کسب موفقیت در سال جدید

زمانی که انسان دوست داشته باشد یک غذای خوب بخورد باید تلاش کند پول در آورد تا مواد خوراکی را تهیه کند و بعدش آشپزی یاد بگیرد تا غذای خوب درست کند و بعد از آن، غذا را میل کند. موفقیت هم همین و است باید تلاش کنیم تا راه های موفقیت را بشناسیم و بعدش در زندگی پیاده کنیم و تبدیل به فرد موفق شویم.
شنبه، 10 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
کسب موفقیت در سال جدید
فردی که بدبین باشد و تمام اتفاقات را با نگاه منفی بنگرد، مسیر موفقیت را با دستان خودش مسدود می‌کند. خوش بین باشید اما ساده لوح نباشید. 
کسب موفقیت در سال جدید

مقدمه 

هر وقت به اسفند ماه می رسیم و بـوی بهـار و عیـد نـوروز از راه مـی رسـد، خوش بینی افراد جامعه هم دو چندان می‌شود و روحیه ی آنها بـرای رسـیدن به اهداف مهم شان در سال جدید قوی تر می شود. 
بگذارید رازی را با شما در میان بگذارم : مـن اصـلاً طرفـدار هـدف گـذاری و اولویت‌بندی به مناسبت فرا رسیدن سال جدید نیستم چون اکثر افراد جامعـه به محض این که سال تحویل می شود و اوضاع و شرایط بر وفق مرادشان پـیش نمی‌رود اهداف خود را فراموش می‌کنند و به همان زندگی و عادت هـای قبلـی خود باز می‌گردند . درست به همین دلیل است که خودم شخصاً طرفـدار ایجـاد عادت های جدید هستم تا هدف گذاری احساسی آن هم به خـاطر شـروع یـک سال جدید. (1)
همه ای ما دوست داریم که فرد موفقی باشیم و برای این کار تصمیماتی هم می گیریم، ولی موفق نمی‌شویم که کارهای خودمان را به خوبی انجام دهیم. اگر می خواهید در سال جدید زندگی نو و تازه‌ای داشته باشید، اگر می خواهید به سرنوشت ایده آل و رویایی خود دست یابیـد و تبدیل شوید به فردی که سختی های دنیا او را از آرمان و خواسته هایش باز نمی‌دارد و از هر اتفاقی برای خودش فرصتی ایجاد می‌کند. 

نکته؛ عده زیادی از مردم هستند که واقعاً نمی دانند از زندگی چه می خواهند و از دنیا چه توقعی دارند. به طور طبیعی، این افراد ارزش های خود را هم نمی شناسند و اگر به موفقیتی هم دست پیدا می کنند، صرفاً تصادفی است. 
ما در این مقاله، سعی نداریم تا نگاه شما را عوض کنیم و دیدگاه خودمان را بر شما تحمیل کنیم، انسانی که می‌خواهد به فرد موفق تبدیل شود باید ذهن خود را برای پذیرفتن نظرات دیگران آماده سازد و آنها را تحلیل کند و در آخر به نتیجه خوبی برسد. 
 

1. شکست

شاید حرف بیهوده ی نباشد اگر بگوییم شناخت شکست و دریافت دلیل آن هم، از جمله رموز موفقیت به شمار می آید.
شکست، در رسیدن به خواست ها به حدی که مورد توقع بوده، عبارت از این است که افراد نتوانند  به اندازه ی شایستگی شان از زحمات خود بهره برداری کنند. البته مواردی را که قصد و غرضی در راه استعداد ها سنگ می اندازند، باید ازاین مقوله جدا کرد، اگر چه افراد مستعد، برای گذشتن از سد اغراض و موانع هم راه گریز مناسب را می یابند.(2)
بعد از شکست خوردن، خیلی ها کم می‌آورند و از ادامه دادن مسیر منصرف می‌شوند. اما افرادی هستند که بعد از شکست خوردن و سنگ اندازی های دیگران، تمام تلاش خود را می‌کنند و به هدف خود می‌رسند. 
نکته؛ افرادی موفق می‌شوند که از شکست ها درس بگیرند و هراسی از شکست خوردن نداشته باشند. مسیر موفقیت را خودتان باید بسازید. 
 

2. اهل عمل باشید نه اهل حرف

یک تفاوت عمده ای که در بین افراد موفق و نا موفق وجود دارد این است که افراد موفق به دنبال خواسته های خودشان می‌روند و آن را منتج به نتیجه می‌کنند.انسان های موفق به انگیزه رسیدن به یک چیز عالی شوق، سـخت کوشـی و وارد شدن در کارهای سخت را دارند و منتظر نمی‌مانند تا فرصت ها به سراغ آنها بیاید، بلکه با تلاش و کوشش خودشان زمینه را برای موفقیت خود آماده می‌کنند. افراد اهل عمل، همیشه با پشتکار و تحمل مشکلات ، عرصه را بر رقبایی که تحمل کمتر دارند تنگ می کنند و همین افراد هم هستند که موفق می شوند. 
ازشما حرکت از خدا برکت. پس عملگرا باشید. 
 

3. خوش‌بینی 

خوشبینی یعنی قدرت. این رازی است که تمام انسان های موفق و بزرگ تاکید دارند که با رسیدن به آن توانسته‌اند موانع بزرگی را پشت سر بگذارند. نلسون ماندلا، ارنست شاکلتون و النور روزولت متفق‌القول هستند که فقط توانایی تمرکز روی جنبه مثبت هرچیز وسیله عبور آنها از لحظه های سخت زندگی بود.(3)
توجه؛ فردی که بدبین باشد و تمام اتفاقات را با نگاه منفی بنگرد، مسیر موفقیت را با دستان خودش مسدود می‌کند. خوش بین باشید اما ساده لوح نباشید. 
 

4. فرصت شناس

خیلی مهم است که فرصت ها را بشناسید و در موقعیت مناسب، عکس العمل نشان دهید. کارهای که به ظاهر کوچک و کم اهمیت است و در یک موقعیتی برای شما اتفاق می‌افتد و شما خیلی ساده از کنارش عبور می کنید و اهمیتی به او نمی دهید اما افراد موفق، از فرصت های کوچک هم بیشترین استفاده را می‌کنند و بهترین نتیجه را می‌گیرند. 
 

5. برنامه ریزی داشته باشید 

هر روز صبح با نگاهی به برنامه ریزی تان، به اجرای دقیق آن بپردازید و شبها، قبل از خواب، آن را محاسبه و ارزیابی کنید. شایسته است همچون یک محاسبه گر جدی و قاطع ، فعالیت های روزانه و میزان موفقیت خود در انجام دادن آن ها را بررسی کنید و در صورت موفقیت، خود را تشویق و در صورت تخلّف و سهل انگاری در اجرا، خود را تنبیه کنید. 
سجاد رستمی چورتی
پی نوشت 
[1] محمد نظری گندشمین، گامی برای موفقیت. صفحه 44
[2] دیل کارنگی و جیمز آلن، ترجمه، محمد جواد پاکدل و مسعود میرزایی، رمز موفقیت، تهران: پارسا، چاپ پنجم، 1381، صفحه 88.
[3] تام باتلر بُودِن، مترجم، صادق خسرو نژاد، خلاصه 50 کتاب موفقیت، تهران: راشین، 1388، صفحه 11.

بیشتر بخوانید :
سه رکن اساسی برای رسیدن به موفقیت
نکاتی که با آنها به موفقیت می رسید
قوانینی که برای موفقیت به آنها نیاز دارید​​​​​​​
موفقیت و راهکار بدست آوردن موفقیت​​​​​​​
برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت​​​​​​​



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.