نمی‌خواهم دست‌انداز تیم ملی بزرگسالان و باشگاه‌ها شوم

منصوریان : حالا می‌فهمم باشگاه‌ها چرا برای حضور بازیکنان خود اصرار دارند / باید منافع همه را در نظر می‌گرفتم

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران گفت: امروز روی حرکت انفرادی کاوه رضایی توانستیم گل سوم را به ثمر برسانیم و حالا می‌فهمم چرا باشگاه‌ها به بازگشت بازیکنان خود اصرار دارند.
يکشنبه، 8 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
منصوریان : حالا می‌فهمم باشگاه‌ها چرا برای حضور بازیکنان خود اصرار دارند / باید منافع همه را در نظر می‌گرفتم

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران گفت: امروز روی حرکت انفرادی کاوه رضایی توانستیم گل سوم را به ثمر برسانیم و حالا می‌فهمم چرا باشگاه‌ها به بازگشت بازیکنان خود اصرار دارند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، علیرضا منصوریان بعد از پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به تمام مردم تبریک می‌گویم، بازی خیلی سنگینی بود. توقع این بازی را داشتیم کره جنوبی سال 2012 تجربه حضور در المپیک را داشته است. بازی بسیار سختی بود کره جنوبی خیلی کار کرده که می‌تواند ما را تا این حد تحت فشار قرار دهد.
 
وی افزود: همیشه تک ستاره‌ها می‌توانند نتیجه را تغییر دهند، می‌دانستیم باید با کره مثل ژاپن بازی کنیم و عقب بنشینیم و از تک موقعیت‌ها استفاده کنیم بازی دو بر دو بود که کاوه رضایی توانست با یک حرکت انفرادی تیم حریف را به هم بزند و این نتیجه رقم بخورد. حالا می‌فهمم باشگاه‌ها چرا آنقدر اصرار دارند بازیکنانشان بازگردند.
 
وی افزود: ما به خط آتش ایران پیام صادقیان،‌ کاوه رضایی، محسن مسلمان و یعقوب کریمی امیدوار بودیم. معلوم شد چقدر بازیکن تاثیرگذار در تیم امید حضور دارد. از تک تک مربیان که برخی سمت استادی نسبت به من دارند و برخی مثل دایی و گل‌محمدی دوست من هستند، تشکر می‌کنم دایی که در صدر است راضی شد صادقیان و مسلمان را در اختیار ما بگذارد یا سعید آذری راضی شد دو بازیکن ذوب آهن که در انتهای جدول است را به ما بدهد. دیگر همه چیز را به کفاشیان سپردم این بخشی از توان ما بود. اگر تیمی به غیر از کره جنوبی آنقدر ما را تحت فشار می‌گذاشت به او خرده می‌گرفتم. در تورنمنت‌های دیگر ما تیم‌ها را تحت فشار می‌گذاشتیم. مقابل مراکش و ترکیه درصد مالکیت بازی حتی ۶۰ به 40 می‌رسید. همچنین خوشحالم در کنار برد ایران چمن خوب ورزشگاه کیش نیز افتتاح شد.
 
سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال در مورد اینکه آیا این تمام توان فوتبال امید ایران بود، خاطرنشان کرد: امید عالیشاه مصدوم است که در کنار ما نیست، جهانبخش را داریم که کنار ما نیست. از تورنومنت قطر او به اروپا رفت، اکبر ایمانی و مرتضی تبریزی را به اجبار خط زدیم چرا که می‌خواستیم سهمیه ذوب آهن چهار بازیکن نباشد. می‌خواستیم امیر عابدزاده با ما باشد تا به یک آینده‌نگری درون دروازه برسیم. فوتبال ما آنقدر توان دارد که به روز بازیکن تولید کند.
 
وی ادامه داد: دو بازیکن، مهدی طارمی از ایرانجوان بوشهر و پیمان میری از پارسه دعوت کردیم اگر فاصله زمانی داشتیم می‌توانستیم بازیکن این دو تیم را هم استفاده کنیم، هنوز به اجماعی برای استفاده از بازیکنان باشگاه‌ها در تیم ملی زیر 22 سال نرسیده‌ام، اعلام کردم در این مورد باید کفاشیان نظر بدهد ما راضی نیستیم در قهرمانی یا سقوط کسی دخیل شویم، تمام لذت فوتبال این است که پرچم ایران بالا برود و امروز این مسئله اتفاق افتاد، من خود را از این موضوع کنار کشیدم که در این مسئله باعث نشوم کسی دچار مشکل شود و در مثلث تیم ملی بزرگسالان، لیگ برتر و باشگاه‌‌ها مشکل به وجود بیاورم و دست‌انداز تیم ملی برای آماده‌سازی جام جهانی 2014 نشوم.
 
وی در مورد اینکه آیا بخشی از بازیکنان تیم ملی به باشگاه های خود بازمی‌گردند، عنوان کرد: باید حافظ منافع تمام کشور باشیم و نمی‌توانیم دو بازیکن را آزاد کنیم و باقی نفرات بمانند من همه بازیکنان را آزاد کردم و این قول را به تمام باشگاه‌ها داده بودم. برای بازی دوم خواستم خیلی سریع تصمیم‌گیری شود، با خبری که گرفتم این است که تصمیم خوبی گرفته شود تا منافع فوتبال ایران از بین نرود.
 
وی یادآور شد: جدا از هر نتیجه‌ای که حتی ممکن بود به نفع کره جنوبی شود ما می‌خواستیم مردم برداشت خوبی از تیم ما و تیم امید داشته باشند، ممکن بود کره جنوبی دقایق آخر به گل برسد امروز این قهرمانان کوچک را دیدم که نفراتی هستند که در لیگ برتر مفید هستند، امیدوارم تصمیی گرفته شود که نه به لیگ، نه به تیم ملی بزرگسالان و نه تیم ما ضرر وارد نشود، شادی ما اکنون به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی است و ما نمی‌خواهیم در این راستا شرایطی رقم بخورد که به اردوهای تیم ملی بزرگسالان نیز آسیب وارد شود.
 
منصوریان در پایان گفت: از صدا و سیما تشکر می‌کنم که بازی زنده پخش شد. قرار بود بازی روز جمعه با کره زنده پخش شود اما امروز این اتفاق افتاد که جا دارد از مهدی هاشمی تشکر کنم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.