رونمایی از سامانه پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس جمهور

سامانه پرونده الکترونیک سلامت صبح امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی شد. رئیس جمهورگفت: پرونده الکترونیک سلامت از قول‌های دولت در زمینه حقوق شهروندی و گام دوم تحول در نظام سلامت کشور است
سه‌شنبه، 4 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رونمایی از سامانه پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس جمهور
به گزارش راسخون به نقل از صدا و سیما، با راه اندازی این سامانه از امروز برای هر یک از شهروندان در کشور یک پرونده مستقل تشکیل می‌شود تا همه اطلاعات سلامت فرد از زمان تولد به ثبت برسد و بدنبال آن خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، از کیفیت مطلوب تری برخوردار شود.

سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایران با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات سلامت شهروندان در سطح کشور راه اندازی شده است و هر شهروند ایرانی در هر نقطه‌ای از کشور که به مراکز درمانی مراجعه کند، با ارائه شماره ملی خود می‌تواند خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت کند.

پرونده الکترونیک سلامت تنها برای ثبت اطلاعات سلامت و بیماری نیست بلکه ابزاری است برای پیشگویی خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز هر فرد، به این ترتیب با ورود کد ملی به سامانه، به صورت خودکار اطلاعات شناسنامه‌ای فرد از ثبت احوال خوانده می‌شود و سامانه تعیین می‌کند چه خدماتی باید به فرد مورد نظر ارایه شود.

یکی از ویژگی‌های پرونده الکترونیک سلامت آن است که ساختار شبکه بهداشت و درمان را به روز نشان می‌دهد مثلا به طور دقیق اکنون می‌دانیم که در کدام نقاط کشور چه تعداد خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت واحد‌های شبانه روزی داریم و هر کدام چقدر و با چه کیفیت و چه پرسنلی کار می‌کنند و می‌توانیم عملکرد کارکنان و خدمات ارایه شده به مردم را رصد کنیم.
 

گام دوم طرح تحول سلامت

رئیس جمهور: پرونده الکترونیک سلامت از قول‌های دولت در زمینه حقوق شهروندی و گام دوم تحول در نظام سلامت کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ روحانی در مراسم رونمایی از پرونده الکترونیک سلامت کشور، با اشاره به یکی از سفر‌های خارجی در سال ۷۸-۷۷ خود اظهار داشت: در آن سفر توضیحاتی در جلسه چند ساعته درباره نظام سلامت الکترونیک کشور ارائه شد و من این کار را برای مقام معظم رهبری در ملاقاتی توضیح دادم. 

وی افزود: مقام معظم رهبری به بنده فرمودند شما به مقامات دولتی بفرمایید که این کار را در ایران دنبال کنند و من هم مسئولان آن دوره در سال ۷۸-۷۸ را خواستم و برایشان توضیح دادم و لذا از آغاز دولت هم یکی از اهداف من تحقق دولت الکترونیک بود مخصوصاً در بخش سلامت.

رئیس جمهور افزود:​ آرزوی من این بود پایان دولت یازدهم به سلامت الکترونیک برسیم، اما تأخیر افتاد.

وی تصریح کرد: در آغاز دولت به همه دستگاه‌ها تأکید داشتم ما به این نظام دست پیدا کنیم البته آن موقع قول داده شد در سال ۹۷ این موضوع تحقق پیدا می‌کند و در جلسات اعلام شد در اوایل سال ۹۸ این موضوع محقق خواهد شد. 

رئیس جمهور ادامه داد: از جدیت و تلاش دست اندرکاران این طرح تشکر می‌کنم.

وی افزود: این یکی از قول‌های دولت در زمینه حقوق شهروندی است و این گام دوم تحول در نظام سلامت کشور است. 

رئیس جمهور اضافه کرد: بسیار خوشحالم که این کار امروز انجام شد و می‌دانم رفاه بسیار زیادی را در شهروندان ایرانی بوجود خواهد آورد. 

روحانی گفت: رفاه مردم و وقت مردم صرفه جویی خواهد شد و هزینه درمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد و یک کار بسیار ارزشمندی خواهد بود هم برای پزشک که دقت لازم را در نسخه پیچی خود انجام بدهد و هم برای تحقیقات ما در آینده و هم برای پیشگیری از مواردی که احتمالاً موارد بحران سلامت خواهد بود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.