در برنامه ورزش از نگاه دو چه گذشت؟

چگونگی داشتن تیم ملی بهتر از زبان فرکی و اسکوچیچ

برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو با محوریت چگونگی آمادگی تیم ملی برای حضوری بهتر در جام جهانی 2014 برزیل به روی آنتن رفت.
جمعه، 23 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی داشتن تیم ملی بهتر از زبان فرکی و اسکوچیچ

برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو با محوریت چگونگی آمادگی تیم ملی برای حضوری بهتر در جام جهانی 2014 برزیل به روی آنتن رفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته با حضور حسین فرکی سرمربی تیم فولاد خوزستان، دراگان اسکوچیچ سرمربی ملوان انزلی و رضا خسروی سردبیر ورزشی خبرگزاری مهر با محوریت چگونگی آمادگی تیم ملی فوتبال برای حضوری بهتر در جام جهانی 2014 برزیل به روی آنتن رفت. سؤال نظرسنجی این برنامه به شرح زیر بود.
 
به نظر شما ساختن یک تیم ملی تاکتیک‌پذیر و منضبط کدام گزینه مهمترین دستاورد فوتبال ایران خواهد بود.
 
1- از میان رفتن بازیکن سالاری 2- تماشایی و زیبا شدن فوتبال ایرانی 3- از میان رفتن فراز و فرودهای مقطعی 4- غیرقابل پیش‌بینی شدن سبک فوتبال ایرانی برای رقبا
 
در این برنامه حسین فرکی این گونه اظهار داشت: لازمه هر موفقیتی زیرساخت‌هاست. با توجه به شرایطی که فولاد در زیرساخت‌ها داشته می‌توان ساختار این باشگاه را الگوی تیم ملی قرار داد. رفتن ما به جام جهانی یک طرف و رسیدگی به معضلات فوتبال‌مان از سوی دیگر از جمله مواردی است که همیشه ما با آن درگیر بوده‌ایم. همیشه این سؤال برای ما مطرح بوده که چطور هر دوره مقتدر باشیم. اگر دقت کرده باشید ژاپن و کره جنوبی دیگر دغدغه‌ای برای رفتن به جام جهانی ندارند و همواره به فکر صعود از مرحله خود هستند. اما فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و اصلا از لحاظ امکاناتی قابل قیاس با آنها نیستیم. ما در فوتبالمان به معنی واقعی باشگاه‌داری نمی‌کنیم و هیچ کارشناسی و علاقمند به فوتبالی در سه بازی آخر تیم ملی پیش‌بینی صعود را نمی‌کردند.
 
در ادامه برنامه اسکوچیچ سرمربی ملوان در خصوص اینکه بهتر است یک تیم ستاره داشته باشد یا خیر، اظهار داشت: من ترجیح می‌دهم یک تیم یکدست داشته باشم اما گاهی ستاره‌ها هم می‌توانند نتیجه را تغییر دهند. شاید یک ستاره نتواند کاری کند و ما برای تیم یکدست باید همه چیز را با هم داشت. در تیم ملوان زارع و رافخایی ستاره هستند. معتقدم سوپر استار باید در چارچوب تیم کار کنند.
 
رضا خسروی در ادامه این مبحث به این اشاره کرد که در هر دوره‌ای از جام جهانی نسل ستاره‌های ایرانی کم‌رنگ‌تر شده و شاید به این دلیل است که مردم کمتر به ورزشگاه می‌آیند. تیم ملی ما ستاره خاطره‌ساز ندارد و باید به این قضیه فکری کرد. در همین خصوص حسین فرکی گفت ستاره‌ها اگر قرار است به صرف ستاره بودن همه چیز را به خود خلق کنند اصلا تفکر خوبی نیست. مثلا شما می‌توانید عملکرد رونالدو و مسی را به عنوان دو ستاره بارسلون و رئال مادرید بسنجید. آنها خودشان می‌دانند بدون هم‌بازی‌هایشان نمی‌توانند کاری کنند. اگر فوتبال ما واقعا حرفه‌ای باشد از لحاظ قرارداد، سیستم، مقررات و نحوه اجرای آن کار سرمربی راحت‌تر است. اما در فوتبال ما این اتفاق کم رخ می‌دهد چون شرایط حرفه‌ای نیست.
 
سرمربی تیم ملوان نیز در ادامه این بحث که فوتبال ایران بیشتر به سمت نتیجه‌گرایی رفته یا برنامه‌ریزی، عنوان کرد: باشگاه‌ها باید برنامه بهتری داشته باشند و به دنبال برنامه بلند مدت بروند. مردم ایران واقعا فوتبال را دوست دارند و از دیدن آن لذت می‌برند. به نظر من ستاره داشتن مهم است. بچه‌ها با دیدن ستاره‌ها است که فوتبالیست می‌شوند. حضور در جام جهانی واقعا موفقیت بزرگی است و خیلی کشورهای صاحب‌نام نتوانستند صعود کنند و باید فوتبال ایران بابت این قضیه خوشحال باشند.
 
وی ادامه داد: اکثر مدیران و هواداران در فوتبال ایران دنبال نتیجه‌گیری هستند در حالی که برای نتیجه‌گیری همیشگی راه طولانی در پیش است. در بارسلونا سال‌ها روی یک بازیکن سرمایه‌گذاری می‌شود و آنها همیشه این چارچوب را رعایت کردند و نتیجه باعث نشده که فلسفه کارشان را تغییر دهند. مهمترین مسئله صبور بودن است. می‌توانند به قراردادهای یک ساله اشاره کنند. شاید در همه جای دنیا چنین اتفاقی بیفتد. اما وقتی بازیکنی توانایی زیادی دارد چرا قرارداد 4-5 ساله با آن بازیکن نبندند. این مربی است که باید چنین بازیکنانی را تشخیص دهد و به باشگاه بگوید.
 
رضا خسروی سردبیر ورزشی خبرگزاری مهر، به یک سری فعالیت‌های سوری ایران در AFC اشاره کرد و تاکید داشت: تا زمانی که ورزش ما دولتی است طبیعی است که فوتبال ما هم به سمت برنامه‌ریزی درست نرود و به نداشتن آکادمی فوتبال در باشگاه‌ها انتقاد کرد.
 
اسکوچیچ هم در خصوص تیم ملی آرژانتین که با ایران در جام جهانی هم‌گروه است و همچنین میزان دوندگی بازیکنان ایران نسبت به بازیکنان اروپایی اظهار داشت: آرژانتین تیم فوق العاده خطرناکی است. آنها برای رسیدن به جام جهانی 35 گل زده‌اند البته من می‌دانم مشکل سرمربی این تیم با توجه داشتن این همه ستاره و بازیکن خوب، بالانس کردن است.
 
وی ادامه داد: من معتقدم میانگین دوندگی چیزی را نشان نمی‌دهد و مهم کیفیت دویدن است. دویدن بدون فکر فایده‌ای ندارد. اگر بازیکنان در اروپا بهتر از ایرانی‌ها می‌دوند طبیعی است. چون نحوه آمادگی جسمانی آنها با ایرانی‌ها فرق می‌کند. من معتقدم که بدنسازی باید در کنار فوتبال باشد. اما در ایران ابتدا بدنسازی می‌شود و سپس فوتبال بازی می‌کنند.
 
حسین فرکی در مورد این مسئله گفت: هر حریفی در جام جهانی جذابیت دارد و می‌تواند سخت باشد. ما باید از فرصت‌هایمان نهایت استفاده را ببریم. همچنین بازیکنان ما باید آمادگی جسمانی داشته باشند. دویدن نباید به این معنی باشد که از هر جایی به جایی بدوند.
 
اسکوچیج همچنین نظر خود را در مورد بوسنی دیگر حریف ایران در جام جهانی گفت:  آنها همان تیم کلاسیک یوگسلاوی سابق هستند در حمله فوق‌العاده‌اند اما در عوض در کنار همه بازیکنان خوبی که دارند، بازیکنانی دارند که در لیگ دسته دو حضور دارند و این تیم بالانس ندارد. با این حال باید بگویم بوسنی تیم راحتی نیست اما ایران می‌تواند مقابل این تیم بازی خوبی انجام دهد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.