اگر رتبه تان خيلي ناجور است

اگر رتبه تان اصلاً شبيه آن چيزي نيست که فکرش را مي کرده ايد، وقتش است که تصميم بگيريد اصلاًمي خواهيد انتخاب رشته بکنيد يا بهتر است يک سال ديگر هم درس بخوانيد؟ اگر يکي از سه دسته زير هستيد، اين راهنمايي ها به دردتان مي خورند: 1-درست است که بازار توجيه رتبه هاي افتضاح داغ داغ است ولي با خودتان خلوت کنيد. اگر مشکلي داشته ايد که مطمئنيد سال ديگر تکرار نمي شود، اجازه يک بار
چهارشنبه، 14 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر رتبه تان خيلي ناجور است
اگر رتبه تان خيلي ناجور است
اگر رتبه تان خيلي ناجور است





آفسايدي ها

اگر رتبه تان اصلاً شبيه آن چيزي نيست که فکرش را مي کرده ايد، وقتش است که تصميم بگيريد اصلاًمي خواهيد انتخاب رشته بکنيد يا بهتر است يک سال ديگر هم درس بخوانيد؟ اگر يکي از سه دسته زير هستيد، اين راهنمايي ها به دردتان مي خورند:
1-درست است که بازار توجيه رتبه هاي افتضاح داغ داغ است ولي با خودتان خلوت کنيد. اگر مشکلي داشته ايد که مطمئنيد سال ديگر تکرار نمي شود، اجازه يک بار تلاش ديگر را به خودتان بدهيد. البته مراقب باشيد که اگر رتبه تان آن قدرها هم تو آفسايد نيست، به ريسک و زحمتش نمي ارزد.
2-فقط يک رشته در يک شهر خاص شما را اقناع مي کند؛ ممکن است بخواهيد فقط مهندسي شيمي را در يکي از دانشگاه هاي اصفهان بخوانيد. اگر چه اين نوع افراد زياد نيستند ولي اگر به کمتر از اين راضي نمي شويد، چشمتان کور و دنده تان نرم! آن قدر کنکور بدهيد تا در همان رشته قبول شويد.
3-يک سوال رايج بچه ها اين است که با اين رتبه در فلان رشته قبول مي شوم يا نه. باور کنيد دانستن جواب اين سوال هنگام انتخاب رشته براي شما علي السويه است تا رشته ها را بر اساس علاقه مرتب کنيد و نهايت دقت را براي گنجاندن تعداد مناسبي کد رشته با امکان قبولي بالا به خرج دهيد. توکل به خدا! اگر قبول شديد که بهتر، اگر نه، سال ديگر هم خدا بزرگ است.
منبع: مجله همشهري جوان شماره 222




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما