شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:‌ اعضای باند سه نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
يکشنبه، 17 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: جواد اعتمادی
موارد بیشتر برای شما
شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در فضای مجازی
به گزارش راسخون، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:‌ اعضای باند سه نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

 به نقل از پلیس فتا، سردار یاری اظهارداشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در شبکه‌های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه‌روزی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در دو استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار یاری ادامه داد: متهمین با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فالگیری پس از جلب اعتماد و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین از آنها مبالغ زیادی دریافت می‌کردند. این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: از این باند تعداد زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه‌ای و رمالی نیز توقیف شد.

وی در ادامه بیان کرد: متهمین در بازجویی‌های خود به کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کرده‌اند. فرمانده انتظامی استان ایلام با هشدار به کاربران فضای مجازی عنوان کرد: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می‌کنند.

سردار یاری خاطرنشان کرد: متاسفانه کلاهبرداری مالی به روش طالع بینی و کف بینی اخیرا به یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است، لذا به کاربران توصیه می‌کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به چنین تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکرده و فریب نخورند.

وی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعا به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.