بازیکنان راه‌آهن با زنجانی که قرارداد نبسته‌اند، با باشگاه طرفند

ابراهیم‌زاده : افتخار می‌کنم بتوانم به تیم ‌ملی کمک کنم / بچه‌ها همین ‌که غر نمی‌زنند یعنی حمایت از باشگاه

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت : پیش از این درباره تیم ملی امید با من صحبت‌هایی شده بود که با حضور وینگادا آن صحبت‌ها هم منتفی شده اما الآن هیچ حرفی به میان نیامده اما افتخار می‌کنم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم.
جمعه، 23 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابراهیم‌زاده : افتخار می‌کنم بتوانم به تیم ‌ملی کمک کنم / بچه‌ها همین ‌که غر نمی‌زنند یعنی حمایت از باشگاه

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت : پیش از این درباره تیم ملی امید با من صحبت‌هایی شده بود که با حضور وینگادا آن صحبت‌ها هم منتفی شده اما الآن هیچ حرفی به میان نیامده اما افتخار می‌کنم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم.
 
به گزارش راسخون، منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شرایط این روزهای راه‌آهن مشکلات مالی این باشگاه و پیشنهاد حضورش در تیم ملی فوتبال صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.
 
 از شرایط این روزهای راه‌آهن برایمان بگویید؟
 
بعد از دو روز استراحت از فردا تمرینات تیم را آغاز می‌کنیم، خوشبختانه بچه‌های تیم با اراده تمرین می‌کنند و ممکن است که از نظر روحی به خاطر شرایط خاص باشگاه و اتفاقات اخیر کمی باعث مشکلاتی شده باشد اما اراده بازیکنان برای موفقیت نسبت به این موضوع قالب بوده و برای همین شاید هر دفعه که مشکلات روحی پیش بیاید و بازیکنان را نارحت کند اما اراده بچه‌ها همه چیز را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد.
 
 به نظر می‌رسد امسال سخت‌ترین سال مربیگری شما بوده است؟
 
برای من خیلی وقت‌ها این سختی لذت‌بخش شده که این هم به خاطر خود بازیکنان تیم است چرا که با این شرایطی که داریم آنها هم با اراده تمرین می‌کنند و هم خواسته‌های معقولی از مدیریت باشگاه دارند. آنها طبق قراردادهایی که بسته‌اند خواستار این بوده‌اند که تعهدات سر وقت انجام شود تا بعداً مشکلات کمتر باشد.
 
 عدم حضور زنجانی در باشگاه راه‌آهن این مشکلات را بیشتر کرده؟
 
بازیکنان که با زنجانی قرارداد نبسته‌اند آنها با مدیرعامل باشگاه قرارداد بسته‌اند و تا الآن هم دیده‌اید که آنها بدون غر زدن و تهدید به اعتصاب تمرین کارشان را انجام داده‌اند  اگر حرفی هم زده شده یک غر ساده بوده و چیز خاصی نگفته‌اند و به نظرم این را می‌توان حمایت بچه‌ها از باشگاه تلقی کرد. بازیکنان ما منتظرند که این شرایط تمام شود چرا که می‌توانم بگویم جوانانی که از شهرستان در تیم ما حضور دارند، حتی از نظر خوراک هم به مشکل خورده‌اند. من هم به عنوان سرمربی تیم سعی می‌کنم مشکلات بچه‌ها را حل کنم و اگر بتوانم این کار را انجام دهیم وظیفه‌ام را به خوبی انجام داده‌ام و نیازی هم به زیاد صحبت کردن نیست و شاید اگر من زیاد حرف بزنم استنباط دیگری شود.
 
 رئیسی‌کیا مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در این زمینه چقدر تلاش کرده‌ است؟
 
او هم در زمینه‌های مختلف مشغول کار است و می‌دانم که بیکار ننشسته و به دنبال کارها می‌رود اما در مورد عملکرد ایشان باید از خودش این سؤال را بپرسید.
 
 به نظر می‌رسد کار در این شرایط برای شما هم تجربه جدیدی به حساب بیاید؟
 
سختی‌ها و مشکلاتی در راه بوده که من می‌توانم اتفاقات اول فصل لیگ، داوری‌ها و مسائل اخیر را هم به آن اضافه کنم. بازیکنان ما چیزی در حدود 7 ماه است که پول نگرفته‌اند و اینها برای من تجربه جدیدی بوده و یاد گرفتم که چطور در این شرایط با بازیکنان ارتباط برقرار کنم و در این 9ماه 99 درصد بازیکنان با همه وجودشان تلاش کرده‌اند.
 
فارس: شما با ذوب‌آهن تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رفتید اما نتوانسته‌اید هنوز به مشکلات راه‌آهن فائق شوید. فکر می‌کنید دلیل این عدم موفقیت چه بوده است؟
 
 جواب خیلی ساده است چون برای موفق شدن باید در همه زمینه‌ها مثل امکانات و پشتیبانی موفق باشیم اما اگر الآن فوتبال راه‌آهن را پیگیری کنید می‌بینید که فوتبال ما قابل قبول بوده و حتی در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری نسبت به نیم‌فصل اول گرفته‌ایم. ما در نیم‌فصل قصد داشتیم کمبودهایمان را جبران کنیم اما مشکلات مالی این اجازه را به ما نداد به طوری که حتی بازیکنانمان را هم انتخاب کردیم و ویزا را برای بازیکنان خارجی فراهم نمودیم اما چون پول نداشتیم نتوانستیم نه بازیکن خارجی و نه داخلی اضافه کنیم.
 
فارس: اینکه می‌گویند شما به بن‌بست تاکتیکی رسیده‌اید را قبول دارید؟ 
 
نه من به هیچ بن‌بستی نرسیده‌ام و می‌بینید که باخت‌های ما کمتر از قبل شده و حتی به تیم‌های که در نیم‌فصل اول می‌باختیم نباختیم و فقط یک باخت بد به گسترش فولاد دادیم.
 
فارس: البته بابت لغو بازیتان با گسترش فولاد مسئولان این تیم از شما بسیار شاکی هستند.
 
ما شرمنده آنها شدیم چرا که در روز مسابقه در تهران باران شدیدی می‌بارید و ما قرار بود که ساعت 2 از اکباتان به سمت کرج حرکت کنیم و در حالیکه همه بازیکنان جمع شده بودند و اتوبوس هم آماده بود اما شرایط اتوبان تهران، کرج به گونه‌ای بود که می‌دانستیم قطعاً ساعت 2 به کرج نمی‌رسیدیم و به همین دلیل از مسئولان باشگاه گسترش فولاد عذرخواهی کردیم. حالا برای اینکه آنها ناراحت نشوند می‌گویم بازی 3 بر صفر به نفع آنها تمام شد! البته باید بگویم که یکسری از بازیکنان در این روز از لحاظ روحی و روانی آمادگی نداشتند و شاید همین موضوع باعث می‌شد آنها دچار آسیب‌دیدگی شوند اما عمده دلیل ما بارش شدید باران بود.
 
فارس: گفته می‌شود قرار است شما به کادر فنی تیم ملی فوتبال در جام جهانی اضافه شوید؟
 
به هر حال این افتخاری برای هر ایرانی است که در هر پستی به تیم در جام جهانی خدمت کند. البته من این را الآن از شما می‌شنوم و تا جایی که می‌دانم قبلاً کسان دیگری برای اضافه شدن به کادر فنی مطرح بودند.
 
فارس: یعنی با شما هیچ صحبتی برای حضور در کادر فنی تیم ملی نشده؟
 
من اطلاع خاصی از این موضوع ندارم اما پیش از این درباره تیم ملی امید با من صحبت‌هایی شده بود که با حضور وینگادا آن صحبت‌ها هم منتفی شده اما الآن هیچ حرفی به میان نیامده اما افتخار می‌کنم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم و خوشحال هم هستم که نسلی که با در ذوب‌آهن بودند الآن توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شوند.هر چند که این بازیکنان اکنون در پرسپولیس هستند اما به هر حال بازیکنان همان سال ها هستند که با ما کار می کردند.
 
فارس: با این همه کی‌روش نگاه خوبی به دستیار ایرانی ندارد، شما فکر می‌کنید حضور مربیانی در کادر فنی تیم ملی می‌تواند مؤثر باشد؟
 
من می‌گویم وقتی که به کسی سمتی در فوتبال می‌دهیم باید همه اختیارات را درباره انتخاب بازیکن یا همکار به او بدهیم اما شما به الهلال عربستان نگاه کنید که سامی‌الجابر سالها در کنار مربیان خارجی این تیم فعالیت می‌کرد و حالا خودش سرمربی الحلال شده و یا حشمت مهاجرانی سال‌ها در تیم ملی دستیار افارل و دیگر مربیان خارجی بود اما سپس خود او ما را به جام جهانی برد. به نظرم با این کار مربی داخلی آبدیده می‌شود و کی‌روش هم باید با هرکس که می‌تواند کار کند و او را انتخاب کند تا اتفاقاتی که الآن افتاده نیافتد چرا که جام جهانی جایی است که همه ما را می‌بینند و فرهنگ ایرانی به چشم نمی‌آید.
 
 ما شنیده‌ایم شما با فدراسیون فوتبال تمام کرده‌اید!
 

امیدوارم اینطور باشد که شما می‌گویید.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.