گفت و گو با سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی سوئد

محمد باب الفتح : عبدولی بهترین کشتی گیر جام یادگار امام بود / سوریان ستاره دنیاست

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی سوئد، سعید عبدولی را بهترین کشتی گیر جام یادگار امام امسال می داند.
يکشنبه، 6 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محمد باب الفتح : عبدولی بهترین کشتی گیر جام یادگار امام بود / سوریان ستاره دنیاست

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی سوئد، سعید عبدولی را بهترین کشتی گیر جام یادگار امام امسال می داند.
 
به گزارش راسخون، محمد باب الفتح که یک ایرانی است و از هشت سالگی به سوئد رفته و برای این کشور کشتی گرفته، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سعید عبدولی بهترین کشتی گیر جام یادگار امام امسال بود و کلاس خاص خودش را داشت.
 
او ادامه داد: کشتی فرنگی ایران از بهترین های جهان است و سه مدال طلای المپیک این موضوع را ثابت می کند. من کشتی گیران ایرانی را دوست دارم و برایم فرقی ندارند اما در سطح جهان حمید سوریان که پنج مدال طلای جهانی و یک طلای المپیک دارد ستاره کشتی دنیاست.
 
وی که در سال 2006 بر سکوی سوم جام یادگار امام ایستاد، در مورد رقابتهای امسال گفت: این تورنمنت یکی از بهترین مسابقات فیلا بود و کلاس بالایی داشت. یکی از دلایلش این است که ایران در کشتی بسیار قوی است و در هر وزن سه، چهار کشتی گیر خوب دارد که این موضوع کیفیت رقابت ها را بالا می برد.
 
باب الفتح افزود: ما در این رقابتها چهار کشتی گیر داشتیم که در وزن 130 کیلوگرم طلا گرفتیم و کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم‌مان هم سوم شد. ما خود را برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده می کنیم و این تورنمنت برای ارزیابی کشتی گیرانمان بود. البته آنها در فرم ایده آل نبودند.
 
ملی‌پوش سوئد در المپیک 2004 آتن اضافه کرد: در اسکاندیناوی کشتی گیر سبک وزن کم است و بیشتر قدرت ما در وزن های بالاست. من درباره کشتی گیران سوئد زیاد صحبت نمی کنم و نمی توانم بگویم کدامیک بهتر هستند اما کشتی گیر سنگین وزن ما (ائورن) که مدال برنز المپیک و جهان را کسب کرده از کشتی گیران خوب و بین المللی ما به حساب می آید.
 
باب الفتح با ابراز ناراحتی از تغییر اوزان در کشتی اضافه کرد: زیاد از این تغییر اوزان راضی نیستم به خصوص در سنگین وزن که به یکباره 10 کیلوگرم اضافه شده است.
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی سوئد در پایان اظهار کرد: باید به خاطر برگزاری جام یادگار امام با این کیفیت بالا و نحوه مناسب برگزاری تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم در سال های آینده نیز در این تورنمنت شرکت کنیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.