در بیانیه کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیمای قم عنوان شد؛

نقش وحدت حوزه و دانشگاه در راهبری جنگ شناختی-رسانه ای

وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد علمی و اجتماعی برای پیشبرد اهداف جامعه اسلامی است و امروز می توان آن را راهبردی کلیدی در تحقق هدف اساسی بیانیه گام دوم انقلاب یعنی تجلی تمدن نوین اسلامی دانست.
يکشنبه، 27 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش وحدت حوزه و دانشگاه در راهبری جنگ شناختی-رسانه ای
به گزارش راسخون، متن بیانیه کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما ـ قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه به این شرح است:

باسمه تعالی

"وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پا به پای علم و دین"

رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدّظله العالی»

وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد علمی و اجتماعی برای پیشبرد اهداف جامعه اسلامی است و امروز می توان آن را راهبردی کلیدی در تحقق هدف اساسی بیانیه گام دوم انقلاب یعنی تجلی تمدن نوین اسلامی دانست؛ زیرا تمدن نوین اسلامی، پرنده ای است که با دو بال علم و دین به پرواز در آمده و بر قله ها می نشیند.

حوزه دور از دانشگاه، حوزه ای ناآشنا با بخشی بزرگی از نسل جوان جامعه و نیازهای واقعی آن هاست و چنین حوزه ای به سختی می تواند مسائل جدید جامعه را حل کند.

دانشگاه دور از حوزه نیز، نه تنها فایده مورد انتظار را نخواهد داشت، بلکه ممکن است با دور شدن از مبانی معرفت، اخلاق و بصیرت، ظرفیت های در اختیارش را علیه مردم و کشور خود هزینه کند.

دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما، یکی از مظاهر وحدت حوزه و دانشگاه و پیوند مبارک میان علم و دین است که در طول ۲۵ سال گذشته، صدها روحانی عالم به دین را به دانش هنر و رسانه مجهز نموده و به سازمان صدا و سیما و سایر نهادهای هنری و رسانه ای مرتبط معرفی کرده است.

در شرایط کنونی که جنگِ شناختی دشمن با راهبردهای رسانه ای پیچیده، به جنگ تمام عیار ترکیبی علیه ملت ایران تبدیل شده است، ضرورت وجود چنین مراکز علمی برآمده از ایده وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر احساس شده و بهره گیری هرچه بیشتر از دانش آموختگان آن در عرصه های گوناگون مدیریت و راهبری این جنگ شناختی- رسانه ای بیش از همیشه یک اولویت راهبردی در این نبرد، در جهت اجرای هرچه بهتر فرمان جهاد_تبیین به حساب می آید.

کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما ـ قم، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، با تأکید بر ضرورت اجرای فرمان ولایی رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین، آمادگی خود را برای فراهم نمودن مقدمات تحقق آرمان های امامین انقلاب در راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه و تحقق رسانه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه اسلام ناب محمدی اعلام نموده و بار دیگر وفاداری خود به انقلاب اسلامی و حمایت همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رکن اساسی آن یعنی ولایت فقیه را اعلام می دارد.

کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما ـ قم

منبع: خبرگزاری حوزه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.