شاید از فوتبال ایران بروم

فیرات : مگر بازیکنان آلمان و انگلیس انسان نیستند؟! / هیچکس اول فصل بازیکنانم را نمی‌خواست!

سرمربی تیم فوتبال سایپا با انتقاد از تعطیلی ۴۰ روزه لیگ گفت : مگر بازیکنان لیگ انگلیس و آلمان انسان نیستند؟!
دوشنبه، 19 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فیرات : مگر بازیکنان آلمان و انگلیس انسان نیستند؟! / هیچکس اول فصل بازیکنانم را نمی‌خواست!

سرمربی تیم فوتبال سایپا با انتقاد از تعطیلی ۴۰ روزه لیگ گفت : مگر بازیکنان لیگ انگلیس و آلمان انسان نیستند؟!
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، انگین فیرات سرمربی آلمانی ترک‌تبار تیم فوتبال سایپا برخلاف پیش‌بینی‌ها توانست فصل نسبتا خوبی را در این باشگاه بگذراند و اکنون سایپا در رده نهم جدول قرار دارد و دغدغه‌ای برای سقوط ندارد. با فیرات گفت‌وگویی درباره شرایط سایپا، لیگ‌برتر و تیم‌ملی انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید.
 
*مگر بازیکنان آلمان و انگلیس انسان نیستند؟!
 

شرایط تیم سایپا چگونه است؟
 
با توجه به تعطیلی 40 روزه لیگ باید برنامه‌هایی برای تیم می‌گذاشتیم در این دوره برای تیم‌هایی مثل ما باقی ماندن تمرکز و انگیزه برای بازیکنان بسیار سخت است چون نتیجه سه بازی آخر لیگ برای ما خیلی اهمیت ندارد اما برای رقبای ما بسیار مهم است یکی برای قهرمانی مبارزه می‌کند یکی برای ماندن در لیگ برتر ما هم برای آنکه لیگ را خیلی خوب تمام بکنیم تمرینات خود را انجام می‌دهیم در این فاصله باقی‌مانده تا شروع بازی‌ها بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری انجام می‌دهیم. روز شنبه هم با ذوب‌آهن بازی کردیم ما بازیکنان جوانی داریم که نسبت به تیم‌های دیگر واقعا سن آنها کم است و بچه هستند. در بازی با ذوب‌آهن 4 بازیکن تیم امید را به میدان فرستادم می‌خواستم آنها را در لیگ برتر ارزیابی کنم. از بازی دوستانه با ذوب‌آهن هم راضی هستم خیلی خوب بازی و پرس کردیم موقعیت‌های گل زیادی ایجاد کردیم.
 
 تعطیلی 40 روزه لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 
این تعطیلی همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد کیفیت لیگ با اینگونه برنامه‌ها پایین می‌آید چون در فوتبال آنچه مهم است این است که بدن بازیکنان به یک ریتم عادت کند در اروپا چنین چیزی وجود ندارد که لیگ 40 روز تعطیل شود بدترین احتمال این است که تیم‌ها هفته‌ای یک بار بازی کنند بدن بازیکنان به این برنامه عادت می‌کند و نسبت به آن هم واکنش نشان می‌دهد اما اینکه 40 روز یکباره لیگ تعطیل شود تمرکز و عادت بدنی بازیکنان افت پیدا می‌کند مسئله دیگر این است که اکنون همین تیم ذوب‌آهن که در خانه خودش به فجر سپاسی باخته است 40 روز باید منتظر بماند تا این استرس از روی بازیکنان برداشته شود تا نتیجه خوبی در بازی بعدی بگیرند این مسئله روی بازیکنان استرس ایجاد می‌کند این مسئله تعطیلی برای لیگ اصلا خوب نبود در انگلیس و آلمان هر 3، 4 روز یکبار مسابقات لیگ انجام می‌شود آنها هم انسان هستند پس چرا ما نمی‌توانیم چنین کاری بکنیم؟
 
یعنی ما هم می‌توانیم اینگونه لیگ را برگزار کنیم؟
 
بله همین باشگاه‌های بزرگ این همه بازیکن گرفتند برای چه چنین کاری کرده‌اند آنها بازیکنان خوب گرفته‌اند تا در چنین روزهایی از آنها استفاده کنند یعنی هر 4 روز یکبار بتوانند بازی کنند بنابراین برای من منطقی نیست که لیگ 40 روز تعطیل شود و این مسئله برای کیفیت لیگ هم خوب نبود.
 
*تیمی که ساخته‌ام 8 سال سایپا را تضمین می‌کند
 

روز اولی که به سایپا آمدید از برنامه سه ساله در این باشگاه سخن گفتید اکنون که پایان فصل است چقدر امیدوارید که این برنامه در این باشگاه اجرایی شود؟
 
حرف آن زمان و امروزم یکی است من برنامه را آماده می‌کنم و قول‌هایی که می‌دهم را انجام می‌دهم بعد از آن باشگاه باید ببینیم که آیا می‌خواهد این راه را ادامه بدهد یا نه؟ آنها باید تصمیم بگیرند. چیزی که اکنون نشان می‌دهد این است که یک تیم خوب برای آینده درست کرده‌ایم تیمی فوق‌العاده جوان که آینده سایپا را برای 7، 8 سال تضمین می‌کند باشگاه اگر می‌خواهد با من کارش را ادامه بدهد یا فرد دیگری مهم نیست من راه را آماده کرده‌ام به قول‌هایم هم عمل کرده‌ام باید ببینیم قدم‌های بعدی چگونه است.
 
*هیچکس اول فصل بازیکنانم را نمی‌خواست!
 

بازیکنان جوان شما هم‌اکنون پیشنهادهای خوبی از باشگاه‌های بزرگ دارند فکر می‌کنید آنها فصل بعد هم در سایپا بمانند؟
 
این بخشی از فوتبال است اگر بخواهیم واقع‌گرا باشیم اول فصل هیچ‌کس این بازیکنان را نمی‌خواست اما امسال همه آنها پیشرفت کرده‌اند و پیشنهادهای خوبی داشته‌اند. البته نیم‌فصل دوم برای ما خیلی مشکل‌ساز شد چون ذهن بازیکنان مشغول شد یکباره باشگاه‌های بزرگ به آنها پیشنهاد دادند هر روز روزنامه‌ها از آنها نوشتند اسم آنها برای تیم‌ملی رد شد از نظر روحی و روانی این حجم از توجه بیشتر از آنچه انتظار آن را داشتند شد. به چیزی که باور دارم این است که اگر برنامه ابتدای فصل ادامه پیدا کند و بازیکنان هم به این مسئله ایمان دارند و می‌دانند در این راه موفق می‌شوند و بازیکنان هم تصمیم می‌گیرند که در این باشگاه بمانند البته به شرط اینکه این راهرویی که گفتم را بروند اما اگر راه دیگری را بروند شاید برایشان مشکلی ایجاد شود.

*شاید از فوتبال ایران بروم
 

یک جواب بگویید فصل بعد در سایپا می‌مانید یا نه؟
 
اکنون نمی‌توانم چیزی بگویم بهتر است بگویم در نیم‌فصل هم به من پیشنهادهای زیادی از باشگاه‌های ایران شد با این حال برای فصل آینده باید با خانواده‌ام صحبت کنم و بعد با باشگاه صحبت کنم بخواهم شفاف بگویم تاکنون با هیچ باشگاهی صحبت نکردم. در باشگاه سایپا هم ما مشکل بودجه و پول داشتیم اما هیچگاه این مسایل را رسانه‌ای نکردیم. این مسایل را درون خانواده و با همراه بازیکنان حل کردیم. ما گریه نکردیم و به راه مان ادامه دادیم و کارمان را کردیم. این را هم بدانید بودجه این فصل سایپا نسبت به فصول گذشته بسیار کمتر شد است.
 
یعنی ممکن است از فوتبال ایران بروید؟
 
بله ممکن است از فوتبال ایران بروم چون ما آدم‌های حرفه‌ای هستیم من یک برنامه می‌دهم و اگر قبول نشود راه دیگری را می‌روم این یک شرایط طبیعی است شما هم اگر پیشنهاد بهتری برای کارتان داشته باشید می‌روید البته در حال حاضر من از حضور در سایپا خوشحال و راضی هستم اما راهی انتخاب شده است که اگر بخواهیم آن را ادامه بدهیم من هم با آنها هستم.
 
*گینه حریف خوبی برای ایران بود
 

نظرتان در مورد تیم‌ملی ایران و بازی با گینه چیست؟
 
به جای تیم‌ملی ایران باید به تیم حریف نگاه کنیم واقعیت‌ها را باید قبول کرد تیم‌های ملی آفریقایی از بازیکنان آسیایی با کیفیت‌تر هستند بازی گینه بازی تدارکاتی خوبی برای ایران بود. گینه خیلی خوب حمله می‌کرد و برای ایران هم این محک خوبی بود باور کنید در ابتدای هر کار خوردن یک ضربه همیشه خوب است چون در آن صورت دیگر فکر نمی‌کنید خیلی خیلی خوب هستید دنبال اشتباهاتتان می‌گردید و جدی راهتان را ادامه می‌دهید و به نظر من بازی با گینه خوب بود و حریف مناسبی انتخاب شده بود. مربی تیم‌ملی هم کارهایی را که باید انجام می‌داد انجام داده بود پس لزومی ندارد که کسی بخواهد اکنون استرس ایجاد کند. ایران هم تیم بسیار خوبی است و اگر خوب برای جام‌جهانی آماده شوند نتایجی می‌گیرند که همه ایران خوشحال می‌شوند.
 
فکر می‌کنید تیم‌ملی در جام جهانی بتواند از گروهش صعود کند؟
 
من خیلی بدبین نیستم، در جام جهانی به شانس هم نیاز است تیم‌ملی ایران هم تیم بسیار خوبی است.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.