مُشت گره‌کرده کی‌روش به همتای کره‌ای در میان ۱۰ اتفاق سال آسیا

جنگ لفظی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با همتای ‌کره‌ای‌اش در میان 10 اتفاق مهم سال ۲۰۱۳ آسیا قرار گرفت.
سه‌شنبه، 3 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مُشت گره‌کرده کی‌روش به همتای کره‌ای در میان ۱۰ اتفاق سال آسیا

جنگ لفظی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با همتای ‌کره‌ای‌اش در میان 10 اتفاق مهم سال ۲۰۱۳ آسیا قرار گرفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس،‌ سال 2013 سال فوق‌العاده‌ای در فوتبال آسیا به شمار می‌رود و فوتبال این قاره کهن افت و خیزهای فراوانی را در سال میلادی که رو به پایان است، شاهد بود. در زیر نگاهی داریم به این 10 لحظه حساس که در این میان به جنگ لفظی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با همتای کره‌ای‌اش در نبرد حساس دو تیم در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 اشاره شده است:
 
10.  تغییر سرمربی در تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و کره‌جنوبی
 
کره‌جنوبی و استرالیا هر دو به رقابت‌های جام‌جهانی 2014 راه یافتند اما انتقادهای زیادی از چوی کانگ هی و هولگر اوسیک سرمربی این دو تیم وجود داشت. چوی همیشه گفته بود که در ژوئن پس از پایان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی از این تیم جدا خواهد شد و این کار را انجام داد. اوسیک پس از دومین شکست 6 بر صفر از سرمربیگری استرالیا برکنار شد. به نظر می‌رسد رسانه‌ها و هواداران دو کشور از حضور هونگ میونگ بو و پوستکوگلو خوشحال‌تر هستند.
 
9. تیم‌ آسیای جنوب شرقی در مرحله یک‌چهارم
 
در این قسمت به صعود بوریرام تایلند با غلبه بر حریفان ژاپنی و چینی در مرحله گروهی و پیروزی مقابل بنیادکار ازبکستان به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و سپس شکست این تیم مقابل استقلال ایرانی و ناتوانی از رسیدن به نیمه‌نهایی اشاره شده است.
 
8. حضور ژاپن در جام کنفدراسیون‌ها
 
با نگاهی به نتایج ژاپن در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها یعنی سه شکست از سه بازی به نظر می‌رسد که عملکرد این تیم در این مسابقات فاجعه آمیز بوده است اما این تمام داستان نیست. ژاپن پس از یک سفر طولانی از طریق خاورمیانه به برزیل رفت تا 48 ساعت پیش از بازی مقابل برزیل به خاک این کشور برسد. سپس در یک بازی برتر با نتیجه چهار بر سه مغلوب ایتالیا شد و در آخرین بازی نیز مغلوب مکزیک شد.
 
7. جنگ لفظی سرمربیان ایران و کره‌جنوبی
 
اظهار نظر چوی کانگ هی، سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی پیش از آخرین مسابقه رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برزیل 2014 مقابل ایران که گفته بود ترجیح می‌دهد ازبک‌ها به جام‌جهانی صعود کنند و نه ایران، کاملا احمقانه بود. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اظهارات وی واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی از جانب وی شد. چوی پس از آن اعلام کرد که سرمربی پرتغالی باید رقابت‌های برزیل را از خانه تماشا کند. سپس کی‌روش تی‌شرتی با تصویر چوی بر روی آن بر تن کرد. در نهایت ایران در نبردی متشنج مقابل کره به پیروزی رسید و هر دو تیم راهی جام جهانی شدند. کی‌روش با به صدا درآمدن سوت پایان بازی مقابل نیمکت کره‌جنوبی ژست پیروزی گرفت.
 
6. پیشرفت اردن در مسیر رسیدن به جام‌جهانی
 
فوتبال اردن سال تقریبا موفقی را پشت سر گذاشت. اردن نه تنها به مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی رسید بلکه در گروه خود در رده سوم قرار گرفت تا در رقابت‌ پلی‌آف مقابل ازبکستان به میدان برود. بازی در عمان با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما این اردن بود که توانست با پیروزی در ضربات پنالتی حریف اروگوئه در رقابت‌های پلی‌آف شود.
 
5. جنجال بر سر قطر 2022
 
سه سال از دادن امتیاز میزبانی رقابت‌های جام‌جهانی 2022 به قطر می‌گذرد و رسانه‌ها مدام با انتشار خبرهایی از سوء استفاده از حقوق کارگران و برگزاری جام‌جهانی در زمستان پرداخته‌اند.
 
4. انتخاب رئیس جدید برای فوتبال آسیا
 
سلمان الخلیفه بحرینی در انتخابات ماه می دو رقیب خود را پشت سر گذاشت تا رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. پس از برکناری محمد بن همان قطری از ریاست انتخاب وی نشان‌دهنده کشورهای آسیای غربی در انتخابات است.
 
3. قهرمانی گوانگژو اورگراند در لیگ قهرمانان
 
تیم قدرتمند چینی بالاخره توانست در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2013 به رویای خود برسد و اولین تیم چینی شود که پس از سال 1990 این قهرمانی را با خود به خانه می‌برد. شاگردان لیپی با صدرنشینی در گروه خود و پیروزی مقابل تیم‌های استرالیایی، قطری و ژاپنی پیش از حضور مقابل اف‌سی سئول در فینال توانستند این عنوان را از آن خود کنند.
 
2. رسیدن عراق به نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌جهانی زیر 20 سال
 
سال‌ها زمزمه‌هایی مبنی بر وجود یک نسل با استعداد فوتبالیست‌ها در عراق وجود داشت. نسلی که پتانسیل این را دارد که از قهرمانان آسیا در سال 2007 پیشی بگیرد. عراق با رسیدن به نیمه‌نهایی جام‌جهانی زیر 20 سال هواداران را به وجد آورد و در این مرحله در ضربات پنالتی مقابل تیم بااستعداد اروگوئه شکست خورد.
 
1. پیروزی افغانستان در آسیای جنوبی
 
افغانستان با کمک بازیکنانی که در اروپا و آمریکا بازی می‌کنند توانست به فینال رقابت‌های قهرمانی جنوب آسیا راه یابد و با پیروزی دو بر صفر مقابل هند انتقام شکست سال 2011 را بگیرد. مردم پس از این پیروزی به خیابان‌های کابل ریختند و به شادی پرداختند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.