شانس داوران آسیایی یکسان است

فغانی : رونالدینیو را که اخراج کردم بدون هیچ مشکلی از زمین بیرون رفت / از عملکرد تیم داوری ما راضی بودند

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: رفتاری که رونالدینیو انجام داد، خشن و در زمان توقف بازی بود که جریمه‌اش کارت قرمز بود و ما هم قانون را اجرا کردیم که خوشبختانه مورد تأئید قرار گرفت.
دوشنبه، 2 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فغانی : رونالدینیو را که اخراج کردم بدون هیچ مشکلی از زمین بیرون رفت / از عملکرد تیم داوری ما راضی بودند

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: رفتاری که رونالدینیو انجام داد، خشن و در زمان توقف بازی بود که جریمه‌اش کارت قرمز بود و ما هم قانون را اجرا کردیم که خوشبختانه مورد تأئید قرار گرفت.
 
به گزارش راسخون، علیرضا فغانی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص قضاوت‌های در جام باشگاه‌های جهان، گفت: ما به جای تیم داوری اماراتی به این مسابقات اعزام شدیم و خدا را شکر در اولین بازی که میان نماینده مکزیک و مراکش به عهده ما گذاشته شد با سربلندی خارج شدیم و کارمان خوب بود. بعد از این بازی هم قضاوت دیدار رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان را به ما سپردند که مسئولیت سنگینی بود و صحنه‌های زیادی هم داشت که خوشبختانه تصمیمات تأثیرگذار ما در این بازی مورد تأئید برگزارکنندگان این بازی‌ها قرار گرفت.
 
وی افزود: البته در این بازی از همه تیم‌های داوری راضی بودند و خوشبختانه مشکل خاصی از بابت قضاوت‌ها وجود نداشت.
 
داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خصوص قضاوت دیدار رده‌بندی میان تیم‌های گوانگژوی چین و اتلتیکومینییرو برزیل و صحنه اخراج رونالدینیو در این بازی افزود: ما در مسابقاتی که شرکت می‌کنیم همیشه اجرای قانون مد نظرمان است و تصمیمی هم که گرفتیم کاملاً قانونی بود. رفتاری که رونالدینیو انجام داد، خشن و در زمان توقف بازی بود که جریمه‌اش کارت قرمز بود و ما هم قانون را اجرا کردیم که خوشبختانه مورد تأئید قرار گرفت.
 
وی ادامه داد:‌ البته ایشان در آن صحنه معترض بود و می‌گفت که ابتدا بازیکن تیم چینی روی او خطا کرده اما من به او گفتم حتی اگر او هم روی تو هم خطا کرده باشد نباید شخصاً او را جریمه می‌کردی. بعد از صحبت‌های ما او قبول کرد و بدون هیچ مشکلی از زمین بازی بیرون رفت.
 
فغانی درباره شرایط داوری در ایران و اعتراض‌هایی که به تصمیمات داوران می‌شود و مقایسه آن با قضاوت در بازی‌های بین‌المللی همانند جام باشگاه‌های جهان اظهار داشت: قبول دارم که بعضاً بعضی از تصمیمات داوری در ایران برای تیم‌ها سخت مورد پذیرش قرار می‌گیرد اما باید این فرهنگ جا بیفتد که داوران قانون را اجرا می‌کنند و تصمیماتشان قابل برگشت نیست. این موضوع برای فوتبالیست‌های همه جای جهان جا افتاده و امیدوارم این فرهنگ میان فوتبالیست‌های ایرانی هم اشاعه پیدا کند.
 
داور بین‌المللی کشورمان در خصوص شانس تیم داوری ایران برای قضاوت در جام جهانی 2014 برزیل هم گفت: شانس تمام رقبای ما در قاره آسیا یکسان است، داور استرالیایی امسال بهترین داور سال آسیا شده، داور بحرینی فینال لیگ قهرمانان آسیا را سوت زد و من هم که در جام باشگاه‌های جهان حضور داشتم با این شرایط همه ما شانس یکسانی داریم و باید دید در ماه آینده AFC و FIFA چه تصمیمی می‌گیرند.
 
وی در پایان در خصوص قضاوتش در بازی تیم‌های استقلال و داماش در هفته بیستم لیگ برتر هم گفت: صبح امروز با مسئولان کمیته داوران تماس گرفتیم و اعلام کردم که تیم داوری ما برای قضاوت در بازی فردا 100درصد آماده نیست و قرار شد که در این زمینه جابجایی صورت بگیرد و تا جایی که من شنیده‌ام آقای جهانبازی این دیدار را قضاوت خواهد کرد.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.