جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

"خانه امن" سریالی راهبردی است که از شبکه یک پخش می شود و تقابل حافظان امنیت با داعش و سناریوی شوم آمریکایی ـ عربی را نشان می‌دهد.
جمعه، 30 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش
به گزارش راسخون، سال گذشته سریالی در سکوت خبری کلید خورد و دوباره احمد معظمی و ابوالفضل صفری بعد از "ترور خاموش" و "سارق روح" کنار هم قرار گرفتند تا کاری با فضای امنیتی و جاسوسی را برای تلویزیون بسازند. همان روزها به سراغ تهیه‌کننده رفتیم و او درباره "خانه امن" گفت: این سریال امنیتی و جاسوسی به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

او گفت: این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن خانه امن ما در دستور کارشان قرار داده‌اند و جزو اهداف‌ شوم‌ و شیطانی‌شان بوده است.

در "سارق روح" بحث‌ فرقه‌های انحرافی مطرح شد، در "ترور خاموش" مباحث مافیایی موادمخدر و حالا در "خانه امن" موضوع جاسوسی و امنیتی در دستور کار قرار گرفته است.  بهترین راه در کارهای استراتژیک و پیچیده، عموماً کارهای نمایشی است و "خانه امن" به آن استراتژی اشاره دارد که کمتر به سراغش می‌روند.

این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

صفری، "خانه امن" را سریالی پربازیگر و با  قصه شلوغ و سنگین می‌داند و معتقد است علاقه‌مندان به سریال‌های پلیسی می‌توانند منتظر قصه‌ شگفت‌انگیز و اتفاقات هیجان‌انگیز در این سریال باشند. در زمان تولید این سریال  دو گروه به صورت همزمان، یکی در داخل کشور و دیگری  در یکی از کشورهای همسایه، تصویربرداری کردند. 
 

خلاصه داستان سریال خانه امن


جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش
 
مجموعه «خانه امن» روایتی جذاب و پرهیجان از یک پرونده جاسوسی- امنیتی است که لایه‌هایی از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را روایت می کند.
خانهٔ امن یک مجموعهٔ تلویزیونی در ژانر جنایی-سیاسی و امنیتی، به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد است

این مجموعه داستان دو مامور امنیتی به نام‌های کمال (حمیدرضا پگاه) و افشین (امین زندگانی) را روایت می‌کند که یکی مسئول تیم ضد تروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی است. کمال طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند. کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش می‌پردازند تا از طریق او بتوانند رابطش در تهران را شناسایی کنند. رفته رفته طی این ماجرا دو پروندهٔ پیچیدهٔ تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد و ... .

سریال خانه امن روایت جذاب یک اتفاق جاسوسی و امنیتی است که از لایه های بسیار پیچده ای برخوردار بوده و شیوه مقابله نیروهای امنیتی ایران با گروهک های تروریستی و جاسوسی را با نمایش برنامه های ضد جاسوسی و غافلگیرانه در قالب تلویزیون به نمایش می گذارد.

سریال خانه امن روایت گر بخشی از اقدامات ضد جاسوسی در مقابله با گروهک تروریستی تکفیری داعش است که در دومین دهه هزاره سوم میلادی، جنایت های مختلفی در خاورمیانه به راه انداختند. نویسنده سریال خانه امن حسین تراب نژاد است و سریال خانه امن شبکه اول سیما توسط ابوالفضل صفری تهیه کنندگی شد.

احمد معظمی به عنوان کارگردان سریال خانه امن تلاش کرده تا در ۵۰ قسمت، مخاطبان شبکه اول را در قالب یک سریال مهیج، با لایه های برخورد گروه های امنیتی با مجموعه های تروریستی آشنا کند.
 
پیش از این ابوالفضل صفری تهیه‌کننده «خانه امن» در  گفتگویی رسانه‌ای، خط اصلی داستان این سریال را  اقدامات مخرّب ایالات متحده آمریکا برای ناامن کردن خانه امن ما (ایران) معرفی کرده  بود.

صفری، «خانه امن» را سریالی پربازیگر و با  قصه شلوغ و سنگین دانسته و معتقد است. علاقه‌مندان به سریال های پلیسی می توانند منتظر قصه‌ شگفت‌انگیز و اتفاقات هیجان‌انگیز در این سریال باشند.

در زمان تولید این سریال  دو گروه به صورت همزمان، یکی در داخل کشور و دیگری  در یکی از کشورهای همسایه  کار تصویربرداری را انجام دادند.

 ابوالفضل صفری و احمد معظمی به عنوان تهیه کننده و کارگردان،  سال گذشته و پیش از کلید زدن سریال «خانه امن»، مجموعه تلویزیونی «ترور خاموش» روی آنتن شبکه اول سیما داشتند. سریالی که شهریورماه سال ۱۳۹۸ پخش خود را آغاز کرد و اخیراً هم از شبکه آی فیلم بازپخش شد.
 
«خانه امن» را می‌توان یکی از جدیدترین آثار در این حوزه دانست که موضوع مهم امنیت منطقه‌ای و خطر تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها را  موردتوجه  قرار داده است. 
 

بازیگران سریال خانه امن


جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش
 
در سریال خانه امن شاهد نقش آفرینی هنرپیشه هایی چون: حمید رضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمید رضا عطایی و سپیده خداوردی هستیم. همچنین برای نخستین بار، سوگل طهماسبی و کاوه آفاق نیز در یک سریال پلیسی هم بازی شده اند.

تصویربرداری سریال خانه امن از زمستان کرونایی ۹۸ آغاز شد و هنرپیشه های زیادی برای این سریال روبروی دوربین احمد معظمی کارگردان سریال رفتند و لوکیشن های زیادی هم دارد که می تواند فضای جذابی را برای مخاطب خسته از سریال های تاریخی و آپارتمانی به ارمغان آورد.

کاوه آفاق خواننده موسیقی پاپ که پیش از این تجربه بازی در تئاترهایی مانند «راه پله»، «درخت بلوط»، «نمایش خاکستری» و فیلم «لامینور» را داشته، با سریال «خانه امن» برای اولین بار به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون دیده خواهد شد. او در این سریال نقش یک قاچاقچی ارز را بازی کرده است.
 

سریال خانه امن چند قسمت است

خانه امن بر اساس فیلمنامه‌ای از حسین تراب‌نژاد در ۵۰ قسمت 45 دقیقه‌ای طراحی و ساخته شده است و بخشی از سکانس‌های خارج از کشور این سریال قبل از شیوع کرونا در کشور اروپایی دیگر تصویربرداری شده بود.
 

"خانه‌امن" جعبه سیاه تروریسم را باز می‌کند

احمد معظمی (کارگردان): مجموعه "خانه امن" به واکاوی تروریسم علیه مردم اشاره می‌کند. تروریسم یک اتفاق یا یک بحث نیست بلکه روایت پیچیده‌تری است. ما در این مجموعه تلویزیونی سعی کردیم جعبه سیاه تروریسم را برای مردم باز کنیم، تروریست‌هایی که با ایدئولوژی‌های مختلف رو به ایران سازماندهی می‌شوند، منتها همه این‌ها در سرمنشأ با هم مشترکند، از دولت‌های تروریستی و یا تروریست‌های دولتی خط می‌گیرند. در "خانه امن" ما سرمنشأ را سرپل قرار دادیم؛ از طریق کامران شخصیتی که صدایش را در مجموعه می‌شنویم ــ این سرپل ــ به سر اژدها می‌رسیم، در واقع ما از یک اجماع نامبارک علیه مردم در مجموعه "خانه امن" مطلع می‌شویم.
 

ماجرای سکانسِ معروف "خانه امن" با رمز حاج قاسم


جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش
 
اگر به فضای مجازی نگاه کنیم می‌بینیم از همان قسمت اول بازخوردها شروع شدند، عبارت معروفی که در تیزرهایی که پخش می‌شد مردم می‌دیدند حاج کمالِ‌ داستان در بازجویی می‌گوید "اولین باری که ترس از "قاسم سلیمانی" را در چشمانتان دیدم یادم می‌آید..."، در واقع با رمز "حاج قاسم" و استفاده از چنین عبارت‌هایی که بغضِ دلتنگی مخاطب از فراغِ سردار دل‌ها را شکست، آغاز شد.

حمیدرضا پگاه (بازیگر نقش کمال): بعد از اینکه سردار سلیمانی به شهادت رسیدند این تصمیم گرفته شد در سریال "خانه امن" ادای دِین کنیم، همان تکّه‌کلامی که در تیزرها مردم دیده‌اند و شما به آن اشاره کردید زیاد در داستان داریم، الآن هم جزئیات بیشتری از آن اتفاقات نمی‌گویم که از جذابیتِ تماشایش کم نکند، از رشادت‌ها و فعالیت‌های ایشان گفته می‌شود و آن سکانس هم واقعاً دیدنی است و باید کامل ببینید، آن‌وقت بهتر می‌توان درباره‌اش صحبت کرد. ایشان در خط مقدم مبارزه با داعش بودند و اینجا درباره گوشه خیلی کوچکی از فعالیت‌های ایشان صحبت می‌شود.

ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده): خداوند را شاکرم که "خانه امن" بسیار فراتر از تصور ما و مجموعه صداوسیما دیده شد و اتفاق عجیبی بود. برای شروع این پروژه سه بار استخاره گرفتیم، چون در شرایط خاصی قرار بود کار را آغاز کنیم، آیه‌ای از قرآن کریم باز شد که مضمونش فضل و رحمت الهی بود و به‌تعبیری به ما می‌گفت "شروع کنید!"، با چالش‌های مختلفی از جمله کرونا روبه‌رو بودیم که کنار خیلی از مسائل دیگر، این بار نگران وضعیت سلامت همکاران بودیم.

صحنه شلوغ و سکانس‌های مملو از هنرور و بازیگرانی که نمی‌توانند ماسک داشته باشند، کار را به‌مراتب دشوارتر می‌کرد. گفتیم "نگرانیم و در کار اتفاق ناگواری نیفتد"؛ دوباره استخاره کردیم، دوباره همان آیه آمد و دفعه سوم به‌واسطه سفرهای خارجی که باز چالش دیگری بر سر راه ما بود، دوباره همان آیه فضل و رحمت تکرار شد، واقعاً خدا ما را کمک کرد که پروژه "خانه امن" به سرانجام برسد.

بررسی سریال پلیسی خانه امن

سریال خانه امن سریالی با مضمون پلیسی و سیاسی، در مورد حملات تروریستی داعش و عملیات‌های وزارت اطلاعات و پلیس ایران برای انهدام داعش است. این سریال که هر شب از شبکه یک پخش می‌شود، در قسمت دوم از پخش خود با نام بردن از فردی به نام خاوری حواشی جدیدی را ایجاد کرد. این سریال در ابتدای تیتراژ خود اعلام می‌کند: «تمامی اسامی به کار رفته اشاره به شخص خاصی ندارد»، درحالی‌که در قسمت دوم صحنه‌ای را در کانادا نشان می‌دهد که خاوری در آن صحنه به خاطر اختلاس و فرار از ایران، تحت نظر مامور امنیتی ایرانی کشته می‌شود؛ اما در واقعیت این چنین نیست!

سکانس ترور خاوری ممکن است در لایه اول بسیار خوشایند و باب طبع افکار عمومی باشد و مورد استقبال رسانه‌ها هم قرار گیرد و به خاطر فشار اقتصادی و ...  و نشان دهنده قدرت امنیتی ایران در آنسوی مرزها باشد، اما وقتی که خاوری هنوز زنده و در حال گذران زندگی در کانادا است، این تصویرگری سبب تضعیف قدرت امنیتی ایران در لایه دوم خواهد شد و عواقب منفی بین المللی فراوانی برای جمهوری اسلامی در آینده‌ای در چندان نزدیک رقم خواهد زد؛ چه اینکه می‌تواند یک تهدید رسمی از سوی جمهوری اسلامی تلقی شود و کار به دام انداختن و بازداشت خاوری با همین یک سکانس، چندین برابر دشوارتر از گذشته شود.

فارغ از جذابیت و مخاطب پسند بودن این سکانس در میان عامه مردم، این تصویرگری عوارض گسترده‌ای برای سازمان‌های امنیتی در آینده خواهد داشت و پیامدی مخاطره‌آمیز برای دستگاه پلیسی، امنیتی و دیپلماتیک خواهد داشت و پیامی منفی را به فضای بین المللی مخابره خواهد کرد. 

سالیان متوالی غربی‌ها در تلاش‌اند ایران را عامل بسیاری از حوادث تروریستی همچون قتل شاپور بختیار  در تابستان ۱۹۹۱، کشته شدن فریدون فرخزاد شومن، خواننده ایرانی در بن آلمان در تابستان ۱۹۹۲ و ترور سران حزب دموکرات کردستان ایران  در رستوران میکونوس برلین در سپتامبر ۱۹۹۲ ... معرفی کنند. اما به علت نبود اسناد کافی این موضوع تا کنون نتوانسته‌اند به صورت اهرم جدی علیه ایران مورد استفاده قرار دهند.
 

توییتر


جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش
 
جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش
 
جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

جزییات سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» / داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش


منبع:
1.تسنیم / سریال "خانه امن" از فردا آغاز می‌شود/ داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش + فیلم
2.مشرق / یک اشتباه راهبردی در سریال «خانه امن» ؛ آیا جمهوری اسلامی متهمان را در خارج از کشور ترور می‌کند؟!
3.ویکی پدیا / خانه امن
4.ئولت آنلاین / سریال خانه امن ؛خلاصه داستان، بازیگران و ساعت پخش و تکرار
5.تسنیم / میزگرد سریال "خانه امن" در تسنیم| کمال واقعی "خانه امن" چه‌کسی است؟/ ماجرای کُرکُری‌های مأموران امنیتی "خانه امن"+فیلم
6.روزیاتو / جزییات پخش سریال جاسوسی و امنیتی «خانه امن» از شبکه اول
توییتر
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
لحظاتی از دیدار آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
play_arrow
لحظاتی از دیدار آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
رهبر انقلاب:وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
play_arrow
رهبر انقلاب:وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
رئیس دفتر سیاسی حماس: تسلیت و تعزیت خود را خدمت حضرتعالی و ملت برادر و مسئولان ایران اعلام می‌کنم
play_arrow
رئیس دفتر سیاسی حماس: تسلیت و تعزیت خود را خدمت حضرتعالی و ملت برادر و مسئولان ایران اعلام می‌کنم
رهبر انقلاب: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم
play_arrow
رهبر انقلاب: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم
لحظاتی از در دیدار شیاع السودانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
play_arrow
لحظاتی از در دیدار شیاع السودانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
دلجویی رهبر انقلاب از فرزندان شهدای خدمت
play_arrow
دلجویی رهبر انقلاب از فرزندان شهدای خدمت
خاطره پویانفر از آخرین دیدارش با رئیس جمهور
play_arrow
خاطره پویانفر از آخرین دیدارش با رئیس جمهور
برادر شهید رئیسی: خودش را وقف مردم کرده بود
play_arrow
برادر شهید رئیسی: خودش را وقف مردم کرده بود
حضور آقای بازیگر در مراسم تشییع شهدا
play_arrow
حضور آقای بازیگر در مراسم تشییع شهدا
دلداری سردار قاآنی به خانواده شهدا
play_arrow
دلداری سردار قاآنی به خانواده شهدا
ورود نخست‌وزیر عراق به ایران
play_arrow
ورود نخست‌وزیر عراق به ایران
تصایری از اقامه نماز بر پیکر شهدا در خیابان قدس
play_arrow
تصایری از اقامه نماز بر پیکر شهدا در خیابان قدس
وداع عزاداران در دانشگاه تهران با پیکر شهدای خدمت
play_arrow
وداع عزاداران در دانشگاه تهران با پیکر شهدای خدمت
بغض آیت‌الله علم‌الهدی هنگام سخن گفتن از شهید رئیسی
play_arrow
بغض آیت‌الله علم‌الهدی هنگام سخن گفتن از شهید رئیسی
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهیدان خدمت
play_arrow
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهیدان خدمت