آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دیدار اتلتیکو مادرید - چلسی

مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا سه شنبه شب هفته جاری با برگزاری دیدار رفت تیم های اتلتیکو مادرید و چلسی در مرحله نیمه نهایی پیگیری می شود.
دوشنبه، 1 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دیدار اتلتیکو مادرید - چلسی

مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا سه شنبه شب هفته جاری با برگزاری دیدار رفت تیم های اتلتیکو مادرید و چلسی در مرحله نیمه نهایی پیگیری می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، تیم اتلتیکو مادرید در حالی میزبان چلسی خواهد بود که در لیگ اسپانیا با توجه به چهار بازی باقی مانده، برای نخستین بار در 18 سال گذشته در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار دارد.
 
این تیم که برای قهرمانی به برد در سه بازی از چهار دیدار باقی مانده نیاز دارد، جمعه شب برابر الچه به برتری 2 بر صفر دست یافت تا تعداد بردهای متوالی خود در این فصل لالیگا را به هشت مسابقه برساند.
 
اتلتیکو در مسابقات اروپایی نیز با قدرت ظاهر شده است به طوری که تا کنون در 10 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا طعم شکست را نچشیده و در تمامی پنج بازی خود در خانه پیروز از میدان بیرون آمده است.
 
اما از سوی دیگر چلسی که در 78 مسابقه خانگی قبلی خود در لیگ برتر انگلیس نباخته بود، شنبه شب با نتیجه 2 بر یک از تیم قعر جدولی ساندرلند شکست خورد.
 
قهرمان 2012 اروپا که بعد از شکست 2 بر صفر پاری سن ژرمن توانست برای هفتمین بار در 10 سال گذشته راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود، به این ترتیب در چهار بازی در 9 دیدار گذشته خود در تمامی مسابقات شکست خورده است.
 
هدایت اتلتیکو مادرید را دیه گو سیمونه مربی 43 ساله آرژانتینی بر عهده دارد در حالی که سکاندار چلسی خوزه مورینیو 51 ساله است.
 
بهترین گلزن دو تیم هم به ترتیب دیه گو کاستا با 35 گل برای اتلتیکو و ادن هازارد با 17 گل برای آبی های لندن هستند.
 
اما عملکرد دو تیم در مسابقات خانگی نیز به شرح زیر است:
 
اتلتیکو با توجه به چهار دیدار باقی مانده و انجام یک بازی بیشتر نسبت به رئال مادرید، هم اکنون با شش امتیاز اختلاف، برای نخستین بار صدر جدول لالیگای اسپانیا را در اختیار دارد.
 
چلسی نیز با توجه به سه بازی باقی مانده و پنج امتیاز نسبت به لیورپول صدرنشین، در مکان دوم جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است.
 
اتلتیکو مادرید بعد از این که به عنوان تیم نخست گروه G به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، در این مرحله آث میلان را در مجموع با نتیجه 5 بر یک شکست داد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی بارسلونا را در مجموع 2 بر یک مغلوب کرد تا به نیمه نهایی صعود کند.
 
همچنین چلسی نیز به عنوان تیم نخست گروه E به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، در این مرحله گالاتاسرای را در مجموع 3 بر یک شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی پس از تساوی 3 بر 3 مقابل پاری سن ژرمن، به دلیل تفاضل گل بهتر راهی نیمه نهایی شد.
 
بهترین رکورد اتلتیکو مادرید در مسابقات اروپایی عنوان نایب قهرمانی در مسابقات 1974 و بهترین عنوان چلسی عنوان قهرمانی در رقابت های 2012 است.
 
9 بار قهرمانی لیگ اسپانیا، 10 بار قهرمانی جام حذفی اسپانیا، یک بار قهرمانی لیگ اروپا، یک بار قهرمانی در جام در جام برندگان اروپا و یک قهرمانی در جام بین قاره ای از دیگر افتخارات اتلتیکو مادرید به شمار می رود.
 
در همین زمینه چلسی 4 بار قهرمان لیگ برتر انگلیس، 7 بار قهرمان جام حذفی این کشور، 4 بار قهرمان جام اتحادیه انگلیس، یک بار قهرمان لیگ اروپا، 2 بار جام در جام برندگان و یک بار قهرمان سوپر کاپ اروپا شده است.
 
دو تیم پیش از این سه بار در مسابقات اروپایی به مصاف هم رفته اند که حاصل آن یک پیروزی برای هر دو تیم و یک تساوی بوده است.
 
اتلتیکو در مسابقات سوپر جام اروپا در سال 2012 با هت تریک رادامل فالکائو در نیمه نخست توانست چلسی را در موناکو 4 بر یک شکست دهد.
 
چلسی نیز در مرحله گروهی مسابقات 2009 موفق شد اتلتیکو را با نتیجه 4 بر صفر در استمفوردبریج ببرد و بعد از با تساوی 2 بر 2 در مادرید به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.
 
دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا را چهارشنبه شب دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهند کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.