مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد :

ثبت بیش از ۱۷۰هزار موقوفه در سراسر کشور

مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه و نیت ۷۰۰ واقف در سامانه ثبت موقوفات کشور خبر داد.
سه‌شنبه، 24 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ثبت بیش از ۱۷۰هزار موقوفه در سراسر کشور

مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه و نیت ۷۰۰ واقف در سامانه ثبت موقوفات کشور خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین اژدری، شامگاه دوشنبه، در همایش تخصصی "وقف، خدمات متقابل موقوفات و توسعه امور شهری"، وقف را از زیباترین سنت الهی دانست و گفت: وقف علاوه بر اینکه  برای واقف باقیات‌الصالحات است، اقشار مردم نیز از آن بهره‌مند می‌شوند، بنابراین هرکس در هر جایگاهی که هست باید حق وقف را به جای آورند،
 
مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وقف در همه حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی و ... قابل انجام است و در حال حاضر تخصصی‌ترین بیمارستان‌های کشور وقفی است و این سنت الهی سهم بزرگی در سلامت و معیشت و رفاه اجتماعی و برطرف کردن معضلات دارد.
 
وی تصریح کرد: اگر احیای موقوفات انجام می‌شد، اکنون در جامعه معضلاتی مانند طلاق و زندان نداشتیم، چرا که بسیاری از ثمرات موقوفات برای رفع معضلات اجتماعی و برآورده شدن درخواست‌های عمومی است.
 
حجت الاسلام اژدری با اشاره به این که تاکنون افزون بر 170 هزار موقوفه کل کشور در سامانه ثبت موقوفات به ثبت رسیده، ابراز داشت: از مجموع موقوفات ثبت شده در سامانه ثبت موقوفات، نیت 700 موقوفه به ثبت رسیده  تا با گذشت سال‌ها، درآمد وقف بر اساس نیت واقف هزینه شود.
 
وی با بیان این که مسجد جامع یزد سومین موقوفه ملی کشور محسوب می شود، گفت: قدیمی‌ترین وقف‌نامه مربوط به یک هزار و 115 سال پیش است که در استان اصفهان به ثبت رسیده و پس از آن موقوفه‌ای در استان قزوین مربوط به ۹۰۰ سال پیش و سپس مسجد جامع کبیر یزد مربوط به ۷۰۰ سال پیش است.
 
مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: از شهرداران و اعضای شوراهای شهر می خواهیم تا همواره وقف را مانند اموال خود بدانند و طرح‌های کم درآمد یا بی درآمد را در زمین‌های وقفی اجرا نکنند و کمک کنند تا وقف به بن بست نرسد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.