حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی :

وقف برای ازدواج آسان ترویج شود / پیوند ۱۰۰ زوج ناشنوا به بر کت وقف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت : باید موقوفات ویژه ای برای ازدواج، مسکن و آموزش ناشنوایان ومعلولان با تشویق وترغیب واقفان ایجاد شود.
شنبه، 7 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
وقف برای ازدواج آسان ترویج شود / پیوند ۱۰۰ زوج ناشنوا به بر کت وقف
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت : باید موقوفات ویژه ای برای ازدواج، مسکن و آموزش ناشنوایان ومعلولان با تشویق وترغیب واقفان ایجاد شود.

به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، در مراسم جشن ازدواج 100 زوج جوان ناشنوا که به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان وسایر نهادها برگزار شد اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور یک نهاد خیریه و مردمی است، که یکی از رسالت هاو وظایف آن، اجرای نیات امینانه واقفان نیک اندیش در عرصه های مختلف است.

وی اظهار کرد: مراسم جشن های ازدواج زوج های ناشنوا از دو سال گذشته در استان اصفهان و بعضی از استان های کشور باهدف ترویج فرهنگ ازدواج اسان و اجرای نیات واقفان خیر اندیش برگزارشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه این شروع کار است افزود: با این نگاه می توانیم امر ازدواج را در جامعه فرهنگ سازی کنیم و ازدواج زوج های جوان را تسهیل کنیم.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: قشر ناشنوایان گمنام و نیازمند توجه بیشتر از طرف مسئولان و مجموعه های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مراسم موجب توجه بیشتر مردم و مسئولان به این موضوع می شود گفت: با کمک و همراهی مردم و مسئولان در آینده می توانیم موقوفات ویژه ای برای این قشر ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه در ادامه با اشاره به سفارش دین اسلام درباره ازدواج گفت: زوج های جوان باید وسیله آرامش و اطمینان یکدیگر باشند و محبت را محور زندگی خود قرار دهند زیرا هیچ چیزی غیر از محبت نمی تواند باعث گرمی و استحکام زندگی مشترک شود.

حجت الاسلام شرفخانی خاطر نشان کرد : عبادت خدا فقط در نماز، روزه، حج و جهاد خلاصه نمی شود وتوجه به مسایل مهم اجتماعی مثل ازدواج رضایت وخشنودی خدا را درپی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه خداوند متعال زن و مرد را برای آرامش و کامل کردن یکدیگر خلق کرده است گفت: زوج های جوان باید قبل از ازدواج آموزش ها و مهارت های مختلف زناشویی، زندگی در خانواده، ابراز محبت و اقتصاد خانواده را فرا گیرند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.