مسيحيان و نقد آراي اسکوفيلد (4)
استفان سايزر مي گويد: وعده هايي كه به بني اسرائيل داده شده است، مشروط به گذراندن تعاليم مسيح اند و نيازي به معبد و قرباني كردن ندارند و سرزمين...
يکشنبه، 12 دی 1389
مسيحيان و نقد آراي اسکوفيلد (2)
در كتاب مقدس دو تعبير مهم ملكوت خدا و ملكوت آسمان به كار رفته است. قاموس كتاب مقدس چند معنا را براي اين دو واژه بيان كرده است: 1.حيات و تقواي...
يکشنبه، 12 دی 1389
مسيحيان و نقد آراي اسکوفيلد (3)
اسكوفيلد درباره ي بند آخر روميان (1) مي گويد در كتاب مقدس هيچ آموزه اي نيست كه ثابت كند مسيحيان فعلي، وارث وعده ي برگزيده بودن يهود باشند. مسيحيان،...
يکشنبه، 12 دی 1389
مسيحيان و نقد آراي اسكوفيلد (1)
اسكوفيلد نويسنده ي كتاب مقدس مرجع، چنان كه مسيحيان منتقد نوشته اند، در يادداشت هاي خود، دچار اشتباهات بزرگي شده است آرا و آموزه هاي او و تفسيرهايي...
يکشنبه، 12 دی 1389
سنت در مسيحيت (2)
1. اگر مرجعيت كليسا در عمل هيچ است، چگونه مي‌توان فهميد كه «كتاب مقدس» چيست، يا به عبارت ديگر [چگونه بايد فهميد] چه كتاب‌هايي بايد در مجموعه...
دوشنبه، 1 شهريور 1389
سنت در مسيحيت (1)
موضوع این مقاله، بررسی جایگاه سنت در مسیحیت است. نویسنده ابتدا نگرش بنیان‌گذار مسیحیت به سنت یهودی را بررسی می‌کند و سپس این سؤال را مطرح می‌کند...
دوشنبه، 1 شهريور 1389
ماجراى صليب در عهد جديد و قرآن (1)
ماجراى پايان زندگى زمينى عيسى مسيح در اناجيل و قرآن مجيد به گونه‌اى ظاهراً متفاوت مطرح شده است. بر طبق اناجيل حضرت عيسى به صليب رفته ، مدفون...
دوشنبه، 1 شهريور 1389
ماجراى صليب در عهد جديد و قرآن (2)
اگر مسيح زنده نشده باشد، هم بشارت ما پوچ است و هم ايمان شما!... اگر مسيح زنده نشده است ايمان شما بيهوده است و شما هنوز در گناهان خود هستيد و...
دوشنبه، 1 شهريور 1389
ماجراى صليب در عهد جديد و قرآن (3)
در سنت مسيحى روايت ديگرى نيز از صليب مسيح وجود دارد كه البته بدنه اصلى مسيحيت با آن مخالف بوده است. دربارة جماعتى از گنوسى‌ها، (گروهى كه جسم...
دوشنبه، 1 شهريور 1389
متفکرین مسلمان و تثلیث مسیحی (3)
با گذشت زمان و در طول تاريخ كليسا، مسيحيان به اين نتيجه رسيد كه طبيعت سه گانه خدا يك راز است و نمي توان آن را با تعبيرهاي بشري بيان كرد.(54)...
يکشنبه، 17 مرداد 1389
متفکرین مسلمان و تثلیث مسیحی (2)
دكتر محمود احمد صبحي در كتاب «في علم الكلام»، در تقابل نظريه معتزله در برابر تثليث اينگونه مي‌گويد: « خدا نزد معتزله «ليس كمثله شيء» است. اين...
يکشنبه، 17 مرداد 1389
متفکرین مسلمان و تثلیث مسیحی (1)
اين نوشتار، گزارش گونه‌اي است از آراء و نقدهاي برخي از متفكران اسلامي در مورد «تثليث مسيحي» . البته عمده تمركز بر روي آراء متفكرين شيعه بوده...
يکشنبه، 17 مرداد 1389
مسيحيت اگزيستانسياليستي کيئرکگور (1)
سورن کيئركگور بنيان‌گذار اگزيستانسياليسم معاصر است و ابزارهاى مفهومى آن را پديد آورده است. از نظر او ، خدا خودش را به ‌عنوان شيئى كه ما آن را...
يکشنبه، 2 خرداد 1389
مسيحيت اگزيستانسياليستي کيئرکگور (2)
کيئركگور قائل است كه هر انسانى برحسب خصايل خودش، يك گزينش بزرگ انجام مى‌دهد و در يكى از سه مرحلة زير زندگى مى‌كند: مرحلة لذت‌طلبى، مرحلة اخلاقى...
يکشنبه، 2 خرداد 1389
ابزارهاي امروزين تبليغ مسيحيت
خطرناک‌ترين پديده‌اي که مسلمانان مقيم اروپا با آن روبه‌رو هستند، «تبشير» (تبليغ مسيحيت و فراخواني به دين مسيح) است که توانسته در بسياري از آنان،...
يکشنبه، 16 اسفند 1388
اناجيل غيررسمى (2)
برخى از اناجيل اپوكريفايى با گرايش يهودى نگاشته شده كه گفته مى شود احياناً مسيحيان يهودى الاصل آن را به وجود آوردند يا در ميان آنان رواج داشته...
پنجشنبه، 6 اسفند 1388
كتاب مقدس و پيام حضرت محمد(ص) (4)
در مكاشفات مسيحى كه نخستين بار در قرن نخست عباسى به زبان سريانى و عربى پديدار شد، نيز داستان مواجهه محمد(صلی الله علیه واله) با راهب ديده مى...
پنجشنبه، 6 اسفند 1388
كتاب مقدس و پيام حضرت محمد(ص) (3)
بسيارى از رساله هاى دفاعيه پردازانه مسيحى به زبان عربى، صريحاً به جامعه اسلامى با عنوان المسلمون اشاره مى كنند. به عنوان مثال، عمار بصرى معمولا...
پنجشنبه، 6 اسفند 1388
كتاب مقدس و پيام حضرت محمد(ص) (2)
تعداد زيادى از متكلمان مسلمان در قرن نخست عباسى، رساله هايى عليه برخى دفاعيه پردازان مسيحى نوشتند. طبق گزارش هايى كه در فهرست ابن نديم باقى مانده،...
پنجشنبه، 6 اسفند 1388
كتاب مقدس و پيام حضرت محمد(ص) (1)
قرن نخست خلافت عباسيان دوره اى است كه براى اولين بار مسيحيان دفاعيه هاى سريانى و عربى را در پاسخ به مدعيات دينى اسلام پديد آوردند. تصوير اسلام...
چهارشنبه، 5 اسفند 1388