آلمان حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کرد / دلیل آلمان برای چنین کاری چه بود؟

وزارت کشور آلمان امروز در بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است.
پنجشنبه، 11 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آلمان حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کرد / دلیل آلمان برای چنین کاری چه بود؟
به گزارش راسخون، وزارت کشور آلمان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی را ممنوع کرده است و آن را بعنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس آلمان اوایل صبح امروز عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یک هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان در یک پیامی توییتری نوشت: «هورست زهوفر وزیر کشور، (فعالیت‌های) سازمان تروریستی شیعه حزب‌الله در آلمان را ممنوع کرده است».
 

به رسمیت نشناختن «اسرائیل» دلیل آلمان برای تروریستی خواندن حزب‌الله


آلمان حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کرد / دلیل آلمان برای چنین کاری چه بود؟
 
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در دفاع از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان اعلام کرد، این گروه حق موجودیت رژیم صهیونیستی را انکار می‌کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در اولین اظهارنظر درباره اقدام این کشور علیه حزب‌الله لبنان، از انکار به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی گلایه کرده است.

او در توئیتر نوشت: «حزب‌الله حق اسرائیل برای موجودیت را انکار می‌کند، به خشونت و ترور تهدید می‌کند و به نوسازی گسترده زرادخانه موشکی خودش ادامه می‌دهد».

وزیر خارجه آلمان همچنین از لزوم «اجرای قانون» به منظور مقابله با اقدامات حزب‌الله لبنان در این کشور اروپایی سخن گفت؛ اقداماتی که به ادعای او «تروریستی و مجرمانه» هستند.

پیشتر، وزارت کشور آلمان اعلام کرده بود که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی را ممنوع و آن را بعنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرده است.

طبق گزارش‌ها، پلیس آلمان اوایل امروز عملیاتی را با هدف دستگیری اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یکهزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

آلمان در حالی حزب‌الله را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده است که سال گذشته «نیلسن آنن» معاون وزارت امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود که برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهست «سازمانهای تروریستی» قرار دهد.

استقبال وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تصمیم آلمان علیه حزب الله لبنان

 
آلمان حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کرد / دلیل آلمان برای چنین کاری چه بود؟

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس و ادعایی، با استقبال از اقدام اخیر آلمان علیه حزب الله لبنان، آن را گامی ارزشمند و اساسی در مبارزات جهانی علیه تروریسم  قلمداد کرد.

یسرائیل کاتس در ادامه سخنان خصمانه خود گفت: از کشور‌های دیگر اروپایی و اتحادیه اروپا نیز دعوت می‌کنم تا به این سیاست بپیوندند و آن را در پیش گیرند.


منبع:
1. فارس / آلمان، حزب‌الله را «سازمان تروریستی» اعلام کرد
2.  پایگاه خبری فارس /  به رسمیت نشناختن «اسرائیل» دلیل آلمان برای تروریستی خواندن حزب‌الله
3.باشگاه خبرنگاران جوان / استقبال وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تصمیم اخیر آلمان علیه حزب الله لبنان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.