rp-online:‌

صعود به دور دوم هدف ایران در جام جهانی 2014/ کی‌روش: می‌خواهیم مثل ژاپن و کره باشیم

یک سایت آلمانی با تمجید از کارلوس کی‌روش او را ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل توصیف کرد.
شنبه، 9 آذر 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صعود به دور دوم هدف ایران در جام جهانی 2014/ کی‌روش: می‌خواهیم مثل ژاپن و کره باشیم

یک سایت آلمانی با تمجید از کارلوس کی‌روش او را ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل توصیف کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، تیم ملی ایران یکی از تیم‌هایی بود که خیلی زود صعودش را به جام جهانی 2014 برزیل قطعی کرد تا تابستان آینده چهارمین حضورش را در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان تجربه کند.
 
سایت rp-online در گزارشی درباره تیم ملی ایران نوشت: تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش برای چهارمین بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. البته ایرانی‌ها در این جام یک هدف خاص دارند و آن هم صعود از مرحله گروهی به دور بعد است؛ کاری که در 3 دوره قبلی جام جهانی موفق به انجام آن نشده اند.
 
اگر به دنبال ستاره تیم ملی ایران هستید باید روی نیمکت در جستجوی آن باشید. کارلوس کی‌روش دستیار سابق سر آلکس فرگوسن در منچستر‌یونایتد ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل خواهد بود. پس از خداحافظی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا از نسل طلایی فوتبال ایران، اکنون کارلوس کی‌روش بار صعود ایران به جام جهانی 2014 را بر روی دوش خود حس کرد. سرمربی پرتغالی که در سال 2010 موفق شد پرتغال را به جام جهانی و سپس دور دوم برساند، صعود با ایران را به جام جهانی 2014 یک موفقیت بسیار بزرگ می داند. او دوست دارد تا در جام جهانی 2014 برای اولین بار ایران را به دور دوم جام جهانی برساند.
 
کی‌روش درباره اهدافش در تیم ملی ایران می‌گوید: هدف ما این است که مثل ژاپن و کره جنوبی پیشرفت کنیم و بتوانیم جایگاهی ثابت در میان بزرگان فوتبال آسیا پیدا کنیم. رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست که بتوانیم جزو 3 تیم برتر آسیا باشیم. ما در دور انتخابی نشان دادیم که توان غلبه بر تیم‌های بزرگی چون کره جنوبی را داریم.
 
کی‌روش برای اینکه ایران را که در رسیدن به جام جهانی 2010 ناکام بود به تیمی بزرگ تبدیل کند سیاست خاص خودش را در پیش گرفت. اودر این باره گفته بود: هدف ما این است که بازیکنانی را انتخاب کنیم که بتوانند به تیم ملی خدمت کنند نه برعکس. ما در دور انتخابی جام جهانی 2014 حریفان سختی داشتیم که با غلبه بر آنها توانستیم راه حضور در برزیل را پیدا کنیم. رمز موفقیت ما این بود که توانستیم این بازیکنان را انتخاب کنیم.
 
فاصله بین نسل طلایی فوتبال ایران و بازیکنان فعلی به نظر زیاد است . اما در تیم ملی ایران بازیکن بزرگی چون جواد نکونام در مرکز زمین توپ می‌زند که کاپیتان تیم ملی ایران محسوب می‌شود. علاوه بر جواد نکونام می توان از اشکان دژاگه به عنوان یکی دیگر از ستارگان تیم ملی ایران نام برد که سابقه بازی در وولفسبورگ آلمان را دارد.
 
ایران تاکنون 3 بار در جام‌های جهانی 1978، 1998 و 2006 در جام جهانی حاضر بوده اما تاکنون موفق نشده است از گروه خود در مرحله مقدماتی صعود کند. تنها برد ایران در جام ‌های جهانی به سال 1998 برمی‌گردد که ایران موفق شد در یک بازی تاریخی با نتیجه 2 بر یک آمریکا را شکست دهد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.