکان باید گشاد و شل مانند باشد تا کودک اذیت نشود و همچنین با حموم کردن کودک تان می توانید سلامتی فرزندتان رو تامین کنید.
 
3. بیماری آبله مرغان
یک بیماری شایع دیگری که در میان نوزادان که در فصل تابستان بیشتر رخ می دهد، آبله مرغان است. این ویروس در زمانی که آب و هوا گرم شود بسیار فعال شده و توسط هوا پخش می شود. علائم این بیماری، زخم‌های دردناک بر روی تمام بدن، گلو درد، سردرد و تب هست. بدن کودک حداقل یک هفته طول می کشد تا بهبود پیدا کند و توصیه می شود که بیمار به صورت ایزوله نگه داری شود. واکسن و داروهایی برای درمان این بیماری وجود دارهداما توصیه می شود که اگه کسی دچار این بیماری شده، برای مدتی از اعضای خانواده جدا زندگی کند.
 
4. بیماری سرخک
سرخک عموما در طول فصل تابستان و در میان کودکان مستعد و حساس به وجود می آید. این بیماری توسط یه ویروس ایجاد شده و از طریق هوا و یا تماس فیزیکی از فردی به فرد دیگه منتقل می شود. علائم این بیماری عبارتند از: به وجود آمدن جوش یا دانه هایی روی پوست، تب، سرفه، آب ریزش بینی، گلو درد، و مشکل در بلعیدن غذا و مایعات. افراد مبتلا اغلب اشتهای خودشان را هم از دست می دهند. توصیه می شود که واکسن MMR را به کودک ترزیق کنید تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.
 
5. بیماری یرقان
یرقان به عنوان هپاتیت نوع آ هم شناخته می شود و یه بیماری آب آورد محسوب شده که به خاطر خوردن غذا و یا آب آلوده به وجود می آید. ویروس هپاتیت کبد رو آلوده می کند و منجر به بروز طیفی از علائم و مشکلات می شود. این نشانه‌ها عبارتند از زرد شدن پوست و چشم‌ها، مدفوع با رنگ روشن، ضعف، از دست دادن اشتها و خارش پوست. واکسن هپاتیت نوع آ در داروخانه ها موجود است. همچنین توصیه می شود که غذاها رو سالم نگه داری کنید و از آب جوشیده یا تصفیه شده برای مصرف استفاده کنید.

منبع : www.2nafare.com


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما