حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

دولتمردان کشورهای اسلامی به دستورات قرآن عمل کنند ایران از ملت یمن حمایت می کند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : ملت ایران طی سی و شش سال اخیر به یکی از موضوعات مهم قرآن یعنی عدم سلطه پذیری و سلطه گری به خوبی عمل کرده است.
سه‌شنبه، 29 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دولتمردان کشورهای اسلامی به دستورات قرآن عمل کنند ایران از ملت یمن حمایت می کند

 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : ملت ایران طی سی و شش سال اخیر به یکی از موضوعات مهم قرآن یعنی عدم سلطه پذیری و سلطه گری به خوبی عمل کرده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی که در آیین تجلیل از نخبگان طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی سخن می گفت افزود: مردم ایران همواره در راه نفی فرهنگ غلط سلطه گری و سلطه پذیری گام برمی دارند و از طرف دیگر استکبار جهانی به سرگردگی آمریکای جنایتکار همواره در صدد نهادینه کردن این فرهنگ در کشورهای مختلف است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در سابقه ملت ایران به هیچ عنوان ردی از تجاوز به حقوق همسایگان و مسلمانان نمی بینیم و حضرت امام خمینی (ره) هم در این باره فرموده اند: اسلام در دو کلمه خلاصه می شود نه ظلم کنید نه زیر بار ظلم بروید و این همان نفی سلطه پذیری و سلطه گری است.
 
حجت الاسلام محمدی یادآور شد: متاسفانه در برخی نقاط جهان اسلام حوادث اسف باری بوقوع آمد و استکبار جهانی با سرمایه مسلمانان در حال غارت هویت و منابع کشورهای اسلامی است.
 
مردم مظلوم یمن یکی از این کشورها است. سوال این است که آیا این کارها با منطق قرآن سازگار هستند؟ مردم مظلوم یمن توسط کشوری مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته اند که قرآن کریم در دو شهر این کشور بر پیامبر (ص) نازل شده است و امیدواریم روزی برسد که همه به ویژه کشورهای اسلامی به جای تبلیغ صرف قرآن به دستورات آن عمل کنند.
 
وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب اسلامی هم در سخنرانی روز عید مبعث فرمودند که دشمن اصلی آمریکا و صهیونیست است و دولتمردان کشورهای اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند و فریب نخورند.
 
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: ایران در راستای عمل به دستورات قرآن کریم حامی مظلومان عالم است و همانطور که دیدیم با افتخار از مردم مسلمان غزه در مقابل اسرائیل حمایت کرد و در حال حاضر هم از مردم مظلوم یمن حمایت می کند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم ایران طی سی و شش سال گذشته در عرصه تلاوت و حفظ قرآن کریم و همچنین انس و ارتباط با قرآن گام های موثر و موفقی آمیزی برداشته و در این عرصه هر روز شاهد حضور اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و نونهالان در عرصه قرآنی هستیم. و این همان جذابیت آیات الهی است.
 
مردم ایران با تبعیت از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و جانشین خلف ایشان مقام معظم رهبری و همچنین به برکت خون شهدا هر روز بیشتر از پیش در راه عمل به دستورات قرآنی حرکت می کنند که امیدواریم این توفیق شامل همه مسلمانان شود.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی از سال 60 تاکنون مسابقات جهانی قرآن کریم در ایران برگزار می شود و مسلمانان عالم از نقاط مختلف پیرامون قرآن گرد هم می آیند و به تلاوت و حفظ آیات قرآن می پردازند این در حالی است که در ادیان دیگر چنین چیزی وجود ندارد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.