با این 6 روش، رضایت شوهرتان را جلب کنید

برای اینکه یک همسر نمونه باشید، نیاز است تا خودتان را مجهز به صفت های کنید تا بوسیله آن، نقص های شما کمتر دیده شود. ما در این نوشتار به راهکار های ساده اشاره می‌کنیم و شما هم سعی کنید آنها را بکار ببندید تا خوشبخت شوید.
شنبه، 22 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
با این 6 روش، رضایت شوهرتان را جلب کنید
با انجام دادن کارهای ساده انسان می‌تواند به محبوبیت برسد، اگر برای استقبال از شوهرتان تا دم در بیایید و با چهره شاد و گشاده از او استقبال کنید، قطعا شادی و نشاط را به او هدیه می‌دهید.
 

مقدمه 

خوب شوهرداری کردن یک هنری است که برخی از خانم ها این هنر را ندارند. برای اینکه یک خانم نمونه شوید نیاز است به آموزه های دینی مراجعه کنیم تا راهکار به ما بدهد. برای حفظ و نگهداری شوهر و برآورده کردن خواسته‌های او از طرفِ زن، روش‌هایی در سخنان امامان (علیهم السلام) بیان شده است که در ذیل آورده می‌شود و امید است تا بکارگیری آنها تبدیل به یک زن نمونه شوید. 
 

راهکارهایی برای جلب رضایت شوهر


1. پختن غذای لذیذ برای شوهر 
کمترین کاری که یک بانو در جلب رضایت و به دست آوردنِ قلب شوهر خود می‌تواند انجام بدهد، برآوردن نیازهای اولیه او مانند پختن غذاهای لذیذ و دوست داشتنی بر میل شوهر است.[1] پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: حق مرد بر زن، روشن کردن چراغ خانه و آماده ساختن غذا و... است.[2] زن با طبخ غذاهای مناسب و خوشمزه، حسن همسرداری خود را اعلام نموده و بذر الفت و محبت را در دل مرد می کارد. در حقیقت یک زن کدبانو با زیرکی و ذوق خود در تهیه بهترین غذاها با هزینه کم می تواند دل همسر و فرزندان را جلب کند و خود را جزء مجاهدین در راه خدا قلمداد نماید. 

2. احترام به شوهر 
شکى نیست که محبت و دوستى، گوهر گرانبهایی است؛ که خداوند در نهاد زن  و مرد قرار داده است. تنها می بایست دو همسر این امر فطرى را ابراز نمایند تا  رابطه دوستانه و صمیمانه آنان بیش از پیش برقرار گردد. اگر زن به شوهرش احترام بگذارد و خواسته های بیشتر از توان شوهر نداشته باشد، رضایت شوهرش را جلب می‌کند بدون آنکه هزینه ای کرده باشد. امام صادق(ع) فرمودند: «جمعی خدمت پیامبر اکرم (ص) آمدند و گفتند: ما مردمی ‌را می بینیم که به یکدیگر سجده می کنند، حضرت فرمود: اگر کسی را دستور می‌دادم که به کسی سجده کند، به زن می گفتم که برای شوهرش سجده نماید. [3]

3. استقبال از شوهر و خوش آمدگویی به وی هنگام ورود به منزل
با انجام دادن کارهای ساده انسان می‌تواند به محبوبیت برسد، اگر برای استقبال از شوهرتان تا دم در بیایید و با چهره شاد و گشاده از او استقبال کنید، قطعا شادی و نشاط را به او هدیه می‌دهید و با همین کار ساده رضایت او را جلب می کنید. پیامبر اکرم (ص)‌ می‌فرمایند: «حق مرد بر زن این ‌است که... و تا درب حیاط به استقبالش بشتابد و به او خوش آمد بگوید و طشت و حوله بیاورد و دست او را بشوید و جز به خاطر دلیلی خود را از او منع ننماید.[4] 

4. به خانواده اش احترام بگذارید 
 حتی اگر با خانواده همسرتان اختلاف نظرهای زیادی دارید و سابقه خوبی نیز در رابطه شما با آنها وجود ندارد، باز سعی کنید به آنها احترام گذاشته و همسرتان را برای قطع رابطه با آن ها تحت فشار نگذارید. احترام به خانواده همسر، در واقع احترام به خود او نیز هست. اگر خاطرات تلخ زیادی دارید، فقط همین نکته را در ذهن داشته باشید که لازم نیست عاشق آن ها باشید اما می توانید برخوردی انسانی و محترمانه با آن ها داشته باشید؛ رابطه ای که در نهایت به نفع شما نیز خواهد بود.

5. صبر و بردباری در برابر سختی‌های زندگی 
نمی‌توانید یک زوج را پیدا کنید که در زندگی خود مشکل نداشته باشند. منتهی می توان افرادی را پیدا کنید که علی رغم وجود مشکلات، افراد خوشبختی هستند. آنها در مقابل مشکلات صبر می‌کنند و شروع به نق زدن نمی‌کنند. شما هم برای همسر نمونه شدن باید در مقابل مشکلات صبر کنید. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «بر زن لازم است که در هر حال در کنار شوهرش بوده و در مقابل سختی‌ها و تنگناها صبور و بردبار باشد مانند همسر حضرت ایوب (ع). او هیجده سال به حضرت ایوب (ع) خدمت کرد، حضرت ایوب (ع) را در پارچه‌ای می‌پیچید بر شانه‌هایش قرار می‌داد و در این حالت او را جابه‌جا می‌کرد. با دست خود گندم را آسیاب می‌نمود و نانی تهیه کرده وتقدیم حضرت ایوب (ع) می‌کرد و آن حضرت نیز در آن حالت، حمد الهی را به جای می‌آورد. آن زن تمام کارها را به خاطر دلسوزی و احسان و با نیت نزدیک شدن به خدا انجام می‌داد.[5] 

6. به علاقه مندی های شوهرتان احترام بگذارید
ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ھﺎ و ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪی ھﺎی ھﻤﺴﺮﺗﺎن ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎ ﺳﻠﯿﻘﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﻮر درﻧﯿﺎﯾﻨﺪ و ﺷﻤﺎ ھﻤﺎن اﺣﺴﺎس را ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. اﻣﺎ اﮔﺮ ﻗﺮار ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ھﻢ ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮﯾﺪ و راﺑﻄﻪ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﺗﺮی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎﯾﯽ را ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ اﻧﺠﺎم دھﯿﺪ. اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ را بهتر درک ﮐﻨﯿﺪ. 

پی نوشت :
[1] ابومحمد شیخ حرانی، ترجمه صادق حسن زاده، تحف العقول، قم: انتشارات آل علی، صفحه۳۲۳
[2] طرائف الحکم یا اندرزهای ممتاز، جلد۲، صفحه ۲۹۲ «حقّ الرّجل علی المرأة إنارة السراج و إصلاح الطعام...».
[3] فضل‌بن‌حسن طبرسی، ترجمه، سیدحبیب‌الله موسوی، مکارم الاخلاق، تهران‌: حبیب، 1389، صفحه ۲۱۵.
[4] مکارم الاخلاق، صفحه ۲۱۴. حَقُّ الرَّجُلِ عَلَی الْمَرْأَةِ... وَ أَنْ تَسْتَقْبِلَهُ عِنْدَ بَابِ بَیْتِهَا فَتُرَحِّبَ بِهِ وَ أَنْ تُقَدِّمَ إِلَیْهِ الطَّشْتَ وَ الْمِنْدِیلَ وَ أَنْ تُوَضِّئَهُ وَ أَنْ لَا تَمْنَعَهُ نَفْسَهَا إِلَّا مِنْ عِلَّة».
[5] مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، جلد 14 ، صفحه 241.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.