فواید هندوانه در دوران بارداری (بخش دوم)

هندوانه دارای مزایای زیادی در دوران بارداری است. این میوه می‌تواند بدن‌مان را پرطراوت و پر از انرژی کند. این میوه حاوی ویتامین A، ۶B، C، فیبر، منیزیم و پتاسیم است. تمام مزایای سلامتی هندوانه در دوران بارداری را می‌توانند نقش بر آب شوند در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. بنابراین در مورد مصرف آن با پزشک‌تان مشورت کنید.
يکشنبه، 13 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید هندوانه در دوران بارداری (بخش دوم)
یکی از مزایای سلامتی هندوانه در دوران بارداری پیشگیری از رخ دادن گرفتگی عضلانی است. زنان باردار تغییرات مختلفی را تجربه خواهند کرد و یکی از آن‌ها بروز گرفتگی عضلانی است.
 

خواص هندوانه در بارداری برای پیشگیری از بیماری


۱. از کم شدن آب بدن یا دهیدراته شدن بدن جلوگیری می‌کند
هندوانه حاوی آب زیادی است. در واقع بیش از ۹۰ درصد آن آب است. مصرف این میوه برای کسانی که در معرض دهیدراته شدن هستند، بسیار توصیه می‌شود. زنان باردار به آب بیش‌تری نیاز دارند به خصوص در ماه‌هایی که دچار حالت تهوع و استفراغ هستند و در نتیجه مقدار زیادی از آب بدن‌شان را از دست می‌دهند. بنابراین مصرف هندوانه در این دوران به شدت توصیه می‌شود. زنان باردارمی‌تواند گوشت میوه یا آب آن را به طور مرتب مصرف کنند. یکی از دلایل مهم چنین توصیه‌ای این است که دهیدراته شدن و کم شدن آب بدن زنان باردار ممکن است سبب زایمان زودرس شود. به این ترتیب و از آن‌جایی که نوشیدن آب ممکن است برای آن‌ها مشکل باشد، مصرف هندوانه می‌تواند تا حد زیادی جلوی بروز این مشکل را بگیرد.

۲. تیره شدن رنگ پوست
تیره شدن پوست می‌تواند در دوران بارداری رخ دهد. هر زنی در طول بارداری احساس خوشحالی دارد اما این مشکل می‌تواند تمام خوشی هر زنی را بر هم بزند. بنابراین بهترین کار این است که از تیره شدن پوست و پدیدار شدن لکه‌های تیره روی پوست جلوگیری کنیم. هضم آسان مواد غذایی و حمل و انتقال آسان مواد غذایی از روده‌ها با کمک هندوانه قابل انجام است. به این ترتیب سموم و مواد زائد راحت‌تر از بدن دفع می‌شوند. در نتیجه از روند پدیدار شدن لکه‌های پوستی و تیره شده پوست تا حدی زیادی جلوگیری می‌شود.

۳. از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند
یکی از مزایای سلامتی هندوانه در دوران بارداری پیشگیری از رخ دادن گرفتگی عضلانی است. زنان باردار تغییرات مختلفی را تجربه خواهند کرد و یکی از آن‌ها بروز گرفتگی عضلانی است. این مشکل ممکن است در اثر تغییرات هورمونی یا اضافه وزن رخ بدهد. برای پیشگیری از بروز این مشکل زنان باردار باید هندوانه مصرف کنند. این هم از مزایای هندوانه در دوران بارداری! فراموش نکنید که برخی از این مزایا را هم زنان باردار و هم جنین داخل رحم‌شان تجربه خواهند کرد. مواد مغذی فراوانی که در هندوانه موجود است برای هر دوی آن‌ها فایده دارد. اما هندوانه می‌توانند سبب بروز چند عارضه‌ی جانبی هم بشود که بهتر است از آن‌ها مطلع باشید.
 

عوارض جانبی مصرف هندوانه

اول این‌که، زنان باردار باید هندوانه را در حد تعادل مصرف کنند. چرا که مصرف بیش از حد آن ممکن است سبب بروز برخی عوارض جانبی شود. یکی از این عوارض بالا رفتن سطح قند خون است، پیامدی که ابدا برای زنان باردار خوب نیست. به هر روی هندوانه را به میزان بیش از حد و مکرر مصرف نکنید زیرا گلوکز زیادی دارد و ممکن است سبب بروز دیابت بارداری شود.

دوم این‌که، درست است که این میوه بدن ما را تمیز نگه می‌دارد و با افزایش ادرار سموم را از بدن خارج می‌کند اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند مواد مغذی را هم از بدن‌مان خارج کند.

و در نهایت، بهتر است هندوانه‌ای را که برش خورده‌است و مدتی از خریداری آن می‌گذرد مصرف نکنید چرا که اسید موجود در آن افزایش می‌یابد و مشکلاتی در شکم ایجاد می‌کند. اسید در واقع سبب بروز حالت تهوع می‌شود. یادتان باشد که فقط هندوانه‌ی تازه مصرف کنید.

هندوانه دارای مزایای زیادی در دوران بارداری است. این میوه می‌تواند بدن‌مان را پرطراوت و پر از انرژی کند. این میوه حاوی ویتامین A، ۶B، C، فیبر، منیزیم و پتاسیم است. تمام مزایای سلامتی هندوانه در دوران بارداری را می‌توانند نقش بر آب شوند در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. بنابراین در مورد مصرف آن با پزشک‌تان مشورت کنید. به این ترتیب برای دریافت تمام مزایای هندوانه برای سلامتی، بهتر است آن را در حد تعادل مصرف کنید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.