دردسرشیرین کی روش در دومین گام/اولین جدال یوزهای ایرانی با ویتنام

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار جام هفدهم خود، برای اولین بار مقابل ویتنام صف آرایی خواهد کرد؛ تیمی که عراق را به دردسر انداخت و می تواند برای شاگردان کی روش هم روز سختی رقم بزند.
جمعه، 21 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
دردسرشیرین کی روش در دومین گام/اولین جدال یوزهای ایرانی با ویتنام
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار جام هفدهم خود، برای اولین بار مقابل ویتنام صف آرایی خواهد کرد؛ تیمی که عراق را به دردسر انداخت و می تواند برای شاگردان کی روش هم روز سختی رقم بزند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، شاگردان کی روش ساعت 14:30 ظهر فردا در دومین دیدار خود مقابل تیم ملی ویتنام قرار خواهند گرفت. این مسابقه در حالی برگزار می شود که تا به حال دو تیم هیچ بازی رسمی مقابل هم در رده بزرگسالان نداشته اند و این رویارویی برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد.
 
تیم ملی ویتنام در رنکینگ فیفا رتبه 100 و در آسیا رنک 17 را دارد. حریف ایران، تا به حال 3 بار(سال های 1956، 1960 و 2007) حضور در جام ملت ها را تجربه کرده است و این چهارمین دوره ایست که در این رویداد حضور دارد. بهترین نتیجه ی آنها در این رقابت ها، رسیدن به دو نیمه نهایی در سال های 1956 و 1960 است. ویتنام یک بار در سال 2007 به همراه 3 کشور اندونزی، مالزی و تایلند، میزبان جام ملت ها بوده است که برای نخستین بار در تاریخ 4 کشور همزمان میزبان یک تورنمنت بوده اند.
 
شاگردان هانگ سئو پارک، در بازی اول خود مقابل تیم ملی عراق 2 بار پیش افتادند اما در نهایت و در دقایق پایانی 3 بر 2 به حریف باختند تا سرمربی کره ای ویتنام برای صعود از این گروه چاره ای جز امتیاز گرفتن از ایران نداشته باشد. این مربی گفته " ما هیچ ترسی از ایران نداریم و می خواهیم بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم. می دانیم آنها بهترین تیم آسیا هستند و بازی اول را هم مقتدرانه برده اند اما هیچ نقطه ضعفی مقابل آنها نداریم و دنبال این هستیم تا امتیاز بگیریم."

از طرفی تیم ملی فوتبال ایران که گام نخست را مقتدارانه برداشت و با 5 گل یمن را در هم کوبید، حالا برای مسجل کردن صعود خود از گروه چهارم، باید ویتنام را شکست دهد. ایران روی کاغذ شانس بیشتری برای کسب پیروزی مقابل این حریف دارد اما ویتنامی ها مقابل عراق خوش درخشیدند و تا دقایق آخر برای حریف دردسرساز بودند. این تیم ضدحملات خیلی خطرناکی داشت اما در زدن ضربات آخر کم دقت بودند.
 
یوزهای ایرانی، مقابل یمن نشان دادند که هیچ حریفی را دست کم نخواهند گرفت و برای اول شدن در گروه چهارم باید هر 3 دیدار خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. البته شاگردان کی روش مقابل یمن در یکی دو صحنه در خط دفاعی خودی، مرتکب اشتباه شدند که موقعیت های حریف با بی دقتی هدر رفت. اشتباهی که باعث شد تا کی روش مجید حسینی را در نیمه ی دوم از ترکیب خارج کند و منتظری باتجربه را به زمین بیاورد.
 
پیروزی و شروع طوفانی تیم ملی هرچند لرزه به اندام تیم های دیگر انداخته اما بازیکنان تیم ملی باید هوشیارانه در دیدارهای آینده بازی کنند چرا که مرحله به مرحله بازی ها دشوار خواهد شد. نمایش امیدوارکننده یوزهای ایرانی در خط هافبک و هجومی و پاس های تکضرب و ایجاد موقعیت های گل مناسب مقابل یمن باعث شد تا کارشناسان ایران را یکی از شانس های اصلی قهرمانی جام ملت ها بدانند. هرچند از الان نمی توان حرف از قهرمانی زد اما برای رسیدن به این مهم به نظر می رسد شاگردان کی روش چیزی کمتر از دیگر رقبا ندارند و با ادامه ی این روند می توان به فتح جام نزدیک شد.
 دردسرشیرین کی روش در دومین گام/اولین جدال یوزهای ایرانی با ویتنام
کی روش برای چیدن 11 نفر اصلی خود مقابل حریف با دردسر شیرینی روبروست چرا که علیرضا جهانبخش لژیونر شاغل در تیم برایتون انگلیس را هم در اختیار دارد و با خیالی آسوده تر می تواند به مصاف حریف برود. این بازیکن که دیدار اول با یمن را به خاطر مصدومیت از دست داده بود، حالا به شرایط بازی رسیده و باید دید که آیا به ترکیب اصلی راه پیدا می کند یا نه.
 
نکته ی جالبی که ویتنام را از دیگر تیم های جام هفدهم متمایز کرده، حضور این تیم با بازیکنان جوان است که آنها را به عنوان جوان ترین تیم جام تبدیل کرده است. بازیکنانی که در سال 2016 توانستند با پیراهن تیم ملی جوانان ویتنام به نیمه نهایی برسند و به جام جهانی زیر 20 سال هم صعود کنند. حالا این تیم برای کسب تجربه پا به جام ملت ها گذاشته و باید دید آیا این تفکر با نتیجه هم همراه خواهد شد یا نه.
 
تیم ملی ایران در صورت پیروزی مقابل ویتنام، صعود خود را به دور بعد قطعی خواهد کرد و در بازی سوم مقابل عراق فقط برای صدرنشینی جدال خواهد داشت. از طرفی اگر ویتنام می خواهد به حضور خود در جام تداوم بخشد، باید حداقل از ایران یک امتیاز بگیرد تا بتواند در صورت برد احتمالی در بازی سوم مقابل یمن، شانس خود را برای رسیدن به دور بعد امتحان کند.
 
قضاوت دیدار ایران و ویتنام هم به عهده محمد تقی الجعفری سنگاپوری خواهد بود. داوری که در این دوره از رقابت ها، تنها در بازی ژاپن و ترکمنستان به عنوان یکی از کمک داورهای پشت خط دروازه به علیرضا فغانی کمک کرد.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.