وجود بیش از 13 هزار موقوفه ثبتی در استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : در استان اصفهان حدود 13 هزار و 400 موقوفه به ثبت رسیده است.
شنبه، 21 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وجود بیش از 13 هزار موقوفه ثبتی در استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : در استان اصفهان حدود 13 هزار و 400 موقوفه به ثبت رسیده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه هفته وقف از 18 آذرماه آغاز و تا 24 این ماه ادامه دارد، اظهار کرد: وقف، همدلی و هم‌زبانی، وقف، قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار (س)، وقف، نهاد ممتاز دینی، اجرایی امینانه نیات واقفان، وقف، تجلی مودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امام زادگان، وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف، بانوان و مشارکت‌های مردمی، وقف، بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی عناوین روزهای هفته وقف هستند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: پیشینه وقف در اصفهان به قبل از اسلام بازمی‌گردد، در این‌ ارتباط موقوفاتی وجود دارد که در جهات اجتماعی وقف‌ شده، همچنین رقباتی بر عبادتگاه‌های ادیان دیگر و رواج دین و تأمین هزینه‏‌های روحانیون وقف‌ شده است؛ موقوفات کلیسای وانک از این جمله است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: درست است که در قرآن به کلمه وقف اشاره مستقیم نشده ولی مصادیق بسیار خوبی مانند کلمه انفاق که 74 مرتبه در قرآن تکرار شده است وجود دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: مردم بدانند که پیامبر ما اولین واقف در اسلام بوده و تاریخ نخستین موقوفه در اسلام با نام مُخَیْریق و غزوه احد سال سوم هجری، 32 ماه پس از هجرت صورت می گیرد پیامبر اکرم(ص) آن را وقف اصحاب صفه و مستمندان کرد.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در استان اصفهان بالغ‌ بر 13 هزار و 400 موقوفه ثبتی داریم که نشانه ارادت مردم این استان پهناور به اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان ضمن تقدیر از حضور وزیر دادگستری در امامزاده آقا علی عباس از ایشان و مدیرکل دادگستری استان اصفهان به خاطر رسیدگی به 600 پرونده قضایی اداره کل اوقاف در دادگاه‌های استان اصفهان تقدیر کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.