فواید بادیان رومی (انیسون) برای سلامتی (بخش سوم)

آنتی اکسیدان زیاد موجود در بادیان رومی (انیسون)، آن را به گیاهی مفید برای زیبایی پوست تبدیل کرده است. بادیان رومی به دلیل داشتن ویتامین C به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. با مصرف منظم آن می‌توانید از ایجاد چین و چروک در صورت جلوگیری کنید. در این مطلب به خواص بادیان رومی برای زیبایی و نکات مصرفی آن پرداخته ایم.
شنبه، 23 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید بادیان رومی (انیسون) برای سلامتی (بخش سوم)
بادیان رومی به دلیل داشتن خواص ضد باکتری به رفع برخی مشکلات پوستی کمک می‌کند.
 

خواص بادیان رومی برای زیبایی

در بخش های قبلی با خواص بادیان رومی برای سلامتی آشنا شدید. بادیان رومی خواصی برای زیبایی نیز دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر می‌خواهید با خواص بادیان رومی برای زیبایی آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.
 
1. جلوگیری از پیری زودرس
آنتی اکسیدان زیاد موجود در بادیان رومی، آن را به گیاهی مفید برای زیبایی پوست تبدیل کرده است. بادیان رومی به دلیل داشتن ویتامین C به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. با مصرف منظم آن می‌توانید از ایجاد چین و چروک در صورت جلوگیری کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا مصرف آن را شروع کنید تا پوستی جوان داشته باشید.
 
۲. افزایش زیبایی پوست
چه کسی نمی‌خواهد پوستی زیبا داشته باشد؟ خوب، برای افزایش سلامت و زیبایی پوست باید از برخی درمان‌ها و مکمل‌های زیبایی استفاده کنید. به هر حال، می‌توانید از راه‌های طبیعی و جایگزین نیز استفاده کنید. بادیان رومی نقش مهمی در افزایش زیبایی پوست ایفا می‌کند. بادیان رومی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان به رفع جوش، لکه‌های تیره و آکنه کمک می‌کند. در نتیجه، مصرف چای بادیان رومی در داشتن پوستی صاف و زیبا به شما کمک می‌کند.
 
3. درمان مشکلات پوستی
بادیان رومی به دلیل داشتن خواص ضد باکتری به رفع برخی مشکلات پوستی کمک می‌کند. برای استفاده از بادیان رومی، باید روغن آن را با لوسیون ترکیب کنید تا احتمال ناراحتی را کاهش دهید. این ترکیب به رفع خارش و پسوریازیس کمک می‌کند.
 
4. درمان شپش سر
بادیان رومی مانند یک آفت‌کش عالی عمل می‌کند. بنابراین به خلاصی شما از شپش کمک می‌کند. استفاده از بادیان رومی برای این منظور بسیار آسان است. فقط کافی است روغن بادیان رومی را روی پوست سر اسپری کنید. با این کار، شپش به طور کامل از بین می‌رود.
 

نکات مصرف

– مصرف خوراکی بادیان رومی بی‌خطر است و در بسیاری از غذاها به کار می‌رود. برای زنان باردار و شیرده نیز خطری ندارد. به هر حال بهتر است آن را در مقادیر متعادل مصرف کرده و قبل از آن با پزشک مشورت کنید.

– می‌توانید پودر بادیان رومی یا نوع خشک آن را در ادویه فروشی‌ها پیدا کنید. توصیه می‌کنیم دانه بادیان رومی را از فروشگاه‌های گیاهی معتبر و ارگانیک تهیه کنید. می‌توانید آن را در مقادیر کم بخرید چرا که اگر مدت زیادی بماند، عطر خود را از دست می‌دهد.

– اگر می‌خواهید دانه بادیان رومی بخرید، دانه‌هایی که رنگ سبز روشن یا قهوه‌ای -خاکستری و عطر قوی دارند را بخرید. از خریدن آن‌هایی که شکسته شده‌اند بپرهیزید و به دنبال نوع باکیفیت باشید. می‌توانید بادیان رومی را در جای خنک یا تاریک نگه‌داری کنید. آن‌ها را در ظرف ریخته و دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.

– بادیان رومی در بسیاری از کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین ادویه‌ در غذاهای چینی است. شما نیز می‌توانید آن را مصرف کنید چرا که طعمی شیرین و معطر دارد. می‌توانید از پودر دانه بادیان رومی نیز به عنوان ادویه استفاده کنید.

– می‌توانید از ادویه بادیان رومی درتهیه سوپ‌ها، نان‌ها، سس‌ها، کیک‌ها و بیسکویت‌های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. می‌توانید دانه بادیان را همراه با دارچین در خمیرهای شیرینی به کار ببرید تا شیرینی آن‌ را بیشتر کند.

– بادیان رومی را می‌توان به صورت چای نیز استفاده کرد. برای تهیه آن می‌توانید از این روش ساده استفاده کنید. دانه له شده بادیان رومی را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و هم بزنید. بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را بنوشید و از طعم آن لذت ببرید.

خلاصه این‌که بادیان رومی نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می‌کند. سرشار بودن بادیان رومی از مواد مغذی، آن را به یگ گیاه بسیار مفید برای سلامتی تبدیل کرده است. با این حال، باید آن را با دقت و به صورت متعادل مصرف کرده و از مصرف بیش از اندازه آن برهیزید تا از خواص آن بهره‌مند شوید. اگر جسمی سالم‌تر می‌خواهید، بادیان رومی مصرف کنید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.