ناشناس

پسر ده ساله ام معنی کلمه سکس را از من میپرسد" چه جواب بدهم؟

پسر ده ساله ام معنی کلمه سکس را از من میپرسد چه جواب بدهم؟ این کلمه را از آهنگ شنیده.
پنجشنبه، 2 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسر ده ساله ام معنی کلمه سکس را از من میپرسد" چه جواب بدهم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 40 ساله )

پسر ده ساله ام معنی کلمه سکس را از من میپرسد چه جواب بدهم؟ این کلمه را از آهنگ شنیده.


مشاور: خانم موحدنساج

سلام به شما پرسشگر محترم و سپاس بابت اعتمادتان به مجموعه راسخون، امیدوارم این پاسخگویی زمینه ای باشد در جهت رفع مشکل شما.
دوست عزیز، متاسفانه در شرایط فرهنگی کنونی فراگیری این مفاهیم برا کودکان بسیار سریعتر از زمان لازم اتفاق می افتد، گاه حتی با مراقبت های بسیار والدین باز هم شاهد شنیدن چنین مواردی هستیم. دو اصل مهم در تربیت جنسی فرزندان مهم است، یکی این که در هیچ شرایطی حق دروغ گفتن به فرزندمان را نداریم، و دوم ابنکه قبل از دانستن اطلاعات او ما به او اطلاعات اضافی ندهیم. پس بر اساس اصل اول به هیچ عنوان به او در این رابطه دروغ نگویید، مثل اینکه این یک فحش است، در حالی که این کلمه در جایگاه خود فحش محسوب نمی شود و متاسفانه بسیار شاهد هستیم که والدین برای راحت کردن خود این دروغ را به فرزندشان می دهند و متوجه نیستند که چه مشکلاتی در پی آن متوجه کودکشان خواهد شد. در رابطه با اصل دوم باید در نظر داشت که کودکان در هر سنی سوالات بیشماری از ما می پرسند یه شاید دانستن همه آنچه است نمی توان توضیح داد، پس ابتدا در مواجه با چنین سوالاتی بسیار عادی برخورد کنید و بدون واکنش تند و دوستانه بپرسید خودت چه فکر می کنی، با سوالات گوناگون ابتدا ببینبد که خودش چه فهمیده یا چه درک ذهنی درباره سوال خود دارد. در گام دوم ببینید این دانسته ها را از کجا شنیده است، البته درباره این موضوع زیاد پافشاری نکنید زیرا این کار نباید حالت بازجویی داشته باشد.
در گام بعد ببینید اگر دانسته پسرتان اشتباه است حتما بگویید این نیست من درستش را به تو خواهم گفت، و اگر درست است فقط یک توضیح بیشتر از آنچه می داند به او بدهید، تا هم حس کند درست ترین پاسخ را از خودتان می تواند دریافت کند، و هم ذهن او را از شنیدن حقیقت اشباع کنید تا حس شکست به او ندهید، که با خود بگوید من هر چه می دانستم گفتم ولی او به من جیزی نگفت، در این حالت او را تشویق می کنید تا دیگر سخنان خود را به شما نگوید. پس این اعتماد مقدس فرزندتان به خودتان را حفظ کنید و حریم آن را نگاه دارید. مثلا اگر گفت فکر می کنم بین زن و مرد است، بگویید یعنی چی، می گوید مثلا بوسیدن همدیگر، شما بگویید همین طور است ولی هم دیگر را نوازش نیز می کنند، نگران سن پسرتان نباشید او نهایتا تا سه سال دیگر و در جمع های دوستانه چیزهای بیشتری خواهد فهمید ولی مهم این است که اولین را از شما شنیده باشد. پسرتان در سنی است که بهتر است مسائل جنسی و مردانه را از یک مرد به خصوص پدرش بشنود پس می توانید از او بخواهید از پدرش بپرسد تا کم کم بداند که این مسائل را نباید با شما مطرح کند، اگر در این سن نیاموزد در سنین بالاتر که سوالات بیشتری خواهد داشت نیز نمی تواند از پدرش کمک بگیرد حال آنکه در آن زمان دیگر شرم خواهد داشت که از شما نیز بپرسد پس به دوستانش پناه می برد که این امر اگر بیش از حد باشد اصلا راه درستی نیست زیرا دریچه نگاه والدین خیرخواهانه ترین برای فرزند است. پس اگر هم از اینکه با پدرش سخن بگوید امتناع می کند شما یک پاسخ کوتاه بدهید و بعد بگویید پدرت بیشتر اطلاعات دارد می توانی از او بپرسی، در عین حال هماهنگی هر دو والد در این جریان بسیار مهم خواهد بود. در نهایت گفتگویتان با پسرتان بهتر از حرمت این کلمه نیز سخن بگویید، و به او با محبت بفهمانید که برخی سخن ها مختص والدین و بزرگترهاست و بیان آنها از جانب کودکان باعث می شود دیگران فکر خوبی درباره شما نکنند ولی هر وقت سوالی داشتی من و پدر هستیم و می توانیم درباره آن با هم صحبت کنیم.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.