چه کسانی نباید با قطار سفر کنند؟

پیشنهاد ما به شما این است که برای کمتر خسته شدن از قبل چند سرگرمی ساده برای خود تهیه کنید تا در زمان توقف حوصله‌تان سر نرود.
دوشنبه، 19 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چه کسانی نباید با قطار سفر کنند؟
تا حالا از خود پرسیده‌اید که سفر با قطار مناسب چه افرادی نیست؟ قطار با آن هم مزایایی که دارد برای برخی افراد گزینه جالبی نیست که در این مقاله از سفرمارکت به آن می‌پردازیم. معایب نه چندان زیاد قطار باعث شده تا بعضی مسافران هرگز از آن استفاده نکنند و حتی از آن فراری باشند.
 

در ادامه به شما دلیل آن را می‌گوییم و به این می‌پردازیم که افرادی نباید با قطار سفر کنند.

 

·اگر حوصله توقف در مسیر را ندارید

همانطور که می‌دانید قطار وسیله نقلیه‌ای است که در طول مسیر توقف می‌کند و مسافران را سوار می‌کند. مثلا وقتی که با قطار از اهواز یا اندیمشک راهی تهران هستید در طول مسیر بارها برای سوار شدن مسافران در قم، اراک، ازنا، هفت تنگ و شوش توقف‌هایی صورت می‌گیرد. همچنین دیگر قطارها نیز از این شرایط برخوردارند و امری عادی است.

اما برخی مسافران این حجم از توقف را دوست ندارد و تمایل دارند تا بدون توقف به مقصد برسند. در واقع بهتر است بگوییم که برخی گردشگران علاقه‌ای به صبر زیاد درباره این موضوع ندارند و از حوصله‌شان خارج است.

بنابراین قبل از خرید بلیط قطار آنلاین این مسئله را بررسی کنید. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که برای کمتر خسته شدن از قبل چند سرگرمی ساده برای خود تهیه کنید تا در زمان توقف حوصله‌تان سر نرود.

·اگر با سرعت کم قطار مشکل دارید

قطارهای ایران به دلیل قوانین ایمنی معمولا سرعت پایینی دارند و با سرعت زیاد حرکت نمی‌کنند. به همین دلیل مدت زمان زیادی سپری می‌شود تا به مقصد برسید. قدیمی بودن برخی قطارها، زیرساخت‌های ناکافی و تکنولوژی نه چندان پیشرفته باعث شده است تا ناوگان ریلی ایران سرعت پایینی داشته باشد.

این دلیل باعث شده تا بعضی مسافران تردد با هواپیما و حتی اتوبوس را به آن ترجیح دهند. به همین دلیل مسافرانی که عجله دارند تا زود به مقصد برسند نباید با قطار سفر کنند. اگر به هر دلیلی می‌خواهید به شهر مورد نظر برسید بهترین گزینه برای شما هواپیما است؛ در غیر اینصورت احتمالا قطار شما را به موقع به مقصد نمی‌رساند.
 
 
چه کسانی نباید با قطار سفر کنند؟

·اگر با تردد زیاد افراد در راهرو مشکل دارید

برخی مسافران به تردد زیاد افراد در راهرو حساس هستند و این مسئله آن‌ها را آزار می‌دهد. در واقع این موضوع که اشخاص در راهرو تردد کنند و با صدای بلند حرف بزنند آن‌ها را خسته می‌کند.

همچنین از آنجایی که قطار بهترین گزینه برای خانواده‌ها با فرزندان کم سن و نوپا است این موضوع می‌تواند باعث خستگی دیگر مسافران شود. همچنین برخی مسافران که دارای نوزاد هستند با قطار سفر می‌کنند که ممکن است صدای گریه کودکشان به کوپه‌های جفتی نیز برسد.

لذا اگر با سر و صدای دیگران در راهرو قطار و یا صدای کودکان مشکل دارید پیشنهاد می‌کنیم که وسلیه نقلیه دیگری را برای سفر انتخاب کنید. همواره به یاد داشته باشید که قطار به دلیل اقتصادی بودن و خستگی کمتر مسافر وسیله پرطرفرداری است؛ به همین دلیل شاهد حضور مسافران زیادی در آن هستیم.

·به تکان‌های قطار عادت کنید

کوپه‌های قطار تکان‌های نسبتا زیادی دارند که برای افرادی که دچار کمردرد هستند خسته کننده است. همچین این تکان‌ها مانع از خوابیدن افراد حساس می‌شود و سفر را برایشان سخت می‌کند.

اگر با چای ریختن در حین تکان خوردن یا استراحت کردن در حین تکان‌های قطار مشکلی ندارید سفر با این وسیله نقلیه را امتحان کنید. البته این را هم بگوییم که امروزه تکان‌های قطار نسبت به قبل کم شده است و کمتر دچار خستگی می‌شوید؛ با این حال همچنان این امر برای بعضی کسل کننده است.

در برخی مسیرها از قطارهای قدیمی استفاده می‌شود که تکان‌های زیادی دارند؛ لذا فراموش نکنید که در هنگام رزرو بلیط قطار به این موضوع دقت کنید. از آنجایی که قطارهای مسافربری در ایران در سال‌های اخیر پیشرفته‌تر شده‌اند تکان‌های بی‌مورد آن‌ها نیز کم شده است.

همچنین در پذیرایی و امکانات نیز لوکس‌تر از قطارهای دیگر بوده و در ان‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کنید.
 

·همسفر شدن با افراد غریبه

یکی از ویژگی‌های سفر با قطار رجا یا هر نوع قطار دیگری هم کوپه شدن با غریبه‌ها است. به این معنا که در یک کوپه باید با افراد دیگر همسفر شوید و تا زمان رسیدن به مقصد در کنار آن‌ها باشید.

اما این مسئله خوشایند برخی مسافران نیست و دوست ندارند آن را تجربه کنند. به همین دلیل به شما می‌گوییم که اگر این تجربه برایتان سخت است قید سفر با قطار را بزنید. البته فراموش نکنید که معمولا بانوان در کوپه ویژه خانم‌ها می‌نشینند که باعث راحتی بیشتری به آن‌ها دست می‌دهد.

لذا اگر به عنوان یک خانم تنها سفر می‌کنید از این امتیاز غافل نشوید. همواره به یاد داشته باشید که در زمان سفر با قطار و همنشینی با غریبه‌ها مراقب وسایل شخصی خود باشید و آن‌ها را دور از دسترس دیگران قرار دهید.

 
چه کسانی نباید با قطار سفر کنند؟
 

·اگر وسایلتان زیاد است

اگر چمدان و ساک دستی زیادی همراه دارید سفر با قطار ممکن است برایتان خسته کننده باشد. زیرا جا به جایی و جاگذاری آن‌ها چندان آسان نیست. بردن چمدان‌های بزرگ به داخل قطار (بالا بردن آن‌ها از پله‌ها)، عبور دادن آن‌ها از راهروها و قرار دادن آن‌ها در محل مناسب خسته کننده است و احتمالا انرژی زیادی از شما بگیرد.

همچنین این کار باعث می‌شود جا برای چمدان دیگران کم شود که گلایه دیگر مسافران را در پیش دارد. لذا توصیه می‌کنیم که از اتوبوس و یا کارگو هواپیما برای این امر استفاده کنید. گرچه این کار هزینه‌بر است اما زحمت کمتری در پیش دارد.
 

نکات سفر با قطار

  • پاوربانک همراه داشته باشید.
  • سعی کنید زودتر از بقیه سوار شوید تا در کنار پنجره جا پیدا کنید.
  • لوازم ضروری را در دسترس خود قرار دهید.
  • تنقلات همراه داشته باشید.
  • برای شنیدن موسیقی از هندزفری استفاده نمایید.
  • سبک سفر کنید.
  • در راهروها سر و صدا نکنید.
  • در صورت پیاده شدن در ایستگاه بین راهی (جهت استراحت و یا نماز) خیلی زود به قطار برگردید.
  • مدارک شناسایی را برای نشان دادن به مامور بلیط در دسترس قرار دهید.

رزرو بلیط قطار از سفرمارکت

همانگونه که پیشتر گفتیم خرید بلیط قطار در روزهای آخر سال سخت است و بهتر است این کار توسط یک پلتفرم مطمئن انجام شود. در همین راستا سفرمارکت با هدف ارائه خدمات گردشگری، همه شرکت‌های ریلی فعال در ایران را گرد آورده است تا با دست باز و در کمترین زمان، بهترین بلیط قطار موجود در بازار را خریداری کنید.

برای رزرو هم می‌توانید از طریق اپلیکیشن سفرمارکت اقدام کنید و هم از طریق وب سایت. بد نیست بدانید که اپلیکیشن ما آخرین اطلاعات تخفیف بلیط و رزرو را اعلام می‌کند و پلتفرم خوبی برای یک خرید مقرون به صرفه است.
 

کلام آخر

رزرو بلیط قطار، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و خرید تورهای داخلی و خارجی از جمله خدمات سفرمارکت است که به نحو احسن در اختیارتان قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که در صورت بروز مشکل همکاران ما در خدمت شما هستند تا راهنماییتان کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.