فواید روزه گرفتن برای سلامت بدن (بخش دوم)

روزه گرفتن می تواند کمک کند حتی قبل از شروع بیماری ها با آن مبارزه کنید. به این ترتیب وقتی فصول تغییر می کنند، نباید نگران سرماخوردگی باشید.سلول ها شروع به بازسازی می کنند وقتی این کار را انجام می دهند منجر به جایگزین سلول های قدیمی می شوند که بخشی از سیستم ایمنی هستند. در این مطلب به فواید روزه گرفتن برای سلامت بدن اشاره خواهیم کرد.
جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید روزه گرفتن برای سلامت بدن (بخش دوم)
با روزه گرفتن به تناسب اندام و کاهش وزن نزدیک تر می شوید چراکه سوخت و ساز بدن و دفع سموم در این ایام بهتر صورت گرفته است.
 

فواید روزه گرفتن برای سلامت بدن 

پیش گیری از سرطان با روزه گرفتن:
در حال حاضر هیچ تعجبی ندارد که روزه گرفتن می تواند به خلاص شدن بدن از سموم کمک کند اما سرطان چطور؟ در حال حاضر، روزه گرفتن ممکن است به طور کامل از ابتلا به سرطان جلوگیری کند اما می تواند به گسترش آن و رشد تومور کمک کند.

برای افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند روزه گرفتن متناوب می تواند به سرکوب بسیاری از عوارض جانبی کمک کند. تنها چیزی که نگران کننده است مقدار کمی از گرسنگی است که احساس خواهید کرد بسیاری از مردم تمایلی به شیمی درمانی ندارند بنابراین گرسنگی واقعا ممکن است مشکل چندانی نداشته باشد. از آنجا که روزه گرفتن مواد سمی را از بدن دفع می کند به جلوگیری از انواع ویژه ای از سرطان ها کمک کند. سرطان به سلول ها حمله می کند اما وقتی هیچ سمی در بدن وجود ندارد که بتواند به هر کدام از سلول های حمله کند پس نمی تواند شکل بگیرد.
 
بهبود سیستم ایمنی با روزه گرفتن :
روزه گرفتن می تواند کمک کند حتی قبل از شروع بیماری ها با آن مبارزه کنید. به این ترتیب وقتی فصول تغییر می کنند، نباید نگران سرماخوردگی باشید.سلول ها شروع به بازسازی می کنند وقتی این کار را انجام می دهند منجر به جایگزین سلول های قدیمی می شوند که بخشی از سیستم ایمنی هستند.
 
بالا بردن هورمون رشد از فواید روزه گرفتن:
هورمون رشد انسان برای ورزش کاران بسیار مفید است، زیرا زمان بهبود را سرعت می بخشد و به ساخت سریع تر ماهیچه کمک می کند. کسانی که روزه گرفتن در برنامه ریزی دارند برای افزایش هورمون رشد آماده باشند. روزه گرفتن باعث می شود بدن شما به جای ماهیچه، چربی ذخیره شده را بسوزاند این به شما این امکان را می دهد که آنچه را که انجام می دهید را نگه دارید و حتی به شما کمک می کند آن ها را بسازید.
 
کمک به کاهش وزن با روزه گرفتن:
این یکی ممکن است کمی واضح به نظر برسد. در پاسخ به سوال شما کاربران باید بگوییم که بله این صحیح است که با روزه گرفتن به تناسب اندام و کاهش وزن نزدیک تر می شوید چراکه سوخت و ساز بدن و دفع سموم در این ایام بهتر صورت گرفته و بدن چربی ها را به راحتی می سوزاند. به طور متوسط هر روز حدود 1750 کالری مصرف می کنید. با روزه گرفتن متناوب، به طور متوسط حدود 3500 کالری در هفته خواهید سوزاند این حدود 1 پوند در هر هفته است.
 
پاک سازی پوست و جلوگیری از آکنه از فواید روزه گرفتن:
وقتی نوبت روزه گرفتن و پوست می رسد سلول ها شروع به بازسازی کرده و سموم را دفع می کنند. شروع به داشتن پوست بهتر خواهید کرد، زیرا سلول های جدید تشکیل شده اند و از شر آن هایی که پوست را آسیب می زنند و در حال حاضر خوب به نظر نمی رسند خلاص می شوید.

در حالی که روزه می گیرید، بدن به جای گوارش روی فرآیندهای دیگر متمرکز می شود. چون بدن به انرژی نیاز دارد، انرژی را از هر جایی که می تواند پیدا کند، می گیرد. این به این معنی است که انرژی از بافت های چربی و مرده (مانند بافت اسکار) تامین خواهد شد. با انجام این کار، جایگزین سلول های قدیمی پوست با داروهای جدید خواهید شد و برخی از زخم ها را با سرعت بیشتری درمان خواهید کرد.
 
نوشیدن آب :
نوشیدن زیاد آب ممکن است به رفع مشکلات اشتها کمک کند. آشامیدن آب کافی برای حفظ سلامت روزمره، چه کسی غذا می خورد یا نه، ضروری است. بسیاری از مقامات بهداشتی توصیه می کنند هر روز هشت لیوان 8 گرم (حدود 2 لیتر)آب مصرف کنند.
 

عوارض جانبی روزه گرفتن

با وجود فهرستی طولانی از فواید سلامتی ممکن مرتبط با روزه ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر مبتلا به دیابت یا قند خون پایین هستید روزه گرفتن می تواند منجر به افت قند خون شود که می تواند خطرناک باشد. بهتر است ابتدا با پزشک صحبت کنید اگر بیماری اساسی داشته باشید یا برای بیش از 24 ساعت روزه بگیرید.

علاوه بر این، روزه گرفتن عموما بدون نظارت پزشکی برای بزرگسالان مسن تر، نوجوانان و یا افرادی که کمبود وزن دارند توصیه نمی شود. اگر تصمیم می گیرید که روزه بگیرید، به خوبی آب بخورید و رژیم غذایی خود را با مواد غذایی سرشار از مواد مغذی در طی دوره تغذیه پر کنید تا مزایای بالقوه سلامتی را به حداکثر برسانید. علاوه بر این، اگر برای دوره های طولانی تر روزه بگیرید، سعی کنید فعالیت فیزیکی شدید را به حداقل برسانید و استراحت کافی داشته باشید.
 

ایمن ترین راه برای باز کردن روزه و افطار کردن چیست؟

آشامیدن آب : این مساله به خصوص در صورتی مهم است که شرایط به سرعت مانع روزه داری شود.
غذای کمی بخورید: خوردن یک وعده غذایی سنگین و زیاد بلافاصله بعد از یک روزه می تواند سیستم گوارشی را تغییر دهد.
به طور کامل بجوید: هر لقمه را دست کم 30 بار بجوید.
غذاهای پخته شده را بخورید: به دنبال غذاهایی بگردید که هضم آن ها آسان تر است، مثل سبزیجات پخته شده به جای خام.
اجتناب از آزمایش: امتحان کردن غذاهای جدید بعد از یک روزه می تواند هضم را سخت تر کند و باعث شود فرد احساس ناخوشی کند.

منبع: سایت نمناک


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.