وداع با پیکر شهید جاودانی در مراسم دعای ندبه / مدافعان حرم منتظران واقعی ظهور منجی اند

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، محمد جاودانی همراه با قرائت دعای پر فیض ندبه برگزار شد.
شنبه، 15 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
وداع با پیکر شهید جاودانی در مراسم دعای ندبه / مدافعان حرم منتظران واقعی ظهور منجی اند
مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، محمد جاودانی همراه با قرائت دعای پر فیض ندبه برگزار شد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، مراسم پرفیض دعای ندبه همراه با وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، محمد جاودانی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در محل مهدیه امام خامنه ای(مدطله العالی) اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد در این مراسم بیان کرد: دعای ندبه پایگاه منتظران مهدی است و شهدای مدافع حرم سند و مدرکی برای بشریت هستند که با شهادت خود در مسیر اهل‌بیت نشان دادند منتظر واقعی حضرت ولی‌عصر (عج) هستند.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم از جان، عمر و هستی خود گذشتند تا از پرچم اسلام و اهل‌بیت دفاع کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این محافل در حقیقت مراسم تجدید میثاق با شهداست نه مراسم وداع با پیکر شهدا؛ اظهار کرد: شهدای مدافع حرم برای جان دادن در دفاع از حرم حضرت زینب(س) سختی‌های بسیار را متحمل می‌شوند.

وی اظهار کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دارای دو جاده است؛ عده‌ای در جاده ثروت قرار می‌گیرند و برایشان تحصیل و شهرت مهم است و عده‌ای دیگر در جاده‌ای دیگر قرار می‌گیرند و راهی دیگر را به ما نشان می‌دهند، سوا از جاده پرزرق و برق دنیوی، که ان شا الله ما هم در این راه یعنی راه شهدای مدافع حرم قرار گیریم.

وی بیان کرد: اما راه شهدای مدافع حرم چیست؟ سال‌های سال شیعیان صبح جمعه‌ها برای ظهور حضرت مهدی (عج) توسل می‌کنند و از این طریق پیمان خود را با او مستحکم می‌کنند.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد با اشاره با چهار ویژگی منتظران حضرت مهدی(عج)؛ گفت: بسیاری از افراد سال‌ها ندبه خواندند اما پرچم‌دار زمان خود را نشناختند.

وی افزود: خودسازی، تمسک به اهل‌بیت، پرچم‌دار اهل‌بیت و پیروی از اهل‌بیت(ع) چهار ویژگی منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) است که در شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به وضوح این چهار ویژگی مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: شهیدان رفتند اما وظایف سنگینی را بر دوش ما گذاشتند.

وی با اشاره به دستاوردهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: اما باید توجه داشت که هیچ خانواده شهیدی در مخیله ذهنی‌اش این نیست تا شهید بدهیم اما در کشور خود در زندگی فردی و اجتماعی از ارزش‌های الهی یک روز به بهانه‌های رشد علمی، یک روز به بهانه‌های اقتضائات سیاسی، یک روز به بهانه‌های اقتضائات و تفاوت‌های روش‌های مدیریتی فاصله بگیریم. 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: تا وقتی که به فرهنگ ایثار و شهادت ایمان داریم هیچ گاه ذلت در مخیله جمهوری اسلامی ایران نمی‌گنجد.

گفتنی است؛ بعد از برگزاری دعای پرفیض ندبه پیکر شهید محمد جاودانی با مداحی محمدجواد محسن زاده ذاکر اهل‌بیت (ع) بر روی دستان مردم در مهدیه امام خامنه ای(مد ظله العالی) اداره کل اوقاف خراسان رضوی تشییع شد.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.