شهنازی در گفتگوی :

حضور مربی خارجی در برخی رشته‌ها لازم نیست / تابع فدراسیون فوتبال هستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه همکاری با مربی خارجی برای برخی تیم‌ها ضروی است اما برخی هم هیچ ضرورتی ندارد، در مورد تیم امید و جذب مربی خارجی برای آن گفت : دراین مورد باید خود مسئولان فدراسیون فوتبال بررسی‌های‌شان را انجام داده و نتیجه را به ما اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.
شنبه، 26 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حضور مربی خارجی در برخی رشته‌ها لازم نیست / تابع فدراسیون فوتبال هستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه همکاری با مربی خارجی برای برخی تیم‌ها ضروی است اما برخی هم هیچ ضرورتی ندارد، در مورد تیم امید و جذب مربی خارجی برای آن گفت : دراین مورد باید خود مسئولان فدراسیون فوتبال بررسی‌های‌شان را انجام داده و نتیجه را به ما اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.
 
به گزارش راسخون، شاهرخ شهنازی در گفتگو با مهر با اشاره به نشست روز چهارشنبه مسئولان کمیته ملی المپیک با رئیس و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال که با محوریت تیم امید برگزار شد، در مورد نتایج آن اظهارداشت: درست است که هدف برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تیم امید برای راهیابی به بازی‌های المپیک است اما در هر صورت مسئولان فدراسیون متولی این تیم به حساب می‌آیند و محور اصلی خودشان هستند. در این زمینه کمیته ملی المپیک نقش حمایتی خود را ایفا کرده و هر گونه کمک لازم را ارائه می‌دهد اما به لحاظ تخصصی خود فدراسیون مرجع است.
 
وی در مورد دیدگاه کمیته ملی المپیک در رابطه با جذب مربیان خارجی برای تیم‌ها در رشته‌های مختلف تصریح کرد: این یک بحث کلی است. در شرایط فعلی هم که ورزش و در کل جامعه به خاطر تحریم‌ها درگیر مسائل مالی و کمبودهای آن است. ما هم در کمیته ملی المپیک به دنبال این هستیم تا ببینیم اوضاع مالی ما به کجا می‌رسد سپس تصمیمات لازم در مورد جذب مربی خارجی و بر اساس نیازها و ضرورت‌ها بگیریم.
 
"در کل با توجه به شرایط مالی و اوضاع مالی که به آن هم اشاره داشتید، تاکید کمیته ملی المپیک روی همکاری با مربیان خارجی است یا داخلی و در مورد تیم امید چه نظری دارید"؟، سخنگوی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش مهر گفت: به هر حال همکاری با مربی خارجی برای برخی تیم‌ها ضروی است اما برخی هم هیچ ضرورتی ندارد. در مورد هر رشته و تیمی باید بر حسب شرایط و نیازها تصمیم‌گیری شود.
 
شهنازی ادامه داد: در مورد تیم امید باید بررسی‌های بیشتری انجام شد. قرار بر این شد تا نشست دوباره‌ای هم با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته باشیم. ضمن اینکه در این مورد باید خود مسئولان فدراسیون بررسی‌های‌شان را انجام داده و نتیجه را به ما اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.
 
دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد مسابقات غرب آسیا و اینکه بالاخره این رقابت‌ها در مورد مقرر برگزار می‌شود یا به تعویق خواهد افتاد و یا اینکه اصلا برگزار نمی‌شود، به مهر گفت: نه تنها در مورد این رقابت‌ها، بلکه در مورد همه رویدادها باید ببینیم شرایط مالی به چه صورت است و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم. در مورد مسابقات غرب آسیا هم همان طور که آقای افشارزاده گفتند، نامه‌ای به فدراسیون غرب آسیا نامه نوشته شده  و منتظر پاسخ هستیم.
 
وی با اشاره به استقبال کشورهای غرب آسیا برای حضور در مسابقاتی که کیش میزبانی آن را بر عهده دارد، گفت: ظاهرا فقط تعدادی از کشورهای غرب آسیا برای شرکت در مسابقات غرب آسیا اعلام آمادگی کرده‌اند. هنوز برخی کشورهای عربی در این زمینه اعلام آمادگی انجام نداده‌اند. به هر حال نباید برای رویدادی هزینه کنیم که در آن مثلا 6 کشور خارجی حضور دارند.
 
سخنگوی کمیته ملی المپیک اظهارداشت: در هر صورت افشارزاده به عنوان دبیر کل غرب آسیا پیگیر امور کار است. منتظر هستیم ببنیم چه نظر و پیشنهادی می‌دهند. ما هم در خدمت ایشان خواهیم بود. فقط اینکه برای برگزاری مسابقات غرب آسیا هنوز هیچ بودجه‌ای به دست‌مان نرسیده است.
 
شاهرخ شهنازی که به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در بسیاری از مجامع اخیر فدراسیون‎ها حضور داشت در مورد روند برگزاری آنها و اینکه آیا خوب بوده یا نه، گفت: نمی‌دانم منظور شما از خوب بودن و اصلا روند برگزاری چیست! برگزاری مجامع با وزارت ورزش و جوانان است ضمن اینکه آقای سجادی هم کاملا روی این موضوع اشراف دارند و می‌دانند چگونه کارها را پیش ببرند.
 
دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه به نظر شما افرادی که در این مجامع به عنوان رئیس انتخاب شدند مانند احمد دنیا مالی که دو سه روز پیش رئیس فدراسیون قایقرانی شد، به لحاظ فنی و مدیریتی شایستگی‌های لازم را دارند، به مهر گفت: نمی‌توان به طور کلی در این مورد صحبت کرد اما آقای دنیا مالی از این حیث (فنی و مدیریتی) مدیر شایسته‌ای هستند و طی دو دوره‌ای که ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشتند، هم ورزشکاران‌شان مدال‌های زیادی کسب کردند.
 
"گفته شده بود که برای مرکز تیم‌های ملی یا همان ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک اعضای جدید معرفی خواهد شد. این کار چه زمانی انجام می‌شود"؟، شاهرخ شهنازی در پاسخ به این پرسش اظهارداشت: من در این مورد هیچ صحبتی انجام نداده بودم. اعضای قبلی هم همچنان مشغول به کار هستند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.