حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی :

امام حسین(ع) مصداق بارزشخصیت انقلابی است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شور حسینی آموزه‌های عاشورا را زنده نگه داشته است، گفت : امام حسین (ع) مصداق بارز شخصیت انقلابی است.
شنبه، 29 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
امام حسین(ع) مصداق بارزشخصیت انقلابی است
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شور حسینی آموزه‌های عاشورا را زنده نگه داشته است، گفت : امام حسین (ع) مصداق بارز شخصیت انقلابی است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درجمع پرشور مردم در آستان مقدس امامزاده  شاه ابراهیم درباره شخصیت انقلابی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) مصداق بارز شخصیت انقلابی است.

وی افزود: شخصیت انقلابی همه داشته‌های خود را در راه دین فدا و برای فدا کردن جان خود نیز با تکیه بر ایمان الهی بدون هیچ تردیدی به سمت میدان جنگ حرکت می‌کند و بعد از شهادت نیز با نام خود مردم را به دین دعوت می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه شور حسینی آموزه‌های عاشورا را زنده نگه داشته است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از آموزه‌های عاشورا به‌صورت مطلوب استفاده کنیم باید درک و رسیدن به شعور حسینی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی اعتماد به خداوند متعال را پشتوانه رسیدن به سعادت دانست و گفت:‌ اگر انسان دارای ایمان الهی باشد، خداوند متعال نیز عاقبت کار او را خیر و خوبی قرار می‌دهد اما دشمنان انسان با ایمان به شکل‌های مختلف مورد غذاب الهی قرار می‌گیرند همانطور که قاتلان امام حسین (ع) با وجود پیروزی ظاهری در نهایت به عذاب و مشکلات مختلف گرفتار شدند.

وی با تاکید بر اینکه شخص دارای ایمان الهی هیچ هراسی از ایستادگی مقابل دشمنان ندارد، افزود:‌ بسیار تلاش کردند تا نامی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) باقی نماند اما نتوانستند به این هدف برسند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه دشمنان اسلام به ویژه آمریکا ،گروهک تکفیری داعش را برای تعرض به حرم‌های ائمه اطهار (ع) در عراق ایجاد کردند، تاکید کرد: آنها به دنبال ایجاد حکومت دولت اسلامی عراق و شام بودند و می‌خواستند به عتبات و امکان مقدس اهانت کنند اما جوانان ایران اسلامی و جوانان برخی از کشورها برای دفاع از حرم‌ها در میدان حضور یافتند و مقابل دشمن ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: نوکری امام حسین (ع) از بالاترین عزت‌هاست که باید قدردان این جایگاه و عزت باشیم؛ رسیدن به این جایگاه توفیق بزرگی است که قسمت هرکسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت راهپیمایی اربعین حسینی برخی از افراد را مسلمان و شیعه کرده است، تصریح کرد: همانطور که امام حسین (ع) در روز عاشورا نیز برخی از افراد را با سخنان خود به مسیر حق هدایت کردند اکنون نیز خیل عظیمی از انسان‌ها را به سمت خود کشانده و آنها را با خداوند متعال و آموزه‌های دین اسلام آشنا می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه زنده نگه‌داشتن نهضت کربلا یکی از برترین راه‌ها برای دفاع از مسیر اهل بیت (ع) است، گفت: در وقایع کربلا هر چند مظلومیت‌های امام حسین (ع) به‌خوبی قابل مشاهده است اما جلوه‌های زیبا و معنوی بسیاری نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: با وجود اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در طول وقایع کربلا و شام، مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند اما نه فقط هیچ شکایتی از درگاه خداوند متعال نکردند بلکه در مجلس یزید نیز هر آنچه که می‌دیدند را زیبایی خواندند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.